ترمز هیجان در دلار کجا کشیده می شود؟

ترمز هیجان در دلار کجا کشیده می شود؟

بازار طلا و ارز طی روزهای اخیر با افزایش قابل توجه تقاضا همراه شده است بطوری که در یک هفته ی اخیر بازدهی سرمایه گذاری در  دلار حدود 5 درصد بوده است. حال به بررسی شرایط پیش روی بازار از منظر تکنیکی و بنیادی میپردازیم.

شرایط تکنیکی بازار

از منظر تکنیکی برای دلار نقدی تهران سطح 12800-12700 تومان با تلورانس 50 تومانی ، مقاومت محکم تکنیکی بازار  محسوب میشود. که با توجه به اینکه از منظر تحلیل زمانی حدود امروز و فردا انتظار ثبت سقف موقت در بازار وجود دارد میتوان انتظار وارد شدن بازار به فاز اصلاح را ازین سطوح داشت.

اما به هرعلت اگر بازار از این سطح مهم عبور نماید بعد از مقاومت های متوسط حدود 13200 تومان مهم ترین باند مقاومتی پیش روی قیمت ، که مقاومت بلند مدت بازار محسوب میشود باند مهم مقاومتی 14000-13800 تومان می باشد.

شرایط بنیادی بازار

از منظر بنیادی ، به عقیده ی برخی تحلیلگران تقاضای سنتی آخرسال میلادی و آخرسال چینی به عنوان عوامل افزایش بازار مطرح می شود. اما برخی دیگر از تحلیلگران وضعیت مطلوب ذخایر ارزی بانک مرکزی و تسلط بازارساز بر بازار  همچون ماه های گذشته بر بازار را  به عنوان علل عدم تکرار تجربه ی تلخ ارزی سال گذشته عنوان میکنند.

حال بایستی نظاره گر تصمیم این شاخص ارزی برای ادامه ی صعود یا اصلاح قیمت ها طی امروز وروزهای آتی بود.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارز به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *