کیا پگاس 2023 | معرفی، بررسی مشخصات و امکانات فنی

کیا پگاس 2023 | معرفی، بررسی مشخصات و امکانات فنی

کیا پگاس یکی از خودرو هایی است که اخیرا با مشخص شدن خودرو های وارداتی کیا در این لیست به چشم می‌خورد.

در این مقاله قصد داریم به معرفی کیا پگاس این خودرو اقتصادی ارزان قیمت از کمپانی کیا بپردازیم.

البته نباید از این نکته غافل شویم که کیا پگاس با توجه به تعرفه واردات و همچنین فروش در بورس کالا نباید چندان  انتظار قیمت پایین از این خودرو داشته باشیم. با این وجود قطعا ارزان ترین خودرو وارداتی کیا خواهد بود.

پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

معرفی کیا پگاس

کیا پگاس 2023 خودرو ارزان قیمت و اقتصادی کمپانی کیا است. این خودرو  که اولین بار در سال 2017 وارد بازار جهانی شده بود. در محافل مختلف از پگاس به عنوان جایگزین پراید نام برده می شود به این دلیل که این خودرو که بر پایه طراحی ریو تولید شده است درواقع نسخه ارزان قیمت تر از ریو می‌باشد. اما با یک محاسبه ساده متوجه خواهیم شد که با توجه به اعداد و ارقامی که برای واردات آن در نظر گرفته شده است،  نه تنها برای ما جایگزین پراید نخواهد شد بلکه از خیلی از خودرو های تولید داخل هم گران تر خواهد بود.

مدل 2023 کیا پگاس امکانات اولیه و معقولی برای یک خودرو 10 تا 12 هزار دلاری در اختیار خریدارنش قرار داده است

پگاس 2023 یک خودرو سدان سایز کوچک کم استهلاک برای مصارف شهری است که تا حدی نیاز خریداران را برطرف می‌کند.

طراحی پگاس 2023

کیا پگاس 2023 در بحث طراحی هم اقتصادی بودن خود را حفظ کرده که این سادگی را  در طراحی ساده چراغ های جلو و عقب و همچنین مه شکن های خود تا حد زیادی نشان داده است. البته تلاش هایی هم برای ارتقای طراحی خود و استفاده از المان های جدید طراحی انجام داده است که نمونه آن را میتوان در جلو پنجره نسبتا بزرگ آن یافت.

در بخش عقب خودرو هم با صندوق نسبتا ساده و بدون خطوط طراحی تیز مواجه هستیم و همچنین چراغ های ساده ای که بیانگر این سبک از طراحی است.

مشخصات فنی کیا پگاس 2023

پگاس 2023 با پیشرانه 1.4 لیتری تنفس طبیعی با توان تولیدی 94 اسب بخار و ایجاد گشتاور 132 نیوتن متری یک خودرو برای مصارف شهری است. در بخش گیربکس هم پگاس از یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک از نوع AT استفاده میکند، البته نمونه 5 دنده اتوماتیک هم در بعضی کشور ها قابل سفارش است.

موتور پگاس

در بخش سیستم تعلیق پگاس باید به این نکته اشاره کنیم در بخش محور جلو خودرو از تعلیق مک فرسون استفاده است و در بخش عقب هم از سیستم تعلیق یک پارچه H  شکل استفاده شده است و همچنین سیستم ترمز دیسکی برای هر چهار چرخ در کیا پگاس استفاده شده است.

امکانات رفاهی و کابین خودرو

با نگاه کلی به داخل کیا پگاس کاملا متوجه اقتصادی بودن این خودرو می‌شویم. استفاده از پلاستیک خشک در طراحی کنسول و رودری ها و همچنین استفاده از کلید های شیشه بالابر بر روی کنسول و صندلی های پارچه ای نشان دهنده دید اقتصادی به تولید این خودرو است.

اما در نسخه فول آپشن کیا پگاس امکاناتی مانند 4 کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری الکتریکی (ESP) ، سامانه کنترل حرکت در سربالایی، مانیتور لمسی، دوربین دنده عقب، سانروف، چراغ روشنایی روز، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان و… به چشم میخورد.

قیمت کیا پگاس در بازار

کیا پگاس 2023 در بازار جهانی از قیمت 10500 یورو تا 12800 یورو قیمت گذاری شده است. با توجه به اینکه قیمت خودرو های خارجی وارداتی به همراه مالیات و گمرک و سود واردکننده محاسبه می‌شود، انتظاری که می‌رود این است که کیا پگاس با قیمتی در بازه 600 تا 700 میلیون تومان در بورس کالا کشف قیمت بشود. اما اینکه با چه قیمتی در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت، باید منتظر عرضه پگاس در بورس کالا باشیم.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات آموزشی حوزه خوردو به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران