وام خرید کالا چیست؟ شرایط و نحوه دریافت تسهیلات خرید لوازم خانگی

وام خرید کالا چیست؟ شرایط و نحوه دریافت تسهیلات خرید لوازم خانگی

آیا تا به حال برای دریافت وام خرید کالا اقدام کرده‌اید؟ تسهیلات خرید لوازم خانگی توسط بانک‌های مختلفی و با شرایطی متفاوتی ارائه می‌شود. برای آشنایی بیشتر با شرایط و مدارک لازم برای دریافت این وام با ما همراه باشید.

وام خرید کالا چیست؟

وام خرید کالا به منظور تامین بودجه خرید لوازم خانگی ضروری به متقاضیان اعطا می‌شود. بسیاری از مردم برای خرید یا تعویض لوازم خانگی به کمک‌هزینه نیاز دارند. معمولا مبالغ وام خرید لوازم خانگی بین ۱۰ تا ۵۰ میلیون تومان است و امکان بازپرداخت آن‌ها در کوتاه‌مدت و بلندمدت وجود دارد.

اطلاع از آخرین خبرها، تحلیل و آموزش‌های مالی و بانکی

شرایط دریافت وام خرید لوازم خانگی به چه صورت است؟

برای دریافت تسهیلات خرید لوازم خانگی باید حتما فاکتور خرید کالا را به بانک مربوطه ارائه کنید. برخی از بانک‌ها نیز برای اعطای وام خرید کالا از کارت اعتباری استفاده می‌کنند. بدین ترتیب وام‌گیرنده تنها با استفاده از کارت اعتباری دریافت شده می‌تواند برای خرید کالای مورد نظر اقدام کند. لازم به ذکر است در صورتی قصد دارید فاکتور خرید به بانک ارائه دهید، باید حتما از فروشگاه‌های معتبر خرید خود را انجام داده باشید.

مبلغ وام خرید کالا ۱۴۰۱ چقدر است؟

شرایط وام خرید کالای ایرانی بسته به زمان ارائه درخواست ممکن است متفاوت باشد اما به طور کل مبلغ این تسهیلات می‌تواند تا ۲۰۰ میلیون تومان تعیین شود.

سود تسهیلات خرید کالا ۱۴۰۱ چقدر است؟

سود تسهیلات خرید لوازم خانگی ایرانی همیشه یکسان نیست. هر بانک با توجه به شرایط وام (مدت‌زمان بازپرداخت، شاخص اعتبارسنجی مشتری، مبلغ وام و …) سود مشخصی را تعیین می‌کند. اکثر بانک‌ها وام خرید کالا را با سود ۱۸ درصد ارائه می‌کنند اما برخی بانک‌ها شرایط برای دریافت وام با سود کمتر و حتی به صورت قرض‌الحسنه را فراهم کرده‌اند.

کدام بانک‌ها وام خرید کالای ایرانی ۱۴۰۱ را ارائه می‌دهند؟

در جدول زیر بانک‌های ارائه‌دهنده وام خرید لوازم خانگی ایرانی مشخص شده است.

نام بانکنرخ سودحداکثر مبلغ وامحداکثر مدت زمان بازپرداخت
آينده۱۲ تا ۱۸ درصد۱۲۵ میلیون تومان۳۶ ماه
ملت۷ تا ۱۸ درصد۲۰۰ میلیون تومان۶۰ ماه
دی۱۸ درصد۲۰۰ میلیون تومان۶۰ ماه
ملی۱۸ درصد۲۰۰ میلیون تومان۶۰ ماه
حکمت۱۴ تا ۱۸ درصد۳۰ میلیون تومان۳۰ ماه
مهر۴ درصد۳۰ میلیون تومان۲۴ ماه
شهر۱۸ درصد۸۰ میلیون تومان۴۸ ماه
رفاه۱۵ تا ۱۸ درصد۱۰۰ میلیون تومان۳۶ ماه
سامان۲۱ درصد۲۰۰ میلیون تومان۶۰ ماه

لازم به ذکر است اطلاعات مندرج شده در جدول بالا با توجه به طرح‌های مختلف بانک‌های ارائه‌دهنده وام خرید لوازم خانگی ایرانی در سال ۱۴۰۱ است. ممکن است هر بانک چند طرح برای اعطای وام داشته باشد یا برای دریافت حداکثر مبلغ یا بازپرداخت وام در طولانی‌مدت سپرده‌گذاری یا مسدودسازی سپرده ضروری باشد. به جز موارد ذکر شده، بانک‌های دیگری نیز ارائه تسهیلات خرید کالای ایرانی را شروع کرده‌اند.

برای دریافت وام خرید کالای ایرانی ۱۴۰۱ چه مدارکی نیاز خواهد بود؟

در زمان دریافت وام خرید کالا اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی وام‌گیرنده به همراه مدارک هویتی ضامن‌ها باید ارائه شود. همچنین اصل و کپی فیش حقوقی و گواهی کسر از حقوق ضامن هم مورد نیاز خواهد بود. مدارک شغلی درخواست‌کننده وام خرید کالا دیگر مدرک مورد نیاز برای دریافت این تسهیلات است. البته در صورتی که بانک با استفاده از اعتبارسنجی وام را به متقاضی اعطا کند نیازی به ضامن نخواهد بود.

آیا امکان برداشت نقدی از کارت اعتباری وام خرید کالای ایرانی وجود دارد؟

خیر. در صورتی که متقاضی از بانک مورد نظر کارت اعتباری دریافت کند باید موجودی کارت را صرف خرید کالا کند و امکان برداشت نقدی از کارت وجود ندارد.

آیا برای دریافت تسهیلات کالای ایرانی به سپرده‌گذاری نیاز است؟

این موضوع مربوط به بانک مورد نظر خواهد بود. تعدادی از بانک‌ها تنها در صورت سپرده‌گذاری وام خرید کالا ارائه می‌دهند اما برخی بانک‌ها نیز بدون سپرده تسهیلات خرید لوازم خانگی ارائه می‌دهند.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
  • سلام وقت بخير
    ميشه توضيح بدين چه كالاهايي شامل ميشه به جز وسايل برقي ايراني
    و اينكه از كدوم فروشگاه ها؟ مثلا وسايل پلاسكو رو از كجا بايد خريداري كنن؟ يا …
    فروشگاه هاي مخصوصي داره؟