بررسی وضعیت صورت های مالی غصینو (6 ماهه 1398)

بررسی وضعیت صورت های مالی غصینو (6 ماهه 1398)

در سیگنال تلاش می کنیم جذاب ترین گزارشات ماهانه شرکت ها را برای شما تجزیه و تحلیل کنیم. در ادامه به تحلیل صورت مالی شش ماهه غصینو می پردازیم.

درباره ی شرکت صنعتی مینو

این شرکت در زمینه تولید بیسکوییت و کیک فعالیت می کند. به طور کلی محصولات شرکت شامل بیسکوییت، آبنبات و کارامل، تافی، ویفر، کیک، پفک، شکلات و بستنی زمستانی می باشد. این شرکت در حال حاضر در بازار پایه زرد فرابورس در حال معامله است و الزامی به انتشار برخی گزارشات از جمله تولید و فروش ماهانه ندارد.

صورت های مالی شش ماهه 98

غصینو در شش ماهه 98، 330 میلیارد تومان درآمد عملیاتی داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 150 درصد افزایش یافته است. بهای تمام شده 215 میلیارد تومان بوده و تنها 85 درصد افزایش یافته است که این موضوع سبب افزایش حاشیه سود ناخالص شرکت از 13 درصد به 35 درصد بوده است. سود ناخالص مجموعاً به 120 میلیارد تومان رسیده و 560 درصد افزایش داشته است. در کل صنعتی مینو از نظر عملیاتی “بسیار عالی” عمل کرده است.

هزینه های مالی نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش یافته و به 3 میلیارد و 700 میلیون تومان رسیده که قابل چشم پوشی است. (نسبت هزینه مالی به درآمد های عملیاتی: 1 درصد)

نرخ مالیات اما نسبت به سال گذشته از 13 درصد به 24 درصد افزایش یافته است. این شرکت در صورت ارتقا بازار از فرابورس به بورس، از بخشودگی مالیاتی 2.5 درصدی برخوردار خواهد شد.

در نهایت این شرکت در شش ماهه 98، 83 میلیارد تومان سود خالص داشته (83 تومان به ازای هر سهم) که نسبت به سال گذشته 640 درصد افزایش یافته است.

لازم به ذکر است این شرکت در نظر دارد نسبت به خرید خط تولید بیسکوییت جدید به ارزش 2.135.410 یورو (بالغ بر 27 میلیارد تومان) به منظور جایگزین نمودن با یکی از خطوط فرسوده خود اقدام نماید. (در نتیجه باید انتظار داشت بخشی از سود خالص شرکت در سال 98 برای خرید این تجهیزات منظور شود)

آمار تولید و فروش شش ماهه 98

غصینو در شش ماهه 98، 330 میلیارد تومان فروش داشته که عمده ی آن از محل فروش بیسکوئیت بوده است. به طور کلی سبد محصولات این شرکت به شرح زیر است؛

محصولات غصینو

پیش از این نیز در گزارش های متعددی اشاره کردیم که با توجه به شرایط مطلوب شرکت های هم صنعت (همانند غمینو، غویتا و غیره) در فصل تابستان، شرکت صنعتی مینو نیز عملکرد بسیار خوبی خواهد داشت که این موضوع به تحقق پیوست.

همچنین در نظر داشته باشید این شرکت در کنار عملیات تولید، یک شرکت سرمایه گذاری نیز می باشد و خالص ارزش دارایی های آن چیزی حدود 3200 میلیارد تومان خواهد بود. این در حالی است که ارزش بازار این شرکت تنها 2800 میلیارد تومان است. پورتفوی این شرکت را اینجا بررسی کرده ایم.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *