پیش‌بینی سقوط اتریوم/ اتریوم ۲۴۰۰ دلاری در راه است؟

پیش‌بینی سقوط اتریوم/ اتریوم ۲۴۰۰ دلاری در راه است؟

اندرو کانگ (Andrew Kang)، موسس و یکی از شرکای شرکت سرمایه‌گذاری مکانیسم کپیتال (Mechanism Capital ) اعلام کرده که اتریوم ممکن است پس از راه‌اندازی صندوق‌های قابل‌معامله در بورس (ETF) اسپات خود به کم‌تر از ۲۴۰۰ دلار برسد. شایان ذکر است که قیمت اتریوم در زمان نگارش این مقاله در محدوده ۳۴۰۰ دلار قرار داشت. اگر پیش‌بینی کانگ درست باشد، قیمت اتریوم تقریباً ۳۰ درصد نسبت به قیمت فعلی خود سقوط خواهد کرد.

در هر صورت کانگ خاطرنشان کرده است که اتریوم برخلاف بیت کوین علاقه سرمایه‌گذاران نهادی کم‌تری را به خود جلب می‌کند. به همین خاطر به نظر او آن‌ها سرمایه‌گذاران نهادی انگیزه کافی برای خرید سهام ETFهای اسپات اتریوم ندارند و جریان ورود سرمایه صندوق‌های مذکور به اندازه بیت کوین بالا نخواهد بود. او ادامه داده است:

  • بعضی از افراد از من می‌پرسند که تاثیر یک ETF اسپات اتریوم چقدر مثبت خواهد بود؟ من نمی‌خواهم خیلی بحث کنم اما به نظر من، پس از راه‌اندازی ETFهای اسپات اتریوم قیمت این ارز دیجیتال به ۲۴۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار می‌رسد.

شایان ذکر است که وقتی بیت کوین در ماه مارس (اسفند ۱۴۰۲) به رکورد جدید خود در محدوده ۷۳۷۷۷ دلار رسیده بود، اتریوم هم توانسته بود از مرز ۴۰۰۰ دلار عبور کند. در نتیجه پیش‌بینی کانگ عقبگرد بزرگی برای آن محسوب می‌شود. شایان ذکر است که بعد از تایید اولیه ETFهای اسپات اتریوم توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، این ارز دیجیتال دوباره توانست خود را به بالای مرز ۴۰۰۰ دلار برسد.

در هر صورت کانگ باور دارد که ETFهای اسپات اتریوم فقط ۱۵ درصد از جریان ورود سرمایه ETFهای اسپات بیت کوین را به خود جذب می‌کنند. تحلیلگران وب سایت بلومبرگ هم باور دارند این نسبت بین ۱۰ تا ۲۰ درصد خواهد بود.

اخبار و تحلیل‌های لحظه‌ای بازار ارزهای دیجیتال را می‌توانید از کانال سیگنال دنبال کنید:

منبع: Cointelegraph

برچسب‌ها