بررسی وضعیت صورت های مالی سدبیر (6 ماهه 1398)

بررسی وضعیت صورت های مالی سدبیر (6 ماهه 1398)

صورت سود و زیان

پیش از بررسی صورت سود و زیان، باید اشاره کنیم صورت سود و زیان شرکت های سرمایه گذاری، تصویر کاملی از وضعیت مالی ارائه نمی کنند و برای بررسی این شرکت ها باید به تغییرات پورتفوی سرمایه گذاری آن ها توجه کرد.

سرمایه گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان در نیمه نخست سال جاری مجموعاً 11 میلیارد تومان درآمد عملیاتی داشته که عمده ی آن حاصل از فروش سرمایه گذاری ها بوده و نسبت به سال گذشته 130 درصد افزایش یافته است.

مجموع هزینه های عملیاتی 1 میلیارد تومان بوده که سود عملیاتی را به 10 میلیارد تومان رسانده است. این شرکت تسهیلات مالی خود را تسویه کرده و در این دوره هزینه ی مالی نداشته است.

در نهایت سود خالص با 150 درصد رشد نسبت به سال گذشته، به 10 میلیارد تومان (39 تومان به ازای هر سهم) رسیده است.

وضعیت پورتفوی سرمایه گذاری

عمده ی سرمایه گذاری های این شرکت به ترتیب در سه صنعت محصولات شیمیایی (48 درصد)، خودرو و ساخت قطعات (7.2 درصد) و واسطه گری های مالی و پولی (6.6 درصد) می باشد. از منظر سهم پورتفوی، سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس 88.5 درصد و سهام شرکت های خارج از بورس 11.5 درصد می باشد.

عمده ی سرمایه گذاری بورسی سدبیر در شرکت های پلی پروپیلن جم (جم پیلن) با 14 میلیارد تومان، سرمایه گذاری خوارزمی (وخارزم) با 1.9 میلیارد تومان و گروه مپنا (رمپنا) با 1.5 میلیارد تومان می باشد.

از جمله شرکت های خارج از بورس این شرکت نیز می توان به شرکت کارگزاری مبین سرمایه با 2.25 میلیارد تومان و گروه صنعتی لوله الیاف بهراد با 1.65 میلیارد تومان اشاره کرد.

این شرکت قصد افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به میزان 60 درصد (از 25 میلیارد تومان به 40 میلیارد تومان) را دارد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *