پیش‌بینی قیمت طلا تا پایان سال / طلا احتمالا به ۱۶۰۰ دلار می‌رسد

پیش‌بینی قیمت طلا تا پایان سال / طلا احتمالا به ۱۶۰۰ دلار می‌رسد
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از تجارت نیوز، در معاملات روز جمعه (نهم اگوست)، قیمت جهانی طلا برای اولین بار از سال ۲۰۱۳ تاکنون، از مرز هزار و ۵۰۰ دلار به ازای هر اونس عبور کرد. گزارش‌ها نشان می‌دهد، قیمت فلز زرد از ابتدای هفته جاری تاکنون ۴٫۶ درصد رشد داشته و در مسیر […]

به گزارش سیگنال به نقل از تجارت نیوز، در معاملات روز جمعه (نهم اگوست)، قیمت جهانی طلا برای اولین بار از سال ۲۰۱۳ تاکنون، از مرز هزار و ۵۰۰ دلار به ازای هر اونس عبور کرد. گزارش‌ها نشان می‌دهد، قیمت فلز زرد از ابتدای هفته جاری تاکنون ۴٫۶ درصد رشد داشته و در مسیر ثبت بهترین عملکرد هفتگی طی بیش از سه سال گذشته قرار دارد.

مارک اوبِرن (Mark O’Byrne)، تحلیلگر بازار طلا و موسس کارگزاری معاملات طلا و فلزات گرانبهای Goldcore در بریتانیا، پیش‌تر در مصاحبه‌ای با تجارت‌نیوز پیش‌بینی کرده بود که قیمت طلا در سال جاری میلادی قبل از انکه در سطح هزار و ۴۰۰ دلار به ثبات برسد، از قله هزار و ۵۰۰ دلار هم خواهد گذشت.

او همچنین طلای دو هزار و ۵۰۰ دلاری را در بلندمدت پیش‌بینی کرده بود. اما ایا روند صعودی قیمت طلا ادامه می‌یابد یا هزار و ۵۰۰ دلار سطح مقاومتی فلز زرد در نیمه دوم سال جاری خواهد بود؟ در گفتگویی دیگر با تجارت‌نیوز، مارک اوبرن به این پرسش‌ پاسخ می‌دهد که در ادامه می‌خوانید:

این اولین بار طی هفت سال گذشته است که قیمت طلا به بیش از هزار و ۵۰۰ دلار می‌رسد. در گفتگوی قبلی شما پیش‌بینی کرده بودید که در سال جاری میلادی قیمت طلا در سطح هزار و ۴۰۰ دلار به ثبات می‌رسد. با توجه به روند موجود ایا تغییری در پیش‌بینی‌های شما به وجود امده است؟

نگرانی‌هایی در رابطه با قیمت طلا در کوتاه‌مدت وجود دارد، اما در میان‌مدت و بلندمدت نسبت به بهای فلز زرد بسیار خوش‌بین هستیم.

در سطح هزار و ۵۰۰ دلار به ازای هر اونس این فلز گرانبها بیش از حد از سوی معامله‌گران خریداری شده است؛ از این رو انتظار می‌رود قیمت طلا روند اصلاح را در پیش بگیرد. روند اصلاح در کوتاه‌مدت به این گونه است که احتمالا قیمت فلز زرد پیش از انکه به هزار و ۶۰۰ دلار به ازای هر اونس برسد، به هزار و ۴۰۰ دلار کاهش خواهد یافت.

پیش‌بینی شما از قیمت طلا در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ چیست؟

با توجه به نااطمینانی‌های سیاسی، دورنمای اقتصادی  و رشد فزاینده تقاضا برای طلا، انتظار می‌رود فروش یک‌جا و ارزان طلا از سوی سرمایه‎گذاران به شکل قابل توجهی اتفاق نیفتد. طلا احتمالا تا پایان سال از مرز هزار و ۵۰۰ دلار عبور می‌کند و شاید سطح هزار و ۶۰۰ دلار را هم تجربه کند.

به نظر شما علاوه بر کاهش نرخ بهره، چه عوامل دیگری بر روند صعودی قیمت طلا تاثیرگذار است؟

کاهش نرخ بهره از سوی فدرال‌رزرو تنها یک عامل کوچک است. سایر بانک‌های مرکزی در جهان از جمله «بانک مردم چین» (POBC) به طور فزاینده‌ای قدرتمند هستند. بانک‌های مرکزی در چین، روسیه، لهستان و دیگر کشورها در حال خریداری مقادیر قابل توجهی از طلا هستند.

سرمایه‌گذاران به خوبی از پیامدهای اهسته شدن رشد اقتصادی جهان، برگزیت (جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا)، جنگ تجاری و جنگ‌های ارزی اگاهند و همین مساله موجب شده به دارایی‌های امن از جمله طلا روی بیاورند.

ریسک‌های ژیوپلیتیک، پولی و ساختاری به سطحی رسیده که سرمایه‌گذاری و مالکیت فلزهای گرانبها به امن‌ترین شکل ممکن از اهمیت خاصی برخوردار است. از این رو شاهد افزایش قابل توجه تقاضا برای طلا در ماه‌های اخیر بوده‌ایم.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای طلا و سکه به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها