بررسی صورت‌های مالی سه ماهه دبالک به همراه گزارش فعالیت تیر 98

بررسی صورت‌های مالی سه ماهه دبالک به همراه گزارش فعالیت تیر 98

به گزارش سیگنال تحلیل صورت مالی سه ماهه و گزارش فعالیت شرکت تولید مواد اولیه داروئی البرز بالک به شرح زیر است.

صورت های مالی سه ماهه 98

دبالک در سه ماهه 98، 17 میلیارد و 492 میلیون تومان درآمد عملیاتی داشته است که نسبت به سال گذشته 165 درصد افزایش یافته است. بهای تمام شده اما تنها 107 درصد افزایش یافته که همین سبب شده سود ناخالص با رشدی 524 درصدی به 5 میلیارد و 785 میلیون تومان افزایش یابد.(سود ناخالص از 14 درصد در سال گذشته به 33 درصد افزایش یافته است) هزینه های فروش، اداری و عمومی 73 درصد افزایش یافته و به 1 میلیارد و 790 میلیون تومان رسیده است.

بررسی صورت‌های مالی سه ماهه دبالک به همراه گزارش فعالیت تیر 98

نکته مثبت دیگر در صورت مالی دبالک، کاهش هزینه های مالی است. هزینه های مالی این شرکت با 42 درصد کاهش نسبت به سال قبل، 1 میلیارد و 750 میلیون تومان گزارش شده است. به طور کلی این شرکت 31 میلیارد و 140 میلیون تومان تسهیلات مالی 18 درصد دریافت کرده که جهت تامین سرمایه در گردش شرکت بوده و با توجه به اینکه مبلغ تسهیلات مالی شرکت تقریبا ثابت است، احتمال تغییر در مبلغ تسهیلات کمتر است. (نسبت هزینه مالی به سود خالص: 10 درصد)
دبالک مجموعاً در سه ماهه 2 میلیارد و 276 میلیون تومان سود خالص شناسایی کرده (به ازای هر سهم 6 تومان) که نسبت به سال گذشته 181 درصد افزایش یافته است که عملکرد بسیار خوبی ارزیابی می شود.

بررسی صورت‌های مالی سه ماهه دبالک به همراه گزارش فعالیت تیر 98

Price: 544

EPS TTM: 46.8

P/E TTM: 11.6

گزارش فعالیت تیر ماه 98

این شرکت در زمینه تولید انواع دارو فعالیت می کند. در زیر گراف، سهم فروش انواع محصولات تولیدی این شرکت را بررسی کردیم؛

بررسی صورت‌های مالی سه ماهه دبالک به همراه گزارش فعالیت تیر 98

با توجه به اینکه سهم “گروه دارویی عمومی” در محصولات دبالک بسیار بالاست، تغییرات این گروه را در تیر ماه نسبت به میانگین سه ماه گذشته بررسی خواهیم کرد.

دبالک تیر ماه 8893 عدد از گروه دارویی عمومی تولید کرده است در صورتی که در سه ماه گذشته به صورت میانگین 13523 عدد تولید کرده بود که حاکی از کاهش 34 درصدی تولید این شرکت می باشد.

تعداد فروش گروه دارویی عمومی در تیر ماه 7335 عدد بوده در حالی که میانگین ماهانه سه ماه گذشته 8802 عدد بوده که نشان دهنده کاهش تولید 16 درصدی می باشد.

نرخ فروش این گروه در تیر ماه 810 هزار تومان بوده در حالی که در سه ماه گذشته 645 هزار تومان بوده است. این یعنی دبالک در این ماه 25 درصد افزایش نرخ داشته است.

به طور کلی این شرکت در تیر ماه 7 میلیارد تومان فروش داشته است در حالی که در سه ماه گذشته ماهانه 5 میلیارد و 830 میلیون تومان می فروخته است که حاکی از رشد 20 درصدی مبلغ فروش می باشد که نشان می دهد این شرکت در تیر ماه با وجود کاهش فروش، به واسطه افزایش نرخ عملکرد خوبی داشته است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *