تحلیل تکنیکال قیمت اتریوم، BNB و سولانا؛ ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

تحلیل تکنیکال قیمت اتریوم، BNB و سولانا؛ ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
خلاصه اخبار

بیت کوین هنوز در داخل یک محدوده بزرگ معامله می‌شود که نشان‌دهنده بلاتکلیفی جهت روند بعدی است. بسیاری از تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که قیمت بیت‌کوین به دلیل انتقال ۱.۳ میلیارد دلار USDC از آدرس‌های نهنگ‌ها به کوین‌بیس تغییر کند. انتظار می‌رود که این وجوه برای خرید بیت‌کوین و اتریوم استفاده شوند. با توجه به این …

بیت کوین هنوز در داخل یک محدوده بزرگ معامله می‌شود که نشان‌دهنده بلاتکلیفی جهت روند بعدی است. بسیاری از تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که قیمت بیت‌کوین به دلیل انتقال 1.3 میلیارد دلار USDC از آدرس‌های نهنگ‌ها به کوین‌بیس تغییر کند. انتظار می‌رود که این وجوه برای خرید بیت‌کوین و اتریوم استفاده شوند. با توجه به این شرایط، در این مطلب، تحلیل تکنیکال قیمت 3 آلت کوین برتر بازار را بررسی خواهیم کرد.

به گزارش میهن بلاکچین، اگرچه سرمایه‌گذاران بزرگ فقط این دو ارز دیجیتال برتر را خریداری نمی‌کنند. جیمز باترفیل (James Butterfill)، مدیر بخش تحقیقات کوین‌شیر اخیرا در گزارشی بر اساس نظرسنجی از 64 سرمایه‌گذار سازمانی بیان کرد 15٪ از کسانی که در این نظرسنجی شرکت کرده بودند، روی سولانا سرمایه‌گذاری کرده‌اند. لازم به ذکر است درنظرسنجی ماه ژانویه، کیف‌پول‌های هیچ یک از این سرمایه‌گذاران سولانا هولد نمی‌کردند.

نمای کلی بازار
نمای کلی بازار رمزارزها – منبع: Coin360

مارک یوسکو (Mark Yusko)، مدیرعامل مورگان کریک کاپیتال (Morgan Crek Capital)، در مصاحبه اخیرش با پادکست The Wolf of Wall Street بیان کرد احتمالا در 12 ماه آتی، 300 میلیارد دلار ثروت از نسل دوران پس از جنگ جهانی دوم (Baby boomers) وارد دارایی‌های دیجیتال شود. این ورودی می‌تواند ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال را تا 6 تریلیون دلار افزایش دهد.

در چند روز اخیر همراه با نوسانات بیت‌کوین، اکثر آلت‌کوین‌ها، به خصوص آلت‌کوین‌های برتر بازار نیز این نوسان را تجربه کردند. در این مطلب قصد داریم تحلیل تکنیکال قیمت اتریوم (ETH)، بی ان بی (BNB) و سولانا (SOL) را بررسی کنیم.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

تحلیل تکنیکال قیمت اتریوم

قیمت اتریوم در چند روز گذشته بین میانگین متحرک نمایی 20 روزه (3٬209 دلار – رنگ آبی) و خط حمایت افقی 3٬056 دلار در نوسان بود.

نمودار روزانه اتریوم
نمودار روزانه اتریوم – منبع: تریدینگ ویو

بعید است معامله در این محدوده باریک برای مدت طولانی ادامه پیدا کند. اگر قیمت اتریوم از میانگین متحرک نمایی 20 روزه عبور کند، قیمت آن می‌تواند تا میانگین متحرک ساده 50 روزه (3٬436 دلار ـ رنگ قرمز) بالا برود. این سطح می‌تواند به عنوان یک سد کوتاه‌مدت عمل کند، اما به احتمال بالا این سطح نیز رو به بالا شکسته می‌شود. پس از آن، قیمت اتریوم می‌تواند تا 3٬679 دلار افزایش یابد.

اما در صورتی که قیمت به پایین بازگشته و سطح 3٬056 دلار را به پایین بشکند، نشان‌دهنده این خواهد بود که خرس‌ها کنترل بازار را در دست دارند. در این صورت ممکن است یک عقب‌نشینی به سطح حمایت حیاتی در 2٬852 دور از انتظار نباشد. شکست این سطح به پایین می‌تواند باعث شود قیمت اتریوم تا 2٬700 دلار کاهش یابد.

تحلیل تکنیکال قیمت BNB

قیمت BNB در چند روز گذشته نتوانسته است به مقاوت 639 دلار برسد که نشان می‌دهد خرس‌ها با قدرت در حال دفاع از این سطح هستند.

نمودار روزانه بایننس
نمودار روزانه BNB – منبع: تریدینگ ویو

با این وجود، گاوها هم نشان دادند برای خروج عجله‌ای ندارند و تسلیم نمی‌شوند. قیمت BNB ممکن است به سمت میانگین‌های متحرک عقب‌نشینی کند، اما احتمالا در این سطوح، حمایت خواهد شد. اگر بی ان بی با قدرت از میانگین‌های متحرک به بالا بازگردد، احتمال شکست سطح 635 دلار نیز افزایش پیدا خواهد کرد. درصورتی که چنین اتفاقی بیفتد، قیمت BNB می‌تواند تا 692 دلار و در نهایت تا هدف نهایی الگو یعنی 775 دلار برسد.

از طرف دیگر، اگر قیمت به زیر میانگین‌های متحرک برسد، نشان‌دهنده این خواهد بود که نوسان در این محدوده ممکن است برای چند روز دیگر نیز ادامه پیدا کند.

تحلیل تکنیکال قیمت سولانا

قیمت سولانا در 24 آوریل (5 اردیبهشت)، از مقاومت 162 دلار به پایین بازگشت که نشان‌دهنده فعالیت خرس‌ها در سطوح بالاست.

نمودار روزانه سولانا
نمودار روزانه سولانا – منبع: تریدینگ ویو

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه (153 دلار – رنگ آبی) به آرامی کاهش پیدا کرده و شاخص قدرت نسبی نیز در ناحیه منفی قرار گرفته است که نشان‌دهنده کنترل خرس‌هاست. قیمت سولانا می‌تواند تا سطح حمایت 126 دلار پایین بیاید. اگر قیمت سولانا با قدرت از این سطح به بالا بازگردد، نشان‌دهنده این خواهد بود که احتمالا برای مدت بیشتری در محدوده 126 دلار تا 162 دلار در نوسان خواهد بود.

اولین نشانه مثبت، شکست و بسته شدن کندل روزانه بالای میانگین متحرک ساده 50 روزه (168 دلار – رنگ قرمز در نمودار بالا) خواهد بود. در صورت چنین اتفاقی، راه برای یک رالی احتمالی تا 205 دلار هموار خواهد شد. اما شکست به زیر سطح 126 دلار می‌تواند قیمت سولانا را تا 100 دلار کاهش دهد.

مرجع: میهن بلاکچین

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *