پیش بینی قیمت طلا در هفته اول تیر ماه / مردم به ثبات قیمت‌ها اعتماد کنند

پیش بینی قیمت طلا در هفته اول تیر ماه / مردم به ثبات قیمت‌ها اعتماد کنند

به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین،

اقتصاد آنلاینفاطمه اکبرخانی؛ نادر بذرافشان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاینبا اشاره به تغییرات اونس جهانی و دلار درباره وضعیت بازار طلا و قیمت‌ها توضیح داد: روز گذشته بازار جهانی کار خود را افزایشی آغاز کرد و اونس جهانی با حدود 20دلار رشد ارزش به 1783دلار رسید، اما امروز بهای فلز زرد با اندکی کاهش به 1775دلار رسیده است؛ اما امروز بهای دلار با رشد 200تومانی همراه بود که همین موضوع باعث شد طلا و سکه با افزایش قیمت جزیی مواجه شود.

وی با بیان اینکه تقاضا تاثیری در نوسان قیمت‌ها نداشته، گفت: از روز شنبه حجم معاملات تحت تاثیر انتخابات و همچنین نوسان قیمت طلا و سکه به شدت کاهش یافته و هیچ تقاضایی در بازار وجود ندارد، در کنار این موضوع بلاتکلیفی برجام هم باعث نگرانی مردم شده و در این شرایط سراغ خرید و فروش نمی‌روند.

بذرافشان با اشاره به ثبات قیمت‌ها در چند ماه اخیر تصریح کرد: مدت زیادی است که بازار طلا به ثبات خوبی رسیده و وضعیت آن با هر خبری تغییر زیادی نمی‌کند؛ همچنین در چند ماه گذشته نوسان قیمت طلا و سکه حدود سه تا هفت درصد بوده و به نظر نمی‌رسد در آینده هم نوسان چندانی داشته باشد، بنابراین مردم می‌توانند با اعتماد به ثبات بازار معاملات خود را شروع کنند.

این فعال بازار طلا با پیش‌بینی قیمت‌ها در هفته اول تیر ماه، اظهار کرد: اگر اونس جهانی و نرخ ارز نوسان نداشته باشد، قیمت طلا و سکه هم در محدوده فعلی باقی خواهد ماند و چنانچه انتشار خبر سیاسی یا اقتصادی بازار ارز را تحت تاثیر قرار دهد، طلا نیز همسو با دلار در مسیر کاهشی یا افزایشی حرکت خواهد کرد.

قیمت طلا و سکه اول تیر ماه 1400

بذرافشان در پایان با تشریح قیمت‌های امروز اول تیر ماه بیان کرد: در جریان معاملات بازار طلای تهران، قیمت سکه امامی به 10میلیون و 390هزار و سکه طرح قدیم به 10میلیون تومان رسید.

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا اضافه کرد: امروز قیمت نیم سکه پنج میلیون و 600هزار، ربع سکه سه میلیون و 550هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و 200هزار تومان بود؛ همچنین طلای 17عیار با قیمت چهار میلیون و 510هزار و طلای 18عیار با گرمی یک میلیون و 41هزار تومان معامله شده است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای طلا و سکه به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.