تحلیل تکنیکال قدرت واحد پول نیوزیلند نسبت به ین ژاپن | 16 اردیبهشت ماه 1399

تحلیل تکنیکال قدرت واحد پول نیوزیلند نسبت به ین ژاپن | 16 اردیبهشت ماه 1399

نیوزیلند دارای رده 53 بزرگترین اقتصاد ملی در جهان از نظر تولید ناخالص داخلی (GDP) و رده 68 اقتصاد جهان از نظر توازن قدرت خرید (PPP) می باشد. نیوزلند دارای یکی از جهانی ترین اقتصادها است و به طور عمده بستگی به تجارت بین المللی با استرالیا، اتحادیه اروپا، آمریکا، چین، کره جنوبی، ژاپن و کانادا دارد. توافقنامه روابط اقتصادی جدید نیوزلند با استرالیا به این معنی است که اقتصاد هم طراز با استرالیا است. یک قدرت منطقه ای و در حال ظهور، نیوزیلند نسبت به اندازه و جمعیت آن دارای تولید ناخالص داخلی بسیار زیادی است.

کشور ژاپن با داشتن تولید ناخالص داخلی به میزان 5 تریلیون دلار سومین قدرت اقتصادی دنیا (پس از آمریکا و چین) بوده و در آسیا نیز رتبه دوم را از این لحاظ داراست. این کشور دارای منابع طبیعی خیلی محدودی است و اکثر جزایر و خاک آن کوهستانی و آتشفشانی است؛ ولی با همکاری‌های دولت در بخش صنعت و نیز سرمایه‌گذاری گسترده در فناوری‌های پیشرفته، ژاپن به عنوان یکی از پیشگامان عمده در صنعت و تکنولوژی دنیا شناخته شده‌است. صادرات بخش عمده‌ای از درآمدهای اقتصادی ژاپن را تشکیل می‌دهد و آمریکا با 22.7٪، چین با 13.1٪ و کره جنوبی با 7.8٪ عمده‌ترین شرکای تجاری این کشور هستند.

همانطور که در نمودار زیر مشاهده میکنید از تاریخ 20 مارس 2020 قیمت وارد الگوی پرچم سه گوش شده و به حرکات تناوبی نزولی خود ادامه میدهد. طبق آمار منتشر شده در مورد نرخ تغییرات افراد شاغل در نیوزیلند این نرخ طبق پیش بینی ها پیش نرفت و درصد افزایش نرخ شاغلان صفر اعلام گردید.

در اندیکاتور آر اس آی روند داخل کانال صعودی بوده و میزان حجم معاملات در حال کاهش است. به جهت بررسی رفتار قیمت در آینده دو سناریو متصور است:

  • سناریوی اول : در صورت شکست از سقف الگوی پرچم و نقض خط روند بالایی ابتدا قیمت با حمایت 68.00 و پس از آن با 71.30 درگیر خواهد بود.
  • سناریوی دوم : در صورتیکه شکست از کف پرچم رخ دهد مقاومت های عددی 62.00 و پس از آن مقاومت 60.00 در سر راه قیمت متصور خواهد بود.
واحد پول نیوزیلند نسبت به ین ژاپن | 16 اردیبهشت ماه 1399
جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید
تحلیل‌های ارائه شده نظر کارشناسان تیم سیگنال بوده و نباید مبنای خرید و فروش قرار گیرد. مسئولیت هرگونه استفاده از داده‌های موجود بر عهده کاربران محترم می‌باشد.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارز به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *