تحلیل بنیادی گروه صنایع کاغذ پارس (2 شهریور ماه 1399)

تحلیل بنیادی گروه صنایع کاغذ پارس (2 شهریور ماه 1399)

نرخ فروش کاغذ پارس در محصول کاغذ رول سفید در سه ماهه اول سال مالی 99 نسبت به مدت مشابه سال 97 با رشد قابل توجه 192 درصدی مواجه بوده است. شرکت در 3 ماهه اول سال مالی منتهی به سال 99 نسبت به دوره مشابه سال قبل، افت 4 درصدی را در مقدار فروش تجربه کرده­است.

بررسی اجمالی گروه صنایع کاغذ پارس

گروه صنایع کاغذ پارس در زمینه تهیه، تولید، فروش و توزیع انواع کاغذ و هرگونه مواد و محصولات فرعی دیگر فعالیت می‌کند. همچنین این شرکت فعالیت هایی در جهت تأسیس و اداره­ی شرکت­های بازرگانی، خدماتی و یا تولیدی نیز دارد.

اطلاعات کلی شرکت

نمادچکاپا
سرمایه ثبت شده (میلیارد تومان)235
ارزش بازار (میلیارد تومان) (1399/05/22)8,815
جمع بدهی‌ها (میلیارد تومان)302
جمع حقوق صاحبان سهام (میلیارد تومان)421
سال مالی30/8
  • در بین مواد ­اولیه­های مورد ­استفاده در شرکت، خمیر و کاغذ آخال سهم قابل توجهی دارند.
  • مبلغ حاصل از فروش محصولات کاغذ رول سفید، خمیر ویرجین و رول فلوتینگ 96 درصد فروش کل شرکت را تشکیل می‌دهد.
  • همانگونه که در نمودار زیر مشاهده ‌می‌شود وضعیت تولید و فروش کارخانه طی فصول مختلف به طور تقریبی ثابت بوده است و نوسانات به خصوصی ملاحظه نمی‌شود. دلیل فروش بالای دوره 3 ماهه دوم سال مالی منتهی به آبان 1397 هم صادرات زیاد خمیر ویرجین بوده ­است.
تحلیل بنیادی گروه صنایع کاغذ پارس (2 شهریور ماه 1399)
  • همانطور که از نمودار پیداست نرخ فروش در دوره‌های متوالی گذشته افزایش قابل توجهی داشته است. به طور مثال برای کاغذ رول سفید، قیمت از 23 میلیون ریال به ازای هر تن به عدد قابل توجه 87 میلیون ریال رسیده که این یعنی مبلغ فروش محصول رشد 278 درصدی را ثبت کرده­است. علت افزایش نرخ فروش ناشی از افزایش نرخ ارز و تورم نسبت به دوره‌های قبلی است.
تحلیل بنیادی گروه صنایع کاغذ پارس (2 شهریور ماه 1399)
  • طبق بررسی ­های صورت گرفته، فروش صادراتی شرکت در طی 2 سال اخیر به شدت کاسته شده است و عمده تمرکز شرکت به سمت بازارهای داخلی رفته است.
تحلیل بنیادی گروه صنایع کاغذ پارس (2 شهریور ماه 1399)

جمع بندی

شرکت صنایع کاغذ پارس شرکتی با توانایی بالا در عرصه تولید و فروش انواع کاغذ در کشور است.

  • مقدار فروش صادراتی شرکت در مقایسه با سال­های اخیر کاهش یافته­است.
  • در طی سال­های اخیر همواره شاهد افزایش نرخ فروش این شرکت به اندازه 278­درصد بودیم و عمده این افزایش مربوط به افزایش نرخ ارز می­شود.
  • مقدار تولید و فروش شرکت در مجموع به جز دوره­های کوتاهی ثابت بوده­است و به طور میانگین 16,000 تن در هر فصل فروش داشته­است.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *