اظهارات بانک مرکزی درمورد علت نوسانات بازار ارز

اظهارات بانک مرکزی درمورد علت نوسانات بازار ارز
خلاصه اخبار

فهرست عناوین مدیرکل عملیات و تعهدات ارزی بانک مرکزی شیوا راوشی اظهار کرد: تقاضاهای وارداتی کشور کاملاً شفاف است. طی امسال هشت میلیارد دلار برای تأمین کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی دارو و تجهیزات پزشکی تکلیف شده بود که این میزان به طور کامل در شش ماهه اول تأمین ارز شده است. همچنین ۱.۵ میلیارد […]

مدیرکل عملیات و تعهدات ارزی بانک مرکزی شیوا راوشی اظهار کرد: تقاضاهای وارداتی کشور کاملاً شفاف است. طی امسال هشت میلیارد دلار برای تأمین کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی دارو و تجهیزات پزشکی تکلیف شده بود که این میزان به طور کامل در شش ماهه اول تأمین ارز شده است.

همچنین ۱.۵ میلیارد دلار هم برای واکسن کرونا تأمین ارز شده است. ۹.۵ میلیارد دلاری که تأمین ارز شده برابر کل ارز تأمین شده در سال قبل است که در این بخش پیشرو بوده‌ایم.

وی افزود: در مورد سایر اقلام و کالاهای واسطه‌ای هم ۱۸ میلیارد دلار تأمین ارز تا امروز صورت گرفته است.

مواردی که روی قیمت ارز تأثیر می‌گذارند غیر از مؤلفه‌های اقتصادی و ظرفیت تولید و تجارت کشور، اخبار سیاسی هم هستند که همه این‌ها توسط دولت کنترل می‌شود. خوشبختانه فاکتورهای اساسی کشور همه در وضعیت بهبود نسبت به گذشته هستند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارز به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.