تحلیل تکنیکال ارزش پوند نسبت به دلار نیوزیلند (GBPNZD) | تاریخ 20 خرداد ماه 1399

تحلیل تکنیکال ارزش پوند نسبت به دلار نیوزیلند (GBPNZD) | تاریخ 20 خرداد ماه 1399

در روزهای اخیر ارزش دلار نیوزیلند به دلیل بازگشت قدرتمند شاخص های سهام کشورهای استرالیا و نیوزیلند و چین بشدت بالا رفته است و با برقراری دوباره مراودات اقتصادی نیوزیلند و چین این امر دور از تصور نبود. هم اکنون دولت های بریتانیا و ژاپن قرار است امروز (سه‌شنبه) مذاکرات خود را با هدف دستیابی به یک توافق تجاری پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا آغاز کنند.

همانطور که در نمودار زیر میبینید پس از اتمام روند صعودی کوتاه مدت پوند در مقابل دلار نیوزیلند در تاریخ 16 آوریل 2020 بخاطر قدرت گرفتن دلار نیوزیلند و اوضاع نابسامان اقتصاد بریتانیا باعث شده کف کانال صعودی کوتاه مدت شکسته شده و نمودار از صعودی به نزولی تغییر روند بدهد. هم اکنون پس از نزول شدید در روزهای اخیر قیمت به یک سطح حمایتی مهم و مستحکم رسیده است و مشاهده میشود که در چند ماه گذشته به این سطح به خوبی واکنش نشان داده است.

بعد از روند صعودی قبلی نمودار قیمت به میزان 50 و 61.8 درصد فیبو اصلاح خود را انجام داده است و در نقطه ای حساس به جهت تصمیم گیری در مورد بازگشت یا ادامه روند قرار دارد. به جهت آینده رفتاری قیمت الگوی سروشانه نیز قابل تصور است هرچند که هنوز برای این برداشت تحلیلی زمان نیاز است ولی از درجه اعتبار ساقط نیست. برای نمودار قیمت دو سناریوی نزولی و صعودی قابل تصور ارائه میگردد که در زیر به آن می پردازیم:

  • سناریوی صعودی : در صورت بازگشت قیمت به سمت بالا و باتوجه به کندل صعودی انگالفینگ تشکیل شده می توان انتظار داشت قدرت خریداران در بازار پیشی گرفته و بر سر راه قیمت مقاومت های ابتدا 2.0000 و پس از آن 2.0450 وجود داشته باشد.
  • سناریوی نزولی : در صورت شکست محدوده حمایتی آبی رنگ در حوالی 1.9400 و تثبیت قیمت زیر این سطح احتمال دارد قیمت بر سر راه خود حمایت های 1.9000 و پس از آن خط روندی دینامیک کف کانال کرم رنگ را استوار ببیند.
پوند نسبت به دلار نیوزیلند (GBPNZD) | تاریخ 20 خرداد ماه 1399
جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید
تحلیل‌های ارائه شده نظر کارشناسان تیم سیگنال بوده و نباید مبنای خرید و فروش قرار گیرد. مسئولیت هرگونه استفاده از داده‌های موجود، بر عهده کاربران محترم می‌باشد.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارز به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *