آیا روند صعودی طلا همچنان ادامه می‌یابد؟

آیا روند صعودی طلا همچنان ادامه می‌یابد؟

 هرچند صندوق‌های قابل‌معامله در بورس (ETF) طلا با خروج سرمایه قابل‌توجهی مواجه شده‌اند، افزایش قیمت این فلز گرانبها چشم‌انداز آن را تقویت کرده است.

به عبارت دیگر قیمت طلا با رشد ۱۶ درصدی از ابتدای سال ۲۰۲۴ عملکرد بهتری در مقابسه با شاخص  S&P 500 داشت و مقاومت و ارزش خود را به عنوان یک دارایی امن اثبات کرد. این فلز گرانبها در روزهای گذشته هم برای اولین بار در تاریخ به سطح ۲۴۰۰ دلار رسید و نقطه عطف مهمی را به قبت رساند.

طبق داده‌های منتشرشده توسط تحلیلگری به اسم Zerohedge، طلا در دو ماه گذشته رشد قابل‌توجه ۱۷ درصدی را تجربه کرده است. تاریخ نشان داده است طلا زمانی در کوتاه‌مدت به چنین رشدی می‌رسد که رویدادهای اقتصادی مهمی اتفاق افتاده است. از بین این رویدادها برای مثال می‌توان بحران مالی ۲۰۰۸، کاهش رتبه اعتباری ایالات متحده در ۲۰۱۱، رکود جهانی ۲۰۱۶ و همه‌گیری ویروس کرونا در ۲۰۲۰ اشاره کرد.

نوسانات طلا در سال‌های گذشته

با وجود عملکرد طلا، صندوق‌های قابل‌معامله در بورس طلا از ژوئن ۲۰۲۳ (خرداد ۱۴۰۲) تاکنون با خروج سرمایه زیادی مواجه بوده‌اند. این خروج سرمایه از اواسط مارس ۲۰۲۴ (اسفند ۱۴۰۲) به طور قابل‌توجهی کاهش یافته است. در نتیجه تحلیلگران این سوال را مطرح کرده‌اند که آیا ورود احتمالی سرمایه می‌تواند به رشد بیشتر قیمت طلا کمک کند؟ علاوه بر این، به طور کلی اگر نااطمینانی اقتصادی و سیاسی جهان ادامه داشته باشد، احتمال افزایش قیمت طلا وجود دارد. در نتیجه سرمایه‌گذاران از نزدیک باید آن را تحت نظر داشته باشند.

جریان ورود و خروج سرمایه از صندوق‌های قابل‌معامله در بورس طلا

منبع:

اخبار و تحلیل‌های لحظه‌ای بازار ارزهای دیجیتال را می‌توانید از کانال سیگنال دنبال کنید:

Cryptoslate

برچسب‌ها