نزدیک شدن به پایان سال میلادی و اثر آن بر بازار ارز و طلا

نزدیک شدن به پایان سال میلادی و اثر آن بر بازار ارز و طلا

مردم و فعالان بازار در بازه های مختلف سال رفتارهای متفاوتی از خود نشان می دهند که می تواند ارکان اقتصادی و بازار های هر کشوری را تحت تاثیر افزایش یا کاهش قیمت قرار دهد.

روانشناسی توده ای مردم حاکی از این است که تقاضا برای طلا یا ارز در بعضی از ماه های سال می تواند موجب افزایش یا کاهش قیمت آن ها شود. به عنوان نمونه در ماه های محرم وصفر به علت عدم برگزاری مراسم ازدواج یا جشن های مختلف تقاضا برای خرید طلا کاهش می یابد. در مقابل، در اعیاد مذهبی مانند ولادت امام زمان (عج) و مبعث رسول اکرم (ص) تقاضای خرید طلا برای مصرف یا هدیه بیشتر می‌شود که می تواند باعث نوسانات قیمت طلا در بازار شود.

اثر تعطیلات پایان سال میلادی بر بازار ارز (اثر ژانویه)

اثر ژانویه را می توان اینگونه توضیح داد که شرکت ها و موسسات مالی و اقتصادی با فرا رسیدن سال مالی جدید ، برای تسویه حساب های ارزی خود نیاز به تهیه ارز دارند که این باعث بوجود آمدن تقاضا مضاعف در بازار ارز می گردد و درنتیجه می تواند افزایش نرخ ارز را به دنبال داشته باشد. این روند افزایش تقاضا می تواند از ماه قبل از پایان سال شروع شود . بطور معمول معامله گران انتظار افزایش قیمت ارز را در ماه های منتهی به سال جدید میلادی دارند و می توان یکی از دلایل افزایش قیمت ارز در هفته های گذشته با این مورد مرتبط دانست.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارز به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *