ممنوعیت معاملات کمتر از ۵٠٠ هزار تومان سهام تنها در یک صورت

ممنوعیت معاملات کمتر از ۵٠٠ هزار تومان سهام تنها در یک صورت

به گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام،

بورس تهران برای مدیریت اختلالات سامانه معاملات سهام اعلام کرد آن دسته از معاملاتی که ثبت سفارش کمتر از 500 هزار تومان داشته باشند، جز در یک صورت، مسدود می‌شوند.

به گزارش رادیوسهام، براساس اطلاعیه بورس اوراق تهران، بورس تهران اعلام کرد آن دسته از معاملاتی که ثبت سفارش کمتر از 500 هزار تومان داشته باشند، جز در یک صورت، مسدود می‌شوند. بر اساس این اطلاعیه سفارش‌های معاملات زیر 500 هزار تومان صرفاً در صورتی پذیرفته می‌شود که برای فروش سهام به میزان کل دارایی بر روی آن نماد باشد. در غیر این صورت ضمن مسدود شدن کد معاملاتی اشخاص حقیقی و حقوقی، موضوع در کمیته رسیدگی به تخلفات بررسی می‌شود.

متن اطلاعیه بورس تهران خطاب به کلیه مدیران شرکت‌های کارگزاری به این شرح است: کلیه سهامداران حقیقی و حقوقی در نمادهای با دارایی کمتر از ارزش پنج میلیون ریال که از سامانه نامک یا برخط آن کارگزاری اقدام به ورود سفارش به سامانه معاملات می‌نمایند، ملزم می‌باشند به منظور عدم اخلال در فرآیند قیمت گذاری اوراق بهادار از ورود سفارش یا انجام معامله در حجم کم خودداری نموده و در سفارشات با ارزش کمتر از پنج میلیون ریال صرفاً مجاز به ارسال یک سفارش فروش به میزان کل دارایی بر روی آن نماد هستند؛ بنابراین ورود سفارش کم حجم به غیر از مورد مذکور اکیداً ممنوع و تخلف است و در صورت عدم رعایت موضوع مذکور ضمن مسدود شدن کد معاملاتی اشخاص حقیقی و حقوقی، موضوع در کمیته رسیدگی به تخلفات بررسی می‌شود.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
نظرات کاربران
  • سلام. بدون اطلاع رسانی قبلی یهو کد بورسی من مسدود شد. چون میخواستم چند تا سهام اولی رو بفروشم. کارگزاری که جواب تلفن هم نمیده. حالا باید چکار کنم؟

    • سلام، در صورتی که کل دارایی شما کمتر از 500 هزار تومان بوده و آن را طی یک سفارش فروخته باشید این موضوع باعث مسدود شدن کد بورسی شما نشده است

  • خوب آخه آدم حسابی شما ای که چی از بورس نمیدونی ،حداقل برو توی صندوق ،سرمایه گذاری کن اینطوری نه خودت ضرر میکنی نه باعث پودر شدن سرمایه مردم میشی با این اطلاعاتت،

  • سلام. حالا یکی اشتباهی زیر ۵۰۰ خرید کرد، چی میشه آخر عاقبتش؟؟؟ برای همیشه تعطیل!!!؟؟

    • سلام، در صورتی که قصد فروش داشته باشید و باقیمانه سهام شما در یک نماد کمتر از 500 هزار تومان باشه، باید در یک سفارش همه این سهامو بفروشید

  • آقا خب یعنی چی؟!!!!!
    مثلا یه نفر میخواد یه سهم دیگه رو بخره یکم پول کم داره ، حالا میخواد دوتا سهم دیگشو بفروشه این نقدینگی رو جبران کنه ، نمیتونه ، این قانونا چیه ، وقتی گله ای ملتو بدون هیچ پیش زمینه ای میریزید تو بورس نتیجش میشه همین دیگه ، حداقل باید قانون اصلاح کنن که نهایتش برای کسی که ارزش سهمش زیر 500 هزارتومن هست میتونه تو هر روز یه سفارش بزاره فقط نه اینکه مجبور باشه کل سهامشو کامل بفروشه!!!!!