بررسی تکنیکال میزان تغییرات ارزش پوند انگلیس به فرانک سوئیس (GBPCHF) | تاریخ 17 خرداد ماه 1399

بررسی تکنیکال میزان تغییرات ارزش پوند انگلیس به فرانک سوئیس (GBPCHF) | تاریخ 17 خرداد ماه 1399

در روزهای اخیر ارزش واحد پولی انگلیس یعنی پوند در برابر ارزهای مهمی همچون فرانک سوئیس، ین ژاپن و دلار آمریکا تقویت شده است. این تقویت ارزش مربوط به اخبار پیرامون برگزیت هست که با توجه به اینکه مساله هنوز حل نگشته و توافقی حاصل نشده اما طرفین دولت بریتانیا و اتحادیه اروپا هردو نسبت به آینده گفتگوها ابراز خرسندی و خوشبینی نشان داده اند. فراست از نمایندگان بریتانیا اظهار داشت مذاکرات به آرامی پیش می رود و ما باید هرچه زودتر به نتیجه برسیم زیرا مردم به شغل احتیاج دارند هرچند مذاکرات پیشرفتی آنچنانی نداشته است اما لحن ها آرامتر شده است.

همانطور که در نمودار زیر میبینید قیمت پس از برخورد با سقف کانال نزولی بلند مدت در تاریخ 13 دسامبر 2019 به میزان 16 درصد تا کف کانال زردرنگ نزول داشته است. هم اکنون پس از گذشت 21 روز از تحلیل قبلی مشاهده میگردد قیمت به سقف کانال نزولی برخورد کرده و در نقطه حساسی قرار گرفته است. به جهت اینکه روند کلی قیمت نزولی است موج نزولی قبلی به میزان 50 درصد فیبو اصلاح خود را انجام داده است و در صورت شکست یا برگشت قیمت از محدوده آبی رنگ می توان نظرات مختلفی را بیان نمود.

به جهت آینده رفتاری قیمت می توان دو فرضیه احتمالی را بصورت زیر بررسی کرد:

  • فرضیه صعودی : در صورت پیروزی خریداران بر فروشندگان در بازار و شکست سقف کانال نزولی انتظار میرود نمودار قیمت بر سر راه خود اعداد حمایتی ابتدا در 1.2800 و پس از آن سقف کانال نزولی بلند مدت را لمس کند.
  • فرضیه نزولی : در صورت تشکیل پین بار نزولی و برگشت قیمت از سطح مقاومت دینامیک سقف کانال می توان انتظارداشت قیمت بر سر راه خود مقاومت های ابتدا 1.1700 و پس از آن 1.2500 را مشاهده کند.
ارزش پوند انگلیس به فرانک سوئیس (GBPCHF) | تاریخ 17 خرداد ماه 1399
جهت مشاهده تصویر با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید
تحلیل‌های ارائه شده نظر کارشناسان تیم سیگنال بوده و نباید مبنای خرید و فروش قرار گیرد. مسئولیت هرگونه استفاده از داده‌های موجود، بر عهده کاربران محترم می‌باشد.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارز به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *