تحلیل انس جهانی طلا | 14 تیر 1400

تحلیل انس جهانی طلا | 14 تیر 1400

از زمانی که این فلز ارزشمند در ماه جولای سال 2020 توانست سقف تاریخی خود را بشکند نزدیک به 11 ماه میگذرد و همچنان با توجه به سیاست های بایدن در تصویب بسته 1.9 تریلیون دلاری و ایجاد تورم مسیر پیش روی خود را صعودی میبیند. در واقع طلا با نفوذی که در 11 ماه پیش انجام داد مسیر خود را برای صعود در آینده از قبل هموار کرده بود؛ این می‌تواند مسیر بلند مدتی این فلز ارزشمند در چند سال آینده باشد، اما در کوتاه مدت بحث کاملا فرق می‌کند و طلا در روند نزولی به سر ‌میبرد که حتی می‌تواند تا سطوح پایین تر از تایم فریم ماهانه نیز این روند نزولی را حفظ نماید.

یکی از بزرگترین رویدادهای هفته جاری گزارش نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا خواهد بود. این دیدار که اواسط ژوئن برگزار شد، به ریزش قابل توجه قیمت طلامنجر شد. بازارها به گزارش نشست سیاست پولی ژوئن بانک مرکزی آمریکا چشم دوخته‌اند و می خواهند ببینند که آیا موضع موافق با افزایش نرخهای بهره با اظهاراتی که در خود این نشست مطرح شده است تطابق دارد یا خیر.

طلا هفته گذشته را پس از انتشار آمار ماهانه اشتغال غیرکشاورزی آمریکا که رشد بهتر از حد مطلوب اشتغال اما افزایش نرخ بیکاری را نشان داد، با عملکرد خوبی به پایان برد و یک بار دیگر تلاش کرد از مرز 1800 دلار عبور کند. بهای هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آمریکا شش دلار و 50 سنت معادل 0.4 درصد افزایش یافت و در 1783 دلار و 30 سنت بسته شد و رشد هفتگی ملایمی را به ثبت رساند.

به گفته میلمان کارشناس فلزات ارزشمند کوین گینزویل، عامل دیگری که باید زیرنظر داشت، حرکت قیمت نفت است. هر گونه افزایش بیشتر قیمت نفت به نفع قیمت طلا خواهد بود. وی گفت: من به آنچه در نشست اوپک پلاس روی می‌دهد، علاقمندم. ابهامات پیرامون نفت، پیامدهای بزرگی برای تورم دارد و همچنان یکی از محرک‌های اصلی تاثیرگذار بر قیمت طلاست. اگر تولیدکنندگان این گروه برای محدود نگه داشتن تولید به توافق برسند، قیمتهای نفت بسیار بالاتر خواهد رفت.
میلمان توضیح داد: قیمت بالاتر نفت به بالاتر رفتن تورم دامن می زند و این وضعیت به نفع طلاست. این مسئله در مورد روسیه که یکی از بازیگران بزرگ گروه اوپک پلاس است، جالب به نظر می رسد. روسیه برای اقتصاد خود به بازارهای انرژی متکی است و اخیرا طلا خریداری نکرده است. اگر قیمت نفت افزایش پیدا کند، ممکن است این کشور منابع مالی بیشتری کسب کند و احتمالا دوباره خرید طلا را آغاز کند.

نمودار تحلیل تکنیکال اونس جهانی طلا (هفتگی)

تحلیل انس جهانی طلا | 14 تیر 1400
برای مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

در تایم فریم هفتگی، انس طلا پس از برخورد به مقاومت هایی که در تحلیل 19 خرداد هشدار داده شده بود و همچنین خط روند صعودی، شروع به ریزش کرد و با تشکیل یک لانگ‌بار توانست دوباره به داخل کانال نزولی خود برگردد و اکنون نیز در حال پولبک به خط کانال نزولی خود می‌باشد. یکی از سطوح مهم جهت واکنش وادامه ریزش انس جهانی طلا ، مستطیل قرمز رنگ می‌باشد، که در تایم فریم های پایین‌تر این نواحی را باهم بررسی خواهیم کرد.

نمودار تحلیل تکنیکال اونس جهانی طلا (روزانه)

تحلیل انس جهانی طلا | 14 تیر 1400
برای مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

در تایم فریم روزانه، انس طلا پس از ثبت 6 کندل منفی بالاخره در ناحیه حمایتی (مستطیل سبز رنگ) مشخص شده در تحلیل 31 خرداد آرام گرفت. انتظاری که در روند کوتاه مدت از انس جهانی طلا داریم این است که بتواند از سطح مقاومتی پیش رو عبور کند و احتمالا خودرا به سطحی از تایم فریم هفتگی یا بالاتر برساند. برای بررسی سطوح حمایت و مقاومت به صورت دقیق‌تر به تایم فریم های پایین می‌رویم.

نمودار تحلیل تکنیکال اونس جهانی طلا (چهارساعته)

تحلیل انس جهانی طلا | 14 تیر 1400
برای مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

در تحلیل انس جهانی طلا | 31 خرداد گفتیم بازار پس از حرکت های شارپ، تمایل به درجا زدن، استراحت و ریکاوری قسمتی از قیمت را دارد و در هفته ای که گذشت، با اینکه بسیاری از تحلیلگران منتظر ادامه ریزش انس طلا جهانی بودند، اما طلا توانست مقداری از ریزش خود را پس بگیرد و در این راه بسیاری که در جهت روند نزولی، اقدام به ست کردن پوزیشن شورت (Short) کرده بودند، سرمایه‌هایشان را از دست دادند.

 اکنون می‌توانیم نتجیه تحلیل بالا را به صورت زیر ببینیم و همچنین آن را آپدیت کنیم.

نمودار تحلیل تکنیکال اونس جهانی طلا (چهارساعته)

تحلیل انس جهانی طلا | 14 تیر 1400
برای مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

در تایم فریم چهار ساعته می‌توان دید، اولین سناریو مشخص شده در تحلیل قبلی برای انس طلا اتفاق افتاده و همچنین دومین سناریو نیز می‌تواند اتفاق بیفتد. در حال حاضر یکی از مهم ترین سطوح، مقاومت 1831 دلار از تایم فریم هفتگی است که می‌تواند باعث جذب و برگشت قیمت از همان ناحیه شود. درصورتی که در هر کدام از نواحی مقاومتی نفوذ شود انتظار رسیدن به ناحیه مقاومتی بالاتر را از انس طلا جهانی داریم. برای بررسی دقیق‌‌تر ناحیه مقاومتی 1831دلار به تایم فریم 15 دقیقه می‌رویم.

نمودار تحلیل تکنیکال اونس جهانی طلا (پانزده‌دقیقه)

تحلیل انس جهانی طلا | 14 تیر 1400
برای مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

با بررسی سطح مقاومتی هفتگی 1831دلار انس طلا در تایم فریم 15دقیقه، می‌توانیم این سطح را به قیمت 1839.5دلار آپدیت کنیم؛ در واقع الزاما انس طلا برای ریزش بیشتر به این ناحیه واکنش نمی‌دهد، اما این ناحیه مقاومتی می‌تواند یکی از بهترین، نواحی مقاومتی برای شروع ریزش بیشتر انس طلا جهانی باشد؛ در هفته های آتی همچنان انتظار روند مثبت و رو به بالا در انس طلا جهانی تا رسیدن به مقاومت‌های مذکور را داریم. در صورتی که انس طلا جهانی بتواند از سطح مقاومتی 1860دلار عبور کند، این تحلیل بی‌اعتبار خواهد شد.

نظر شما چیست؟!

به نظر شما انس طلا به ناحیه های گفته شده می‌رسد؟

آیا بیت کوین می‌تواند جایگزینی برای طلا باشد؟!

تحلیل‌های ارائه شده نظر کارشناسان تیم سیگنال بوده و نباید مبنای خرید و فروش قرار گیرد. مسئولیت هرگونه استفاده از داده‌های موجود، بر عهده کاربران محترم می‌باشد.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل‌ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *