عرضه اولیه ها در هفته ای که گذشت | 4 دی 1399

عرضه اولیه ها در هفته ای که گذشت | 4 دی 1399
خلاصه اخبار

فهرست عناوینطی هفته گذشته بورس تهران با تردید شدید سهامداران در مورد روند پیش رو مواجه شد که این تردید نتیجه‌ای جز نوسان شاخص در محدوده 1430 تا 1450 هزار واحد نداشت. اما با افزایش تمایل سهامداران به سهام کوچکتر بازار، شاخص هموزن، یک هفته صعودی را سپری کرد و توانست نزدیک به 7.3 درصد […]

طی هفته گذشته بورس تهران با تردید شدید سهامداران در مورد روند پیش رو مواجه شد که این تردید نتیجه‌ای جز نوسان شاخص در محدوده 1430 تا 1450 هزار واحد نداشت. اما با افزایش تمایل سهامداران به سهام کوچکتر بازار، شاخص هموزن، یک هفته صعودی را سپری کرد و توانست نزدیک به 7.3 درصد رشد کند.

بیشتر بخوانید
بازده بورس در آذر 99

آخرین اتفاق مهم در زمینه عرضه اولیه ها، لغو عرضه اولیه اپال طی هفته گذشته بود که باعث شد تا امیدها به شروع مجدد روند عرضه اولیه ها کم رنگ شود. از ابتدای سال وعده چند عرضه اولیه بزرگ و مهم مثل عرضه اولیه ستاره خلیج فارس و باشگاه های پرسپولیس و استقلال در فصل زمستان داده شده بود، اما حالا با توجه به این وضعیت باید دید که آیا بازار کشش این عرضه اولیه ها را خواهد داشت؟

از عرضه اولیه های هفته های قبل؛ بوعلی روند پر شتابی را در پیش گرفته و با تکمیل حجم مبنا در تمام روزهای معاملاتی، به دلیل نوسان 50 درصدی قیمت متوقف شد. اما چخزر در حال پیروی از رفتار نمادهایی مثل شصدف و غگیلاست. وکبهمن نیز با معاملاتی نه چندان پر حجم در حال پیشروی است، البته سرعت رشد این نماد بیشتر از سهم هایی مثل رافزا بوده است.

در ادامه به بررسی مهمترین اتفاقاتی که در نمادهای حاضر در لیست عرضه اولیه‌ها رخ داده می‌پردازیم:

ولپارس در پایان معاملات روز یکشنبه با توجه به ظن دستکاری قیمت حداکثر تا 6 دیماه متوقف شد.

متن پیام ناظر در این نماد به صورت زیر بوده است:

“به اطلاع فعالين محترم بازار مي رساند؛ طبق اطلاعيه منتشره در تارنماي كدال به نشاني codal.ir با توجه به وجود ظن؛ دستكاري بازار استفاده از اطلاعات نهاني در معاملات شركت ليزينگ پارسيان ، نماد (ولپارس1) جهت بررسي بيشتر معاملات حداكثر تا تاريخ 1399/10/06 متوقف شد. مديريت عمليات بازار شركت بورس اوراق بهادار تهران”

پتروشیمی بوعلی در کمتر از 10 روز کاری به رشد بیش از 50 درصدی قیمت رسید و روز چهارشنبه متوقف شد. این نماد بعد از برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی و ارائه نتایج آن بازگشایی خواهد شد.

نمودارهای زیر مقایسه‌ای بین سود دهی عرضه اولیه‌ها در طول هفته گذشته و سود این سهام از روز عرضه تا پایان روز 3 دی، انجام داده است. تاثیر سود نقدی تقسیم شده در مجامع هریک از این شرکت ها در این نمودار لحاظ شده است.

در نظر داشته باشید که در سودآوری این شرکت ها کارمزد معامله در نظر گرفته نشده است و این مقادیر بر اساس قیمت پایانی سهم ارائه شده است.

شما می‌توانید جهت رصد بازار و اخبار عرضه‌های اولیه به کانال Signal_tahlil (تحلیل با سیگنال) بپیوندید.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
نظرات کاربران
  • سلام خسته نباشید خدایش کمی صبر پیشه کنید بابا تا کمی سود میبیند زود نرید صف فروش بزارید بمونه میره بالاتر اونوقت بفروشید عجله نکنید همه باهم تا کمی سود کرد میرید صف فروش معلوما باعث ضرر میشه بورس یعنی صبر تو معامله حداقل تو سود بالا کمی سود میکنید ولی تو سود پایین تا فروش بره میاد تو ضرر نکنید اینکارو زود نفروشید

    • سلام دوست عزیز
      برای اطلاع از زمان عرضه اولیه ها می توانید از اپ سیگنال استفاده نمایید

  • سلام لطفا در مورد سهام کنتور سازی چگونه میتوانیم اطلاعات داشته باشیم و آیا نماد این سهام باز میشود یا خیر

    • سلام، کلیه اگهی ها اطلاع رسانی نمادها در سایت Codal.ir در دسترس هستند

  • هرضه اولیه بوعلی الان تو ضرره دوباره میره تو رشد یا نه؟

  • سلام.عرضه اولیه بوعلی دیروز 20هزار تومن ضرر داد به نظرتون دوباره میره تو رشد یا نه؟بزاریم بهتره یا بفروشیمش؟

  • چرا دوماهه پول فروش سهام عدالت واریز نمیشه

  • سلام عرض ادب خدمت دوستان عزیز من عرضه اولیه خریدم خرید فروش نمیکنم چون تجربه ندارم باچند وقت نگه دارم که سود بدخند

  • گدنا واقعا سهم تکی هست, حقوقی التماس میکنه ورود کنه.

    • سلام ، برای نصب می توانید از اندروید 5 به بالا استفاده نمایید

    • سلام، دارا دوم تغییر نام داد و الان چیزی نام دارا دوم نداریم و اسم رسمی این صندوق سرمایه گذاری، پالایش یکم است. برای اطلاع از جزییات قیمتی می توانید به تابلوی پالایش یکم از اینجا دسترسی داشته باشید.

  • سلام لطفا راهنماییم کنید،،سهام دهدشتم که از برج ۱۱پارسال بلوکه شده،،وهیچکسی هم جوابگو نیست،،،،من تجربه در بورس ندارم بیکارم،،ایا میشه سهامی به مت معرفی کنید که مثل دهدشت نباشد که بشه رپش حساب کرد تا مبلغی اندکی که دارم را از ان سهام خریداری نمایم، تا کمک خرجی برایمان باشد،،ممنون

    • سلام دوست عزیز ، بابت بروز این اتفاق متاسف شدیم . درصورتیکه اطلاعات کافی در مورد بورس ندارید می توانید از انواع صندوقهای سرمایه گذاری استفاده نمایید. جزییات این صندوقها در سایت و در اپ سیگنال قسمت صندوقهای سرمایه گذاری در دسترس هستند.

  • بنظر من اگه ارزاولیه ها عصر چهارشنبه اعلام بشه و شنبه عرضه بشه ممکنه جلوی منفی شدن شاخص رو بگیره

  • سلام . نماد بوعلی که چهارشنبه بسته شد ؛شنبه باز میشه؟؟؟

    • سلام، زمان بازگشایی این نماد توسط ناظر بازار اعلام خواهد شد

  • سلام آیا نماد واحصا عرضه اولیه میشه در دوشنبه یا خیر