گزارش روزانه بازار سرمایه (یکشنبه 14 اردیبهشت ماه 1399)

گزارش روزانه بازار سرمایه (یکشنبه 14 اردیبهشت ماه 1399)

شاخص بورس تهران دیروز با افزایش 39 هزار واحدی عدد 957 هزار را نمایش داد. شاخص هم وزن نیز با افزایش 12 هزار واحدی به عدد 310 هزار واحد رسید. همچنین دیروز با دست به دست شدن 5.9 میلیارد سهم طی 954 هزار داد و ستد، ارزش معاملات به بیش از 9436 میلیارد تومان رسید. بنابراین شاخص کل بورس تهران، رشد 4.3 درصدی را نسبت به معاملات روز شنبه تجربه نمود.

بازار دیروز در حالی کار خود را آغاز نمود که شاهد تقاضا و صف خرید در اکثر نماد های پذیرفته شده در بازار هستیم. جریان نقدینگی در بازار موج می زد. در حین بازار شاهد بازگشایی نماد کگل در 30 درصد بالاتر از قیمت بسته شدن نماد بودیم که تاثیر 6.7 هزار واحدی بر شاخص کل داشت ولی این معاملات مورد موافقت قرار نگرفت. همچنین در پایان بازار اندکی عرضه ها بر تقاضا غلبه کرد و شاهد فروش بیشتر و عرضه صف خرید ها در بعضی نمادهای بازار بودیم. عرضه صندوق پذیره نویسی دارای یکم از ساعت14 الی 16  امروز به مدت 16روز می باشد. همچنین در معاملات شنبه و یکشنبه بازار شاهد عرضه های بیشتر از سوی حقوقی ها در بیشتر نمادها بودیم.

ارزش بازار بورس و فرابورس در طی هفته

گزارش روزانه بازار سرمایه (یکشنبه 14 اردیبهشت ماه 1399)

مقایسه ارزش صف های خرید و فروش

گزارش روزانه بازار سرمایه (یکشنبه 14 اردیبهشت ماه 1399)

مقایسه تعداد صف های خرید و فروش

گزارش روزانه بازار سرمایه (یکشنبه 14 اردیبهشت ماه 1399)

بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل بورس وفرابورس

نام نمادمیزان تاثیر مثبت بر شاخص کل بورسنام نمادمیزان تاثیر مثبت بر شاخص کل فرابورس
فولاد2495میدکو35
وبملت2001صبا28
فملی1712شگویا25
شستا1327زاگرس22

بیشترین ارزش معاملات بازار سرمایه

نام سهامحجم معاملات (میلیون)ارزش معاملات (میلیارد)قیمت پایانی (ریال)قیمت آخرین معامله (ریال)
وغدیر38940871048710487
دماوند4134298232280231
رانفور7534104496743200
وبملت13622391645916467

بلوک های مهم صورت گرفته در معاملات امروز

نام سهمحجم معاملات (میلیون)ارزش معاملات (میلیارد)قیمت معامله بلوک (ریال)قیمت اخرین معامله (ریال)
تاصیکو 219925301271612716

بیشترین درصد افزایش

نام سهامدرصد افزایش نسبت به روز معاملاتی قبلارزش معاملات (میلیارد)  قیمت پایانی (ریال)  قیمت آخرین معامل (ریال)  
ثجوان19111141412500
وهنر131867916940
فاما101122692926947
جم پیلن10957048470771

ثجوان: بازگشایی پس از افشای اطلاعات با اهمیت در انتقال زمین بهارستان به مبلغ 12.5 میلیارد تومان.

وهنر: بازگشایی پس از مجمع عمومی عادی سالیانه.

فاما: بازگشایی پس از کنفرانس اطلاع رسانی و تغییرات 50 درصد.

جم- پیلن: بازگشایی پس از کنفرانس اطلاع رسانی و تغییرات 50 درصد.

اخبار منتخب بازار سرمایه و کدال

  1.  معاون ساماندهی امور جوانان گفت: درخواست بیش از یک ضامن برای وام ازدواج از سوی بانک ها غیر قانونی است و مراجعین شکایات خود را در سایت بانک مرکزی ثبت کنند.
  2. دبیر شورای عالی امنیت ملی معتقد است که برجام با دور زدن قطعنامه ۲۲۳۱ و تداوم تحریم تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران به مرگ ابدی خواهد رفت.
  3. وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه طی دو هفته آینده ظرفیت صدور کد بورسی به یک میلیون در روز خواهد رسید، گفت: بر اساس آخرین آمارها حدود ۹۰ درصد مشمولان سهام عدالت خواستار مدیریت مستقیم سهام خود هستند.
  4. ایرنا نوشت: دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان گفت: اصلاح قیمت های فروش قطعات با وجود افزایش های چند باره قیمت های مواد اولیه و نهاده های تولید، به موقع انجام نمی شود و بر این اساس در سال ۹۸ خودروسازان و قطعه سازان با زیان قابل توجهی مواجه هستند.
  5. مقام مسئول بنیاد مستضعفان از عرضه هلدینگ کشاورزی این نهاد در بورس تا پایان سال ۹۹ خبر داد. وی با اشاره به برنامه سال آینده این هلدینگ و شرکت های زیر مجموعه آن برای حضور در بازار سرمایه، اضافه کرد: با برنامه ریزی انجام شده مقرر شد 5 شرکت دیگر هلدینگ کشاورزی بنیاد مستضعفان، پس از ادغام، تا پایان سال آینده وارد بازار سرمایه شوند و با این اقدام تمام بخش کشاورزی بنیاد به صورت کامل بورسی خواهد شد.
  6. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تهیه طرح خرید اعتباری خبر داد و گفت این طرح در ماه های آتی با همکاری بانک مرکزی، نظام بانکی، وزارت اقتصاد، وزارت صمت و سیستم تولید و توزیعی با هدف تحریک تقاضا در کشور اجرا می شود.
  7. علیرضا صالح رئیس کل سازمان خصوصی سازی در گفت وگوی زنده با شبکه خبر اعلام کرد: بعد از این که ابلاغیه آزادسازی سهام عدالت در روز چهارشنبه هفته پیش اعلام شد، گفتیم از 10 اردیبهشت تا 10 خرداد ماه یک ماه فرصت وجود دارد تا سهامداران عدالت که می خواهند مدیریت سهام عدالت خود را به عهده بگیرند، وارد سامانه سهام عدالت به نشانی https://www.samanese.ir شوند. اگر گزینه روش مدیریت مستقیم سهام عدالت را انتخاب کنند دیگر امکان برگشت برای مدیریت غیر مستقیم یعنی توسط شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت را نخواهد داشت. وی تأکید کرد: کسانی که می خواهند مالکیت سهام عدالت را داشته باشند، اما مدیریت آن به صورت غیر مستقیم و از طریق شرکت های سرمایه گذاری استانی باشد، اصلاً نیازی به ورود به سامانه سهام عدالت نیست و عدم ورود به این سامانه به منزله انتخاب مدیریت غیرمستقیم سهام عدالت است و سود این سهام سالانه به صورت مرتب برای صاحبان سهام واریز می شود.
  8. وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: اقدام دولت در عرضه واحد‌های سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری قابل معامله (ETF) آثار پولی و مالی منفی ندارد و این امر، مردمی کردن اقتصاد، توزیع ثروت و کوچک سازی دولت را در پی دارد.
  9. شرکت صنعتی بهپاک(بهپاک) از تعطیلی این کارخانه از 22 اسفند ماه لغایت 22 فرودین ماه به دلیل شیوع ویروس کرونا خبر داد و بلافاصله بعد از بازگشایی کارخانه، عملیات تعمیرات اساسی سالیانه آغاز و عملا” خط اول تولید این شرکت (لورگی) با 40 روز وقفه از تاریخ 01/02/1399 و خط دوم تولید (رزدانس) با 48 روز وقفه از تاریخ 09/02/1399 آغاز به کار نموده است. برنامه ریزی های این شرکت جهت جبران وقفه فوق ، تولید با حداکثر ظرفیت از محل واردات به موقع دانه کلزای شرکت صنعت غذایی کوروش (طرف قرارداد کارمزدی خط لورگی) و همچنین سه کشتی دانه سویای وارداتی متعلق به این شرکت بود که ماههاست وارد کشور شده و بصورت رسوبی در صف اول تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی قرارگرفته است لیکن بدلیل شرایط ارزی حاکم بر کشور تا به این تاریخ تخصیص ارز مواد اولیه خطوط تولید و همچنین فعالیت های بازرگانی این شرکت انجام نشده و جبران عقب‌ماندگی تولید با این شرایط مقدور نمی باشد، همچنین در صورت عدم امکان تامین مواد اولیه تولید، این شرکت ناچار به واگذاری خط رزدانس بصورت روغنکشی کارمزدی خواهد بود که تحت این شرایط امکان تهیه بلغور جهت تولید محصول سودآور پروتئین نیز با ابهام مواجه خواهد بود.       
  10. شرکت تولید چدن سازان(چدن) از واگذاری 3.4 درصد از سهام این شرکت به قیمت 3510 تومان خبر داد.
  11. شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران(شیران) از اخذ رای دیوان عدالت اداری به نفع شرکت خبر داد.
  12. شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعت و تجارت)وصنعت) از واگذاری 100 میلیون سهام بانک تجارت خبر داد.
  13. سازمان بورس مجوز افزایش سرمایه 31 درصدی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران(حکشتی) از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی صادر نمود.
  14. سازمان بورس مجوز افزایش سرمایه 119 درصدی شرکت ویتانا(غویتا) از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها صادر نمود.
  15. شرکت موتوژن(بموتو) از دریافت مجوز تغییر بیش از 10 درصد در نرخ فروش محصولات خود خبر داد.
  16. شرکت خدمات دریایی و کشتیرانی خط دریا بندر(حبندر) از مبلغ 3 میلیارد تومان بدهی به سازمان بنادر با توجه به متن قرارداد اضافه درامد لایروبی ناشی از نوسانات نرخ ارز خبر داد.
  17. شرکت بیمه کوثر از واگذاری 0.34 درصد شرکت سرمایه گذاری غدیر به قیمت هر سهم 833 تومان خبر داد.
  18. شرکت کشت ودامداری فکا از احداث دامداری 3000 راسی مولد در شهرستان خدابنده استان زنجان خبر داد.
  19. شرکت باما از واگذاری 2.5 میلیون سهم شرکت ذوب و روی اصفهان با سود 13 میلیارد تومانی خبر داد.
  20. شرکت معادن منگنز ایران(کمنگز) در راستای بهینه سازی منابع مالی و افزایش بازدهی سرمایه گذاری ها تا سقف 20 میلیارد تومان خبر داد.
  21. شرکت لیزینگ ایران(ولیز) از مجمع عمومی فوق العاده این شرکت در تاریخ 24 اردیبهشت ماه به منظور انتخاب اعضای هیئت مدیره خبر داد.
  22. شرکت صنعتی و معدنی کیمیا زنجان گستران(کیمیا) افزایش سرمایه 73 درصدی از محل سود انباشته را در مرجع ثبت شرکت ها به ثبت رساند.
  23. مشاور سابق رییس جمهوری گفت: در برخی از سهم‌ها، قیمت‌ها غیرمنطقی رشد کرده‌اند اما جریان کلی معاملات و شاخص بورس حباب ندارد.
  24. صندوق واسطه گری مالی یکم(دارا یکم) با 100 هزار واحد سرمایه گذاری ممتاز پذیره نویسی و 1.7 میلیارد سهام عادی با مبلغ اسمی 10 هزار تومان از روز یکشنبه 14 ادریبهشت ماه لغایت 31 اردیبهشت ماه مورد پذیره نویسی قرار می گیرد. حداکثر تعداد واحدهای قابل خریداری توسط هر کد معاملاتی 200 واحد می باشد. پذیره نویسی برای هر فرد دارای کد ملی امکانپذیر است و محدودیت سنی برای متقاضیان وجود ندارد ( پذیره نویسی واحدهای سرمایه گذاری این صندوق صرفاً شامل اشخاص حقیقی ایرانی بوده و اشخاص حقوقی نمی توانند در پذیره نویسی شرکت نمایند و استفاده از حساب آنها برای پرداخت وجوه نیز امکانپذیر نیست. ساعت ورود سفارشات در سامانه معاملات از ساعت 14 لغایت 16 هر روز تعیین شده است. نوع سفارش از نوع سفارش معتبر تا تاریخ پایان پذیره نویسی صندوق خواهد بود.
  25. سخن گوی دولت گفت: پذیره نویسی باقیمانده سهام دولت در بانک های صادرات، ملت، تجارت و بیمه البرز و بیمه اتکای امین از 14 اردیبهشت لغایت 31 اردیبهشت ادامه خواهد داشت. مرحله دوم واگذاری ها از اول تیر ماه در چهار پالایشگاه  اصفهان ، تهران، تبریز و بندرعباس آغاز می شود و مرحله سوم واگذاری در شرکت های ایران خودرو، سایپا و فولاد مبارکه، شرکت صنایع مس طبق برنامه ریزی انجام شده در شش ماه دوم سال 1399 انجام می شود.
  26. سخنگوی گمرک ایران: بعد از 6 ماه از اجرایی شدن موافقت نامه تجارت ترجیحی با اتحادیه اقتصادی اوراسیا، حجم تجارت با این اتحادیه به بیش از 5 میلیون تن کالا رسید.
  27. پدیده شاندیز با نماد گشان از 20 اردیبهشت ماه در فرابورس قابل معامله خواهد بود.
  28. پروژه گندله سازی شرگت گهر زمین با هدف تولید 5 میلیون تن گندله جهت استفاده در فرایند احیای مستقیم، در حال تکمیل می باشد. پیشرفت پروژه تا پایان فروردین ماه  96 درصد می باشد و احتمالا در این دو ماه به بهره بردای برسد.
  29. به گزارش ایسنا به نقل از شستا، در جلسه هیات پذیرش فرابورس که با حضور غلام رضا سلیمانی، مدیرعامل هلدینگ صدرتامین و رمضان کریتی ثانی، مدیرعامل شرکت زغال سنگ پروده طبس برگزار شد، گزارش توجیهی ارائه شده مورد قبول هیأت کارشناسی فرابورس قرار گرفت تا اولین معدن تمام مکانیزه و بزرگترین تولیدکننده زغال سنگ کنسانتره کشور مجوز ورود به بازار سرمایه فرابورس ایران را کسب کند.
  30. افسانه اروجی درباره آخرین برنامه شرکت فرابورس برای عرضه اولیه سهام لاستیک یزد گفت: شرکت فرابورس با وجود آمادگی برای ادامه واگذاری ها ، برای چهارشنبه این هفته برنامه ایی برای عرضه اولیه ندارد. وی ادامه داد: از هفته های قبل، زمینه آماده سازی عرضه اولیه 10 درصدی لاستیک یزد با سرمایه 50 میلیارد تومانی مطرح بود اما با توجه به اتمام مهلت فاصله بین پذیرش و عرضه اولیه در 26 فروردین ، باید هیات پذیرش در مورد تمدید مهلت تصمیم گیری کند که به احتمال زیاد سه شنبه این هفته، مشخص خواهد شد.  این مقام مسئول افزود: بنابراین درصورت موافقت هیات پذیرش با تمدید مهلت این شرکت، زمان عرضه اولیه 10 درصدی “پیزد” چهارشنبه هفته آینده خواهد بود نه چهارشنبه این هفته .

می توانید گزارش بازار سهام را هر روز در کانال سیگنال به آدرس signal_tahlil (تحلیل با سیگنال) مشاهده کنید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *