تحلیل تکنیکال افق (فروشگاه‌های زنجيره ای افق كوروش) | 31 اردیبهشت ماه 1399

تحلیل تکنیکال افق (فروشگاه‌های زنجيره ای افق كوروش) | 31 اردیبهشت ماه 1399

شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش در شهریور ماه سال 1388 تاسیس و در تیر ماه سال 1397 با تبدیل به شرکت سهامی عام، در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شد. در آذر ماه همان سال با نماد “افق” در بازار دوم بورس در گروه “خرده فروشی، به استثنای وسایل نقلیه موتوری” درج گردید.

فعالیت اصلی شرکت در راستای تاسیس و راه اندازی فروشگاه های زنجیره ای خرده فروش و نیز در حوزه تجارت الکترونیک و حضوردر بازارهای مجازی است.

دیروز شاهد مبادله حدود 4 میلیون و 300 هزار سهمی این سهم در سقف دامنه نوسان (136210 ریال) بودیم و سهم کار خود را با صف خرید آغاز، و با صف خرید به پایان رساند.

در معاملات دیروز، حقوقی سهم نقش 82.8 درصدی در عرضه سهام ایفا کرد و نقش حقیقی ها نیز در خرید سهم حدود 64 درصد بود. قدرت خریداران حقیقی نسبت به فروشندگان بیش از 3.5 برابر بود که خود می تواند نشانه ای از اتمام اصلاح و تحرکات مثبت در سهم باشد که با توجه به افزایش سرمایه 200 درصدی که برای آن در جریان است، می تواند خود دلیلی بر افزایش تقاضا در این سهم باشد.

این سهم پس از عرضه اولیه در 27 بهمن ماه 1397، تاکنون حداکثر بازدهی 780 درصدی را از خود به جای گذاشته است و از قیمت 16950 ریال پس از کشف قیمت در فرآیند عرضه اولیه، به همراه نوسانات تا 14260 تومان رشد نمود و سپس وارد فاز اصلاحی روند خود شد.

بررسی نموداری این نماد نشان می دهد که سهم در یک روند اصلاحی بالارونده در حال پیشروی است و به نظر می رسد اکنون درون موج X از روند صعودی جدید خود باشد. با اتمام اصلاح و شکست مقاومت 14260 تومان (سقف قبلی) می تواند با اهداف 16000 تومان و 18700 تومان قابل بررسی باشد.

تحلیل تکنیکال افق (فروشگاه‌های زنجيره ای افق كوروش) | 31 اردیبهشت ماه 1399
جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

از طرف دیگر اگر از ناحیه کنونی عرضه ها در سهم افزایش یابد و سهم روند نزولی در پیش بگیرد، حمایت های آن را می توان 11826 تومان، 11000 تومان و 10300 تومان بر شمرد.

تحلیل‌های ارائه شده نظر کارشناسان تیم سیگنال بوده و نباید مبنای خرید و فروش قرار گیرد. مسئولیت هرگونه استفاده از داده‌های موجود، بر عهده کاربران محترم می‌باشد. شما می توانید جهت مشاهده بروزرسانی نمادهای معرفی شده در سیگنال و رصد بازار به کانال Signal_tahlil (تحلیل با سیگنال) مراجعه کنید.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران