تحلیل تکنیکال اونس جهانی طلا (XAUUSD) | تاریخ 9 مرداد ماه 99

تحلیل تکنیکال اونس جهانی طلا (XAUUSD) | تاریخ 9 مرداد ماه 99

اونس طلای جهانی از اواخر سال 2016 وارد یک کانال صعودی (آبی رنگ) میان مدت 4 ساله گردیده است که در ژوئن 2017 پس از مدت زمان نسبتا طولانی نمودار قیمت توانست بالاخره مقاومت مهم 1370 دلاری را بشکند و به سوی اهداف بالاتر اوج بگیرد. پس از اوج گرفتن قیمت اونس و تثبیت قیمت بالای سطح 50 درصدی کانال صعودی آبی همزمان با شیوع کرونا و ترس سرمایه گزاران بازارهای جهانی از افت قیمت سهام هایشان موج هجوم به سمت خرید طلا آغاز گردید.

هم اکنون همانطور که در نمودار زیر ملاحظه میکنید قیمت به سقف این کانال در قیمت 1981 دلار رسیده و از این محدوده مقداری برگشته است. افزایش قیمت طلا در روزهای اخیر بیشتر به سقوط آزاد ارزش دلار در بازارهای جهانی مربوط بوده که تنش سیاسی بین چین و آمریکا میتواند یکی از عوامل آن باشد.

اکنون به جهت تفسیر آینده قیمتی اونس طلا در صورتی که قیمت بتواند سقف کانال 4 ساله را بشکند و قیمت در بالای 2000 دلار تثبیت شود میتوان با شروع رالی دیگر مقاومت های 2070، 2160 و 2264 دلار را در نظر داشت. اما در صورت سقوط قیمت از سقف کانال اشاره شده سطوح حمایتی مدافع قیمت اعداد 1921 و 1890 دلار خواهند بود.

تحلیل‌های ارائه شده نظر کارشناسان تیم سیگنال بوده و نباید مبنای خرید و فروش قرار گیرد. مسئولیت هرگونه استفاده از داده‌های موجود، بر عهده کاربران محترم می‌باشد.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای طلا و سکه به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *