تحلیل تکنیکال شرکت بورس انرژی ایران (نماد انرژی 3)

تحلیل تکنیکال شرکت بورس انرژی ایران (نماد انرژی 3)

شرکت بورس انرژی ایران با نماد “انرژی3″ در بازار پایه زرد فرابورس با دامنه نوسان 3 درصد در گروه ” فعالیت های کمکی به نهادهای مالی واسط ” قرار دارد.

با بررسی تابلو معاملاتی این نماد (در لحظه نگارش این گزارش) ملاحظه می شود سهم با افزایش تقاضا در قیمت 71252 ریال در دامنه بالایی قیمت صف خرید تشکیل داده است. بررسی تکنیکالی این سهم نوید از ادامه دار بودن روند صعودی بعد از اتمام ریز موج های اصلاحی خود می دهد. سهم اکنون گام آخر از ریزموج های اصلاحی خود است و بعد از تکمیل آن می تواند در گام اول صعودی خود تا سقف قبلی پیشروی قیمتی داشته باشد.

لازم به ذکر است واگرایی منفی در نوسان نما RSI در نمودار مشهود است و به نظر می رسد سهم برای شکست سقف قبلی کار آسانی نخواهد داشت. درصورت شکست مقاومت و تثبیت روی آن می توان محدوده 11200-13600 به عنوان ناحیه مقاومتی عنوان کرد. در صورت عبور از لایه های مقاومتی بازه یاد شده و تثبیت روی آن، سهم می تواند قیمت های نزدیک به 20000 تومان را نیز ببیند.

برای مشاهده تصویر با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

اگر سهم با فشار عرضه اصلاح قیمتی از ناحیه کنونی را در پیش بگیرد، می توان منطقه 5300 – 5900 تومان (حمایت های خطوط روند صعودی) را به عنوان حمایت های سهم و هم زمان اتمام اصلاح موجی نام برد. اگر حمایت های خطوط روند صعودی از دست برود سهم می تواند تا قیمت 4600 تومان در گام اول و همچنین 3800 تومان و 2600 تومان در گام های بعدی کاهش قیمتی را تجربه کند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
  • سلام.
    امیدوارم آغازه خوبی تاکنون شاهد بوده باشید .
    با سلام آراد.)

  • سهم انرژی۳ اولا از جامانده های بازار بورسه قیمت سهم در اردیبهشت ۹۷ حدود ۶۰۰۰تومان بوده و در اردیبهشت ۹۸ حدود ۸۳۰۰تومان و حالا در استانه اردیبهشت ۹۹ حدود ۱۳هزار تومان دوما رشد حجم و ارزش قیمیتی معاملات بورس انرژی از دو سال پیش تا حالا ۲۰۰۰برابر شده و فراورده ها اعم بنزین و گازوییل تا نفت و گاز و برق در ان بفروش رفته فلذا فنر قیمت سهم جمع شده و هرلحظه باید شاید ازاد سازی و پرش قیمت این سهم استراتژیک باشیم ظمنا برابر ماده ۴ بندح قانون برنامه ششم توسعه ملی وزارت نفت مکلف به فروش تمام نفت و گاز و فراورده ها بصورت شفاف در بورس انرژی میباشد و ارزش قیمت هر سهم #انرژی۳ حداقل ۱۰۰هزارتومان میباشد (۲۹فروردین ۹۹)