گزارش کریپتوکوانت: ارتقای Dencun دوباره اتریوم را به یک «ارز تورمی» تبدیل کرده است

گزارش کریپتوکوانت: ارتقای Dencun دوباره اتریوم را به یک «ارز تورمی» تبدیل کرده است
خلاصه اخبار

به گفته تحلیلگران کریپتو کوانت (CryptoQuant)، ارتقا دنکن (Dencun) دوباره اتر را به یک ارز تورمی تبدیل کرده است. در نتیجه، ETH ویژگی خود را به عنوان پول «Ultrasound» از دست داده است. به گزارش میهن بلاکچین، گزارشی که روز چهارشنبه توسط کریپتوکوانت منتشر شد، نشان داد که به دلیل کاهش کارمزد تراکنش‌های شبکه اتریوم پس از …

به گفته تحلیلگران کریپتو کوانت (CryptoQuant)، ارتقا دنکن (Dencun) دوباره اتر را به یک ارز تورمی تبدیل کرده است. در نتیجه، ETH ویژگی خود را به عنوان پول «Ultrasound» از دست داده است.

به گزارش میهن بلاکچین ، گزارشی که روز چهارشنبه توسط کریپتوکوانت منتشر شد، نشان داد که به دلیل کاهش کارمزد تراکنش‌های شبکه اتریوم پس از ارتقای Dencun، مقدار اتر سوزانده شده به یکی از پایین‌ترین سطوح از زمان آپدیت مرج (Merge) کاهش یافته است. پس از مرج، مکانیسم اثبات کار (PoW) اتریوم به مکانیزم اجماع اثبات سهام (PoS) تبدیل شد. در این گزارش بیان شده که عرضه اتر (ETH) با سریع‌ترین نرخ روزانه از زمان مرج شبکه اتریوم در حال افزایش است.

اتریوم دیگر Ultrasound Money نیست!

آخرین ارتقای اتریوم (Dencun) هر چند ممکن است خیلی خوب عمل کرده باشد اما عواقب ناخوشایندی برای سرمایه گذاران بلندمدت اتریوم (ETH) دارد.

همانطور که بارها گفته شد، هارد فورک Dencun کارمزد تراکنش‌ها را در چند شبکه لایه 2 اتریوم بیش از 90٪ کاهش داد. بر اساس داده‌های کریپتو کوانت، اکنون میانگین کارمزد تراکنش اتریوم تا چهار برابر کمتر از قبل از ارتقای دنکن در مقایسه با فعالیت در دوره‌های مشابه در این شبکه است.

با این حال، با پرداخت کارمزدهای کمتر توسط کاربران، شبکه اتریوم اکنون عرضه ETH در گردش را با کمترین نرخ خود از زمان مرج در سپتامبر 2022 می‌سوزاند. در واقع، نرخ سوزاندن ETH اکنون آنقدر پایین است که اتریوم به حالت یک «ارز تورمی» بازگشته است. ارزهای تورمی ارزهایی هستند که نسبت به مقدار سوزانده شده در یک دوره معین، تعداد ارز بیشتری تولید می‌کنند.

تحلیلگران کریپتوکوانت می‌گویند:

قبل از ارتقای Dencun، فعالیت بیشتر شبکه در اتریوم به معنای کارمزد بالاتر و در نتیجه عرضه کمتر اتر بود. با این حال، پس از ارتقای Dencun، مقدار کل کارمزدهای سوزانده شده از فعالیت شبکه فاصله گرفته است.

همچنین در این گزارش هفتگی اشاره شده:

ما نتیجه می‌گیریم که با نرخ فعلی فعالیت شبکه، اتریوم دوباره «ضدتورمی» نخواهد شد و «Ultrasound Money» احتمالا منسوخ شده و مرده است یا اینکه به فعالیت بسیار بالاتری در شبکه نیاز دارد تا دوباره زنده شود.

«پول اولتراساوند (Ultrasound Money)» پس از ارتقای مرج به نام مستعار محبوب اتریوم تبدیل شد. این نام بر پتانسیل اتریوم برای کاهش تورم در دراز مدت تاکید دارد. مفهومش این است که اگر طلا یا بیت کوین دارای سقف عرضه بوده و «پول مشروع (Sound money)» در نظر گرفته می‌شوند، اتریوم با عرضه رو به کاهش، «Ultrasound money» در نظر گرفته می‌شود.

ارتقای مرج نرخ انتشار ETH جدید را تا 90٪ کاهش داد و آن را به کمتر از مقداری که شبکه از طریق کارمزد می‌سوزاند، رساند. در نتیجه این نام به آن اطلاق شد.

بر اساس گزارشی جدید، ارتقای Dencun اتریوم دوباره باعث تورم اتریوم شده است - منبع: CryptoQuant
ارتقای Dencun اتریوم دوباره باعث تورم اتریوم شده است – منبع: CryptoQuant

مرجع: میهن بلاکچین

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *