رد پای برجام در بازار مسکن

رد پای برجام در بازار مسکن

مسکن در شش‌ماه اخیر فراز و فرودهای زیادی را به خود دیده است. ابتدای سال جاری، وقتی که امکان دستیابی به توافق برجام به حداقل رسیده بود، تقاضای سرمایه‌گذاری در بازار مسکن نیز شدت گرفت و قیمت آن، رشد‌های بالایی را در ماه‌های اردیبهشت الی تیرماه تجربه کرد. نمودار1 نیز مؤید همین موضوع است.

تورم ماهانه مسکن

افزایش انتظارات تورمی در خردادماه رشد قیمت مسکن را به بالاتر از هشت درصد نیز رساند، طبق آمار بانک مرکزی، این رقم در تقریبا دو سال اخیر بی‌سابقه بوده. اما با از راه رسیدن اخبار مثبت از مذاکرات، رشد قیمت مسکن نیز در مردادماه به سطح 2.5 درصد کاهش یافت.

برای آگاهی از آخرین اخبار و تحلیل‌های اقتصادی

تب معاملات مسکن فروکش کرد

در خردادماه به واسطه ورود تقاضای سرمایه‌گذاری به بازار مسکن تعداد معاملات آن نیز به مرز 14 هزار فقره در ماه رسید، این رقم عموما در دوره‌های رونق نمایان میشد، اما در مردادماه آمارها نشان از کاهش شدید معاملات تا سطح هفت هزار و 800 واحد دارد.

روند تعداد معاملات مسکن

بازار مسکن با وجودی که نقدشوندگی بسیار کم‌تری به نسبت سایر بازارهای دارایی دارد؛ اما واکنش‌ زیادی به تحولات و اخبار برجامی داشته و این موضوع در آمار شش‌ماهه‌ی اخیر نیز کاملا نمایان است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و بازدهی صندوق های سرمایه گذاری به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *