تحلیل شاخص یورو استاکس (EXSA) | تاریخ 22 شهریور ماه 1399

تحلیل شاخص یورو استاکس (EXSA) | تاریخ 22 شهریور ماه 1399

شاخص یورو استاکس (Euro Stoxx 50) در سال 1998 تاسیس شد که از بزرگترین شرکت های سهامی 11 کشور اروپایی تشکیل شده است این شاخص متشکل از 50 سهام با بالاترین نقدینگی و تجارت در بازارهای اروپا است.

شاخص یورو استاکس 50، از شرکت دویچه بورزه، شرکتی که متعلق به بورس سهام آلمان است، تشکیل شده ‌است. یورو استاکس 50 از شرکت ‌هایی تشکیل‌ یافته است که به طور انحصاری به منطقه یورو تعلق دارند. به این معنی که سهام در ارز واحد، یورو است.

با نگاهی به نمودار این شاخص میتوان دریافت که پس از افت شدید طی بحران کرونا قیمت هنوز نتوانسته به جایگاه قبلی خود در اوج 3870 واحدی برگردد. اکنون نمودار در حال تشکیل الگوی پرچم یا مثلث میباشد که میتواند نوید بخش رشد در ادامه هفته های آتی باشد. به جهت ترسیم آینده رفتاری قیمت این شاخص در صورتی که شکست از سقف الگو صورت پذیرد شاهد رشد تا سطوح هدف مقاومتی بعدی در اعداد 3870 و 4310 خواهیم بود و در صورت ریزش قیمت به زیر کف الگو و تثبیت زیر حمایت مهم 3263 میتوان انتظار ریزش تا سطوح حمایتی پایین تر تا اعداد 3100 و 2770 را نیز داشت.

تحلیل‌های ارائه شده نظر کارشناسان تیم سیگنال بوده و نباید مبنای خرید و فروش قرار گیرد. مسئولیت هرگونه استفاده از داده‌های موجود، بر عهده کاربران محترم می‌باشد.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *