طلا، در سالی که گذشت

طلا، در سالی که گذشت

تکرار تاریخ

در بازار طلا در سال 1400 شاهد رفتار مشابه تجربه های گذشته پس از ثبت سقف های جدید قیمتی بودیم. بطوریکه رفتار قیمت در سال 1400 و پس از ثبت سقف تاریخی در سال 1399 مشابه رفتارش پس از ثبت سقف های قیمتی در سال های1391و 1397 بوده است. (تصویر شماره 1)

طلا در سال ۱۴۰۰
تصویر شماره 1

همانطور که ملاحظه میفرمایید قیمت همانند دوره های پس از ثبت سقف در سال های 1391 و 1397 ،پس از ثبت سقف جدید تاریخی در سال 1399، در سال 1400 پس از اینکه در اردیبهشت ماه به نقطه ی پایان ریزش چندماهه ی خود رسید ،بخشی از ریزش قیمتی خود که از سال 99 کلید خورده بود را جبران نموده است.

پربازده ترین نماد طلایی

در بین سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ،نیم سکه ،ربع سکه ، سکه یک گرمی و گرم طلای 18 عیار از ابتدای سال 1400 تا کنون، گرم طلای 18 عیار با بازدهی مثبت حدود 10 درصدی بیشترین بازدهی را ثبت نموده است.
همچنین لازم به ذکر است سکه تمام بهار آزادی(سکه امامی) با بازدهی حدود 6 درصدی رتبه ی دوم را از نظر بازدهی در بین نمادهای یاد شده از آن خود کرده است.

سود بیشتر سرمایه گذاری در طلا نسبت به ارز

قیمت طلا در کشور ما به دو پارامتر قیمت طلای جهانی و نرخ دلار وابسته است.
از آنجایی که طی یکسال اخیر اونس طلای جهانی (تصویر شماره 2) با رشد قیمتی همرا ه بوده است.

سود بیشتر سرمایه گذاری در طلا نسبت به ارز
تصویر شماره 2

طبیعتاً این بازدهی بیشتر امری طبیعی قلمداد میشود.

جمع بندی

بطور کلی میتوان گفت نوسانات سال 1400 بیشتر به نفع خریداران رقم خورده است چراکه طی 8 ماه شاهد روند صعودی قیمت بوده ایم و از طرفی بازار فقط 4 ماه سال را با نزول قیمتی پشت سر گذاشته است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای طلا و سکه به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *