بررسی گزارش فعالیت ماهانه لعابیران (مرداد ماه 1398)

بررسی گزارش فعالیت ماهانه لعابیران (مرداد ماه 1398)

صورت های مالی سه ماهه 98

شلعاب در سه ماهه 98، 8 میلیارد تومان درآمد عملیاتی داشته که نسبت به سال گذشته 65 درصد افزایش یافته است. با اینحال بهای تمام شده تنها 25 درصد افزایش یافته که این موضوع سبب افزایش 1930 درصد سود ناخالص شده و حاشیه سود ناخالص را از منفی 2 درصد به مثبت 22 درصد افزایش داده است که اتفاق بسیار مثبتی تلقی می شود. این شرکت در سه ماهه 1 میلیرادت تومان سود ناشی از فروش ضایعات مواد اولیه شناسایی کرده است.
هزینه های مالی نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش یافته و به 1 میلیارد و 600 میلیون تومان رسیده است. این شرکت در مجموع 12 میلیارد تومان تسهیلات کوتاه مدت 20 درصد دارد که بابت این استقراض، سالانه 2 میلیارد و 300 میلیون تومان بهره می پردازد. با اینحال نکته مثبت این است که شرکت قصد دریافت تسیهلات مالی دیگری ندارد و توضیح داده از محل فروش محصولات، اقدام به تامین مالی خواهد کرد. دلیل استقراض شرکت در سال 98 هم افزایش قیمت مواد اولیه و کمبود نقدینگی بوده است.

همچنین در گزارشات تفسیری آمده است این شرکت قصد دارد نسبت به تهاتر بدهی بانکی خود با مطالبات تامین اجتماعی از دولت اقدام کند. با انجام این موضوع، ترازنامه شرکت نیز تا حدود خوبی اصلاح خواهد شد چرا که از طرفی حسابهای دریافتنی کاهش می یابد و از طرفی تسهیلات مالی کاهش می یابد.

در نهایت شلعاب در سه ماهه 98، 12 میلیون تومان سود خالص ساخته این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته 500 میلیارد تومان زیان ساخته بود. (افزایش 100 درصدی سود خالص)

گزارش فعالیت مرداد ماه 98

بررسی گزارش فعالیت ماهانه لعابیران (مرداد ماه 1398)

شرکت لعابیران در چهار ماه نخست امسال به صورت میانگین، ماهانه 3 میلیارد و 200 میلیون تومان درآمد داشته که این رقم در مرداد ماه 20 درصد افزایش به 3 میلیارد و 800 تومان رسیده است. فروش شرکت در تیر ماه 4 میلیارد و 600 میلیون تومان بوده است. (20 درصد افزایش نسبت به تیر ماه)

این شرکت در مجموع پنج ماه نخست سال گذشته (از ابتدای فروردین تا پایان مرداد ماه) مجموعاً 10 میلیارد و 500 میلیون تومان فروش داشته که این رقم امسال به 16 میلیارد و 400 میلیون تومان رسیده است. (60 درصد افزایش درآمد نسبت به سال گذشته)

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *