اقتصاد یورو در جاده نزولی یا صعودی؟

اقتصاد یورو در جاده نزولی یا صعودی؟

طی ماههای گذشته اقتصاد اروپا که از پاندمی کرونا آسیب فراوانی دیده بود پس از ریکاوری اقتصادی در حال بازگشت به مدار صعودی بود که بحران دیگری بنام جنگ روسیه و اوکراین بوجود آمد. این بحران در اروپا بیش از هر نقطه دیگری از جهان پیامدهای منفی ایجاد کرد. این بحران جدید افزایش قیمت های کامودیتی از جمله در بخش انرژی و مواد غذایی را بوجود آورد.

اتحادیه اروپا که پیش از این بابت جدایی انگلستان متحمل فشارهای اقتصادی زیادی شده بود حال پس از بحران کرونا باید بفکر چاره جهت رویارویی با تنش سیاسی اقتصادی روسیه و اوکراین باشد.

بانک مرکزی اروپا در پسا کرونا بدنبال شروع سیاست های انقباضی بود اما جنگ روسیه و اوکراین بر تورم حوزه یورو دامن زد و همزمان ترس از رکود، بانک های کشورهای اروپایی را در دوراهی سختی قرار داده است. بر طبق نظریه کارشناسان و موسسات مالی دیر یا زود اروپا مجبور به اتمام برنامه های حمایتی اقتصاد خواهد شد و با شروع سیاست های انقباضی و جمع آوری نقدینگی در اقتصاد به کنترل تورم خواهد پرداخت.

تحلیل شاخص یورو

شاخص یورو که نماینده وضعیت شکننده اقتصاد اروپا میباشد در نمودار زیر به سطح مهم کلیدی حمایتی در محدوده 107.75 الی 106.55 واحد رسیده است و در صورتیکه این سطوح را از دست بدهد به سمت اهداف پایین تر حتی تا سطح 98 واحدی نیز حرکت خواهد کرد. در نمودار داده های زیر با احتمال بیشتر انتظار برگشت قیمت از سطوح حمایتی سبز رنگ را داریم به اهداف مقاومتی در 112.0 و 114.75 واحد اما چنانچه سطح حمایتی 106.55 از دست برود شاهد ریزش های سنگین تر خواهیم بود.

تحلیل شاخص یورو
جهت مشاهده ی نمودار هفتگی با کیفیت بهتر کلیک کنید
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارز به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *