تحلیل ارزش کل سهام دنیا | 3 شهریور ماه 1399

تحلیل ارزش کل سهام دنیا | 3 شهریور ماه 1399

میزان ارزش کلی دارایی سهام دنیا در هفته گذشته رشد خوبی را تجربه کرد و به عدد 89 تریلیون و 700 میلیارد دلار رسید و با این ثبت رکورد جدید امیدواری ها افزایش یافت. این رقم معادل 101.5 درصد کل تولید ناخالص ملی جهان است که نشان دهنده اقبال کلی بازار جهانی به افزایش دارایی های ریسکی و کالایی است. سرمایه گزاران و فعالین بازار جهانی نسبت به آینده خوشبین بوده و به پایان پاندمی کرونا در آینده ای نه چندان دور امیدوارند.

در زیر نمودار ارزش شاخص بازار کل جهان را مشاهده میکنید که به بالای سطح رکورد قبلی خود رسیده است.

تحلیل ارزش کل سهام دنیا | 3 شهریور ماه 1399

وضعیت شاخص سهام اروپا نسبت به آمریکا

در روزهای گذشته شاخص های بورس سهام آمریکا از جمله نزدک و اس اند پی رکوردهای جدیدی ثبت کردند و دولت با ادامه سیاست های انبساطی و چاپ پول و تزریق آن به صنعت از این روند حمایت کرده است.

اما در مقابل همانطور که در نمودار زیر میبینید شاخص های سهام کشورهای اروپایی نتوانسته اند رشد شدیدی همچون شاخص های امریکا ثبت کنند و از رقیب دیرینه خود همچون چین و آمریکا عقب افتاده اند.

از منظر دیدگاه تحلیلگران بازار سرمایه به زودی با نزدیک شدن به انتخابات آمریکا و بالارفتن ریسک حضور در بازار آمریکا مقداری از دارایی های اروپا از بازار سهام امریکا بیرون کشیده شده و در بورس های اروپایی سرمایه گزاری خواهد شد.

تحلیل ارزش کل سهام دنیا | 3 شهریور ماه 1399
نمودار میزان رشد شاخص سهام آمریکا در مقابل شاخص های اروپایی
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *