انس جهانی طلا صعود یا نزول؟! | 19 خرداد 1400

انس جهانی طلا صعود یا نزول؟! | 19 خرداد 1400

از زمانی که این فلز ارزشمند در ماه جولای سال 2020 توانست سقف تاریخی خود را بشکند نزدیک به 10 ماه میگذرد و همچنان با توجه به سیاست های بایدن در تصویب بسته 1.9 تریلیون دلاری و ایجاد تورم مسیر پیش روی خود را صعودی میبیند. در واقع طلا با نفوذی که در 10 ماه پیش انجام داد مسیر خود را برای صعود در آینده از قبل هموار کرده بود

در تایم فریم روزانه  (1D)  این فلز ارزشنمد توانسته کانال نزولی خود را بشکند و با قدرت به سمت سقف سال 2011 خود در حال حرکت است.

روند روزانه و رصد لحظه‌ای انواع بازارهای مالی در کانال تلگرامی تحلیل با سیگنال

نمودار تحلیل تکنیکال اونس جهانی طلا (روزانه)

برای مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

در حال حاضر و پس از شکست کانال نزولی و پولبک به آن بین دو محدوده نارنجی رنگ روند ساید شده و در حال تصمیم گیری برای نزول یا صعود است. برای تحلیل دقیق تر باید به تایم فریم های پایین تر برویم تا بتوانیم جزئیات نمودار را آشکار کنیم.

نمودار تحلیل تکنیکال اونس جهانی طلا (4ساعته)

برای مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

در سناریو اول در صورتی که قیمت بتواند خط روند صعودی سبزرنگ خود را حفظ کند میتواند از مقاومت رد شده و  طبق عکس خود را به محدوده  مقاومتی مستطیل قرمز رنگ برساند اما در سناریو دوم زمانی اتفاق می‌افتد که قیمت خط روند صعودی سبز رنگ خود را از دست بدهد در این صورت خود را به محدوده حمایتی مستطیل نارنجی پایینی خواهد رساند و دقیقا بین دو محدوده نارنجی رنگ ساید خواهد شد و اما امکان اصلاح و نزول بیشتر برای طلا زمانی اتفاق خواهد افتاد که در حمایت سبز رنگ مشخص شده در شکل نفوذ کند.

نباید این نکته را از یاد ببریم که روند همچنان در میان مدت و تایم هفتگی تا زمانی که در محدوده حمایتی سبز رنگ نفوذ نشود صعودیست و  ما برای تحلیل دقیق تر به تایم فریم های پایین تر رفتیم و این موضوع یعنی رنج حرکتی کمتر ،در واقع بیشتر اصلاحاتی که گفتیم ممکن است اصلا در روند هفتگی دیده نشوند از طرفی با توجه به سیاست ها و اتفاقات پیش رو در بازار های جهانی احتمال صعود طلا بیشتر از نزول آن میباشد.

تحلیل‌های ارائه شده نظر کارشناسان تیم سیگنال بوده و نباید مبنای خرید و فروش قرار گیرد. مسئولیت هرگونه استفاده از داده‌های موجود، بر عهده کاربران محترم می‌باشد.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *