بررسی گزارش ماهانه سیمان فارس نو

بررسی گزارش ماهانه سیمان فارس نو

پیش از این تحلیل بنیادی سیمان فارس نو (سفانو) برای مخاطبین ارائه گردید.

در این تحلیل فرض شده بود که شرکت بتواند 800 هزار تن فروش داخلی و 200 هزار تن صادرات داشته باشد که معادل 200 میلیارد تومان فروش برای کل سال باشد. شرکت اما در گزارش مرداد ماه خود با یک پیشرفت خوب حدود 15 میلیارد تومان فروش به ثبت رسانده است. نکته مهم در گزارش مرداد ماه سفانو نرخ فروش محصولات شرکت می باشد. صنعت سیمان مجوز افزایش نرخ دریافت کرده بودند، اما این نگرانی وجود داشت که به دلیل رقابت مود در بازار، شرکت ها با ارائه تخفیفات مانع از تحقق نرخ های جدید شود. اما در گزار مرداد سفانو مشاهده می شود که شرکت توانسته به خوبی با نرخ های جدید محصولات خود را به فروش برساند.

نرخ فروش سیمان فله

نرخ فروش سیمان فله داخلی از حدود 130 هزار تومان در خرداد ماه به 180 هزار تومان رسیده است. در سیمان کیسه ای داخل نیز نرخ فروش از 160 هزار تومان در خرداد به 210 هزار تومان در مرداد رسیده است. از نظر فروش مقداری نیز وضعیت مطلوبی دارد. شرکت در مرداد ماه 132 هزار تن محصول به فروش رسانده است که در مجموع 5 ماهه 543 هزار تن فروش به ثبت رسانده است که از مفروضات تحلیل بیشتر است. با توجه به اینکه فروش سفانو تحت تاثیر تغییرات فصلی قرار نمی گیرد، می توان تصور نمود که شرکت قادر به تحقق سود تحلیلی 180 تومانی خواهد بود. لذا با توجه به اینکه این سهم در سه روز گذشته با اقبال روبرو شده است، می توان اصلاحات احتمالی در قیمت را فرصت خرید به شمار آورد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *