تحلیل تکنیکال ارزش پوند نسبت به دلار نیوزیلند (GBPNZD) | تاریخ 20 اردیبهشت ماه 1399

تحلیل تکنیکال ارزش پوند نسبت به دلار نیوزیلند (GBPNZD) | تاریخ 20 اردیبهشت ماه 1399

پوند انگلیس با نام های “Sterling” و”Cable” با نماد اختصاری GBP چهارمین ارز پرمعاملۀ دنیا است. بانک مرکزی انگلیس صادر کنندۀ این ارز است. مشخصۀ اصلی پوند ارزش بالای این ارز در برابر ارزهای اصلی است. پوند اغلب به عنوان ذخیرۀ ارزی مورد استفاده قرار می گیرد.

دلار نیوزیلند (NZD یا Kiwi) دهمین ارز پرمعاملۀ دنیا است. بانک مرکزی نیوزیلند صادر کنندۀ این ارز است. از آنجایی که نیوزیلند معمولاً حامی نرخ های بهرۀ بالا است، این ارز اغلب در عملیات تجاری شرکت دارد. دلار نیوزیلند منوط به صادرات کالا، به خصوص منوط به تجارت مواد غذایی است.

همانطور که در شکل زیر میبینید نرخ برابری ارزش پوند به دلار نیوزیلند از تاریخ 31 جولای 2019 در یک کانال صعودی در حال افزایش میباشد. پس از افت وخیز فراوان در ماههای گذشته شاهد این هستیم که پس از نوسان داخل کانال مستطیل رسم شده نهایتا کف کانال با اهتمام فروشندگان بازار شکسته و از روند قبلی خود برگشته است. به جهت آینده روند قیمتی دو سناریو قابل تصور است:

  • سناریوی نزولی : سقف دوقلوی ایجاد شده در سابقه نمودار بسیار قوی عمل کرده و در صورت ادامه روند نزولی زیر همانطور که در نمودار مشاهده میکنید مقاومت های عددی و روانی ابتدا 1.9925 و در صورت ادامه عدد 1.9500 را بر سر راه خود مشاهده خواهد کرد.
  • سناریوی صعودی : در صورت بازگشت از این نقطه شاهد این هستیم که بر طبق قله های قبلی ایجاد شده نمودار قیمت ابتدا با حمایت 2.0600 و پس از آن با نقطه حمایتی 2.1000 مواجه خواهد شد.
ارزش پوند نسبت به دلار نیوزیلند (GBPNZD) | تاریخ 20 اردیبهشت ماه 1399
جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید
تحلیل‌های ارائه شده نظر کارشناسان تیم سیگنال بوده و نباید مبنای خرید و فروش قرار گیرد. مسئولیت هرگونه استفاده از داده‌های موجود، بر عهده کاربران محترم می‌باشد.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارز به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *