انس جهانی طلا؛ ادامه روند صعودی یا شروع نزول؟!

انس جهانی طلا؛ ادامه روند صعودی یا شروع نزول؟!

از زمانی که این فلز ارزشمند در ماه جولای سال 2020 توانست سقف تاریخی خود را بشکند نزدیک به 11 ماه میگذرد و همچنان با توجه به سیاست های بایدن در تصویب بسته 1.9 تریلیون دلاری و ایجاد تورم مسیر پیش روی خود را صعودی میبیند. در واقع طلا با نفوذی که در 11 ماه پیش انجام داد مسیر خود را برای صعود در آینده از قبل هموار کرده بود؛ این می‌تواند مسیر بلند مدتی این فلز ارزشمند در چند سال آینده باشد، اما در کوتاه مدت بحث کاملا فرق می‌کند و طلا در روند نزولی به سر ‌میبرد که حتی می‌تواند تا سطوح پایین تر از تایم فریم ماهانه نیز این روند نزولی را حفظ نماید

رویداد مهم هفته جاری نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا و پس از آن کنفرانس مطبوعاتی جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا خواهد بود که روز چهارشنبه برگزار می شود.

وستون به کیتکونیوز گفت: به نظر نمی رسد قرار باشد تصمیم سیاست پولی مهمی اعلام شود که بازار نرخهای آمریکا را چندان تکان دهد و ارتعاشات عمده ای در بازارهایی مانند دلار آمریکا، سهام و طلا داشته باشد. و اگرچه تورم آمریکا بالاتر از حد مطلوب است و شاخص قیمت مصرف کننده بر مبنای سالانه در ژوئن 4.5 درصد بوده است، وضعیت اشتغال همچنان نگرانی عمده بانک مرکزی آمریکا باقی مانده است.

در کنفرانس مطبوعاتی ژوئن، پاول مجددا تاکید کرد که بانک مرکزی آمریکا پیش از تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه یا افزایش نرخ‌ها، از قبل سیگنال ارسال خواهد کرد. با این حال وستون خاطرنشان کرد جزییات اهمیت دارد و حتی یک کلمه بازارها را تکان می دهد که نمونه آن واکنش بازار به پیش بینی ژوئن کمیته بازار آزاد فدرال درباره دو دور افزایش نرخهای بهره در سال 2023 بود.

به نظر نمی رسد پاول بازارها را بهم بریزد اما هر گونه احتمالی که نشان دهد سپتامبر زمان اعلام رسمی تعدیل برنامه محرک مالی بانک مرکزی آمریکا خواهد بود، ممکن است فروشندگان اوراق خزانه آمریکا را به بازار سرازیر کند که باعث تقویت دلار آمریکا و تاثیر منفی روی طلا خواهد شد.

یک مسئله برای طلا فقدان عوامل حمایت کننده جدیدی است که بتواند قیمتها را به بالاتر از سطح 1800 دلار حمایت کند. عملکرد هفته گذشته گواه دیگری بود که این فلز ارزشمند موفق نشده است با وجود سقوط بازارهای سهام و افت بازده اوراق خزانه آمریکا صعود کند.

دانیل گالی، استراتژیست کالای شرکت تی دی سکیوریتیز گفت: قیمت طلا با وجود تزلزل نرخهای واقعی، برای تحکیم تقلا می کند. ضعف مستمر این فلز ارزشمند در برابر بازده واقعی به ریزساختار آسیب پذیر اشاره دارد و همزمان نشان می دهد طلا با وجود فضای ریسک گریز، قادر به صعود نیست زیرا جریان سفته بازی ضعیف مانده است. نگرانیها نسبت به رشد کلان جهانی باعث تغییر دوباره انتظارات در خصوص افزایش نرخهای بهره بانک مرکزی آمریکا شدهاست اما طلا همچنان قادر به جذب خریدار نیست و پتانسیل عقب نشینی شدیدتر این فلز ارزشمند تقویت شده است. وی پیش بینی کرد اونس طلا تا مرز 1730 دلار عقب نشینی خواهد کرد.

نمودار تحلیل تکنیکال اونس جهانی طلا (هفتگی)

نمودار تحلیل تکنیکال اونس جهانی طلا (هفتگی)
جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا را کلیک کنید

انس جهانی طلا همانطور که گفته بودیم از سطحی که در تحلیل 19 خرداد هشدار داده شده بود شروع به ریزش کرد؛ در حال حاضر انس جهانی طلا به داخل کانال نزولی خود برگشته و روند رو به بالا و مثبت را در انس جهانی طلا در چند هفته اخیر را می‌توان پولبکی به خط کانال برای ریزش بیشتر تصور کرد.

نمودار تحلیل تکنیکال اونس جهانی طلا (روزانه)

نمودار تحلیل تکنیکال اونس جهانی طلا (هفتگی)
جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا را کلیک کنید

در تایم فریم روزانه مطابق تحلیلی که در 14 تیرماه ارائه شد، انس جهانی طلا از سطح هفتگی گفته شده شروع به ریزش کرد و اکنون می‌توانیم از خط روند قرمز رنگ نیز کمک بگیریم.

در حال حاضر انتظار یک نوسان رو به بالا و سپس شکست سطح 1765 دلار را در انس جهانی طلا داریم و بعد از آن انس جهانی می‌تواند از هر یک از سطوح1730 دلار و 1700 دلار شروع به بازگشت کند.

هم‌چنین در صورتی که در این هفته ها انس جهانی طلا مطابق تحلیل گفته شده، یک روند نزولی را در پیش نگیرد، همچنان دو سطح قدرتمند 1860 و 1900 دلار می‌توانند با قدرت جلوی صعود این فلز گرانبها را بگیرند.

نظر شما چیست؟!

به نظر شما انس طلا به ناحیه های گفته شده می‌رسد؟

آیا بیت کوین می‌تواند جایگزینی برای طلا باشد؟!

برای مشاهده جدیدترین تحلیل‌ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *