بررسی وضعیت بنیادی شرکت معدنی املاح ایران (شاملا)

بررسی وضعیت بنیادی شرکت معدنی املاح ایران (شاملا)

شرکت معدنی املاح ایران با نماد شاملا در گروه محصولات شیمیایی قرار دارد. این شرکت که پودر سولفات سدیم و نمک تصفیه شده تولید می کند، دارای دو مجتمع تولیدی در گرمسار و اراک می باشد. ظرفیت تولید پودر سولفات سدیم این شرکت 190 هزار تن و ظرفیت نمک آن 65 هزار تن در سال می باشد.

محصول سولفات سدیم تولیدی این شرکت در صنایع تولید پودرهای شوینده و شیشه سازی و به ویژه تولید شیشه به روش فلوت استفاده می گردد.

طبق آخرین گزارش سه ماهه منتهی به 1398/03/31 درآمدهای این شرکت 67 میلیارد تومان بوده است که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته، 127 درصد افزایش داشته است. بهای تمام شده کالای فروش رفته در تاریخ 1398/03/31 نسبت به دوره مشابه 45 درصد افزایش داشته است که ناشی از افزایش بهای تمام شده مواد مصرفی، دستمزد مستقیم و سربار می باشد.

حاشیه سود ناخالص در سه ماهه امسال 68 درصد بوده است، در حالی که در دوره مشابه سال گذشته 47 درصد بوده است. علت رشد حاشیه سود ناخالص افزایش نرخ فروش پودر سولفات سدیم بوده است.

در شش ماه ابتدایی امسال، میانگین نرخ فروش پودر سولفات سدیم 1345 تومان بوده است؛ در حالی که در دوره مشابه سال گذشته نرخ این محصول 632 میلیون تومان بوده است که رشد 112 درصدی داشته است.

از لحاظ مقدار فروش، این شرکت روند با ثباتی را دنبال می کند و در 6 ماهه ابتدایی امسال، 90 هزار تن پودر سولفات سدیم و 42 هزار تن نمک تصفیه شده فروخته است که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته تغییر با اهمیتی نداشته است. نمودار زیر فروش ماهانه شرکت املاح معدنی ایران (شاملا) را در دو سال اخیر نشان می دهد:

بررسی وضعیت بنیادی شرکت معدنی املاح ایران (شاملا)
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *