تاثیر قیمت جهانی نفت بر نرخ پول ملی (10 دی ماه 1398)

تاثیر قیمت جهانی نفت بر نرخ پول ملی (10 دی ماه 1398)

عوامل تاثیر گذار بر قیمت جهانی نفت

  • رشد اقتصادی کشور های در حال پیشرفت

رشد اقتصادی به منزله افزایش تقاضای نفت خام و مشتقات آن می باشد.

  • تاثیر بازار های کالایی بر روی قیمت نفت

با افزایش قیمت نفت طلا هم می تواند با رشد قیمتی مواجه شود ولی این همبستگی همیشه بر قرار نیست زیرا مولفه های مختلف دیگری بر بازار این دو کالا تاثیر می گذارد.

  • رشد شاخص دلار ایالات متحده

با توجه به این که نفت بر پایه دلار آمریکا محاسبه می گردد، با افزایش شاخص دلار قیمت نفت کاهشی می شود و بلعکس.

  • داده های شاخص ذخایر نفتی ایالات متحده

داده های ذخایر نفتی و تعداد دکل های نفتی ایالات متحده  به صورت هفتگی منتشر می شود که در صورت افزایش ذخایر نفتی، به دلیل عرضه کمتر در بازار قیمت رشد می کند و بلعکس.

  • خاورمیانه

کشور هایی که عمدتا در خاورمیانه قرار دارند دارای منابع نفت بسیار زیادی بوده و در صورت پیشامد های غیر روتین، قیمت نفت نیز واکنش نشان می دهد.

  • نشست اوپک

کشور هایی که دارای منابع نفتی می باشند طی یک دوره های مشخص درباره ی مقدار استخراج و صادرات نفت تصمیم گیری می کنند و در صورت تصویت کاهش مقدار استخراج و صادرات، قیمت نفت افزایش می یابد و بلعکس.

تاثیر قیمت نفت بر نرخ دلار به ریال

افزایش قیمت نفت جهانی باعث می شود دولت با فروش نفت با قیمت های بالاتر نسبت به گذشته، درآمد ارزی بیشتری کسب کند و کسری فروش نفت را با افزایش قیمت جبران کند و سطح دلار موجود در کشور افزایش یافته و دولت می تواند با عرضه ارز های خارجی در سطح جامعه، باعث ارزشمندی پول ملی در جامعه می شود.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارز به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *