کارت طلایی ایران خودرو چیست؟ تفاوت کارت طلایی با بیمه بدنه چیست؟

کارت طلایی ایران خودرو چیست؟ تفاوت کارت طلایی با بیمه بدنه چیست؟

کارت طلایی ایران خودرو یکی از مواردی هست خریداران خودرو همیشه به آن توجه ویژه ای دارند.  بعد از افزایش شدید قیمتها در بازار خودرو و همچنین افزایش شدید قیمت قطعات، استفاده از بیمه بدنه و یا خرید کارت طلایی خودرو به امری رایج تبدیل شده است.

در این مقاله قرار است به این موضوعات بپردازیم که، انواع کارت‌های طلایی و تفاوت هایشان را بشناسیم، نحوه خرید کارت طلایی را معرفی کنیم و نیز فرق بیمه بدنه و کارت طلایی را بررسی کنیم پس با ما همراه باشید.

کارت طلایی خودرو چیست؟

این نوع کارت یکی از خدماتی است که ایران خودرو به مشتریان خود ارائه می‌کند. این خدمات شامل تعمیر و تعویض قطعات، سرویس دوره ای خودرو و یک سری خدمات ویژه مانند بیمه آتش سوزی می‌باشد.

البته خدمات و سطح دسترسی به آنها بستگی به طرح انتخاب شده کارت طلایی دارد.

کارت طلایی ایران خودرو

نکته: خدمات کارت طلایی برای خودروهای سایر خودرو سازان صرفا برای حمل و نقل خودرو به تعمیرگاه می‌باشد و سایر خدمات آن را دریافت نخواهند کرد.

یکی از سوالاتی که دائما پرسیده می‌شود این است که آیا می‌شود کارت طلایی خودرو را جایگزین بیمه بدنه کرد؟

جواب این سوال در ادامه داده خواهد شد، اما قبل از آن باید به این سوال جواب بدهیم که خدماتی کارت طلایی شامل چه مواردی‌ است.

کارت طلایی ایران خودرو چه امکاناتی را در اختیار خریداران قرار می‌دهد؟

ایران خودرو اولین بار سال 1380 بود که کارت طلایی را معرفی کرد و از آن پس برای تمامی محصولات خود این خدمت را ارائه کرد، داشتن کارت طلایی باعث می‌شود یک سری از خسارات و خدمات تحت پوشش قرار بگیرد که این خدمات شامل موارد زیر می‌باشد :

  • تهیه و تعویض رایگان قطعات معیوب
  • امداد جاده ای و مشاوره تلفنی رایگان
  • حمل رایگان خودرو خراب شده و نیازمند تعمیر در جاده
  • انتقال سرنشینان خودرو به نزیدک ترین شهر
  • پوشش خسارات تصادف و همچنین سرقت کلی یا جزئی
  • پرداخت خسارات ناشی از پاشش مواد اسیدی بر خودرو 
  • خسارات ترکیدگی لاستیک حین رانندگی
  • عویض خودرو
انواع کارت های طلایی خودرو

خدماتی که شاید جزو خدمات اصلی کارت طلایی ایران خودرو است شامل موارد زیر می‌باشد:

  • در صورت بروز نقص فنی در جاده یا خیابان برای خودرو مثل ایجاد مشکل در سیستم ترمز ، سوخت رسانی، سیستم خنک کننده، برق خودرو و… رانندگان وسایل نقلیه می‌توانند از خدمات حمل و تعمیر رایگان خودرو برخوردار شوند.
  • اگر آسیب وارد شده به خودرو بیش از 60% از ارزش روز خودرو باشد دارندگان دارندگان این کارت میتوانند خودروی خود را تعویض کنند.
  • خسارت ناشی از برخورد اجسام سخت و تصادف قابل پرداخت می‌باشد (با ارائه گزارشات نیروی انتظامی و مراجع ذی صلاح)

انواع کارت طلایی خودرو + جدول

کارت طلایی ایران خودرو در 5 سطح مختلف به خریداران عرضه می‌شود که هر کدام یک دسته از خدمات معرفی شده را شامل می‌شود و خریداران میتوانند بسته به نیازشان این طرح ها را خریداری کنند.

قبل از اینکه جدول از را ارائه کنیم باید به این نکته اشاره کنیم که یک سری از خدمات اصلی مانند امداد خودرو سیار و مراجعه به نمایندگی های مجاز و نیز مشاوره و پاسخگویی 24  ساعته تلفنی برای همه ی طرح ها یکسان است .

سایر خدمات و به تفکیک در جدول زیر آورده شده است:

انواع کارتامداد سیارسرویس در محلتعمیرات(خسارات)  تعمیرات (فنی)  جبران خسارت (سرقت جزئی)تعویض خودرو(سرقت – خسارت)  سرویس دوره ای
کارت طلایی 1 ستارهرایگانطبق تعرفهداردندارد داردداردندارد
کارت طلایی 2ستارهرایگانطبق تعرفهداردنداردداردداردندارد
کارت طلایی 3ستارهرایگانطبق تعرفهداردداردداردداردتا 25 هزار کیلومتر
کارت طلایی 4ستارهرایگانطبق تعرفهداردداردداردداردتا 40 هزار کیلومتر
کارت طلایی5 ستاره یا کارت الماسرایگانطبق تعرفهداردداردداردداردتا 60 هزار کیلومتر

با نگاه به جدول بالا کاملا مشخص است که خدمات ارائه شده برای کارت طلایی 1 ستاره کمترین و برای 5 ستاره بیشترین حد جبران خسارت را دارد.

نکته: برای خودرو هایی که بیش از 5 سال از عمرشان میگذرد تنها کارت طلایی 1ستاره  می‌توان تهیه کرد.

چگونه میتوان این کارت ها را تهیه کرد؟

انتخاب هر کدام از طرح های کارت طلایی ایران خودرو بسته به هزینه ای که برای آن طرح انجام می‌شود و همچنین محدودیت هایی که ایران خودرو برای هر کدام از محصولاتش قرار می‌دهد قابل تهیه کردن است.

در حال حاضر ایران خودرو تا خدمات طرح 4 ستاره طلایی را ارائه می‌کند.

مراحل خرید کارت طلایی ایران خودرو به صورت زیر می‌باشد:

  • تماس با شعب ارائه دهنده کارت طلایی ایران خودرو
  • اعلام شمناره شاسی خودرو
  • اعزام نماینده امداد خودرو ایران برای بررسی خودرو
  • انجام مراحل خرید و ارسال رایگان کارت برای مالک خودرو

قیمت کارت طلایی خودرو چقدر است؟

به علت اینکه قیمت کارت‌های طلایی مختلف متفاوت است و معمولا پیشنهادات مختلفی برای خرید هر مدل توسط ایران خودرو ارائه می‌شود این قیمت یکسان نمی‌باشد، بنابراین بهترین راه برای دریافت قیمت دقیق آن تماس با شماره 096440 و یا مراجعه به سایت اینترنتی امداد خودرو ایران به آدرس https://096440.com/subscriptionSell/cars می‌باشد.

مقایسه هزینه

اما سوالی که در این بخش وجود دارد این است که بیمه بدنه بگیریم یا کارت طلایی خودرو؟ کدام ارزش بیشتری دارد، که در ادامه مطلب به آن اشاره خواهیم کرد.

تفاوت بیمه بدنه و کارت طلایی در چیست ؟

قیمت بیمه بدنه بر اساس نوع خودرو، سال ساخت، ارزش روز خودرو و انواع پوشش های انتخاب شده تعیین می‌شود. که مهمترین بخش آن ارزش قیمت خودرو است . در بحث قیمت نباید از تخفیفات عدم استفاده از بیمه غافل شویم ، چون تعداد سالی که خودرو شامل تخفیف می‌شود از قیمت تمام شده بیمه بدنه کسر می‌شود.

در طرف دیگر قیمت کارت طلایی خودرو بر اساس نوع خودرو و میزان کارکرد آن تعیین میشود و همچنین برای خودروهایی که بالای 5 سال از سال ساخت آنها گذشته است فقط میتوان کارت طلایی 1 ستاره را تهیه کرد  و همچنین برای خودرو هایی غیر از خودرو های ایران خودرو نیز این کارت شامل صرفا پشتیبانی خودرو و نیز حمل خودرو تا تعمیرگاه مجاز می‌باشد.

بیمه بدنه خودرو

در بحث قیمت هم باید به این نکته اشاره کنیم که قیمت کارت طلایی 1 ستاره از بیمه بدنه خودرو بالاتر است.

در صورت عدم استفاده از بیمه بدنه سالانه به صورت پلکانی تخفیفاتی اعمال خواهد شد که در طول زمان هزینه بیمه بدنه را کاهش خواهد داد.

از دیگر تفاوت های این دو این است که خدمات ارائه شده توسط کارت طلایی وسیع تر است و در صورت خرابی خودرو به صورت رایگان حمل و به نمایندگی های مجاز تعمیرات خودرو منتقل می‌شود.

برای پرداخت هزینه تعمیرات در بیمه بدنه شما مختار هستید که هر تعمیرگاهی که خواستید را انتخاب کنید در صورتی که برای کارت طلایی حتما خودرو بایستی توسط نمایندگی‌های ایران خودرو تعمیر شود و حق انتخابی ندارید.

امکان ارائه سرویس های دوره ای صرفا برای دارندگان کارت طلایی مقدور می‌باشد.

تفاوت کارت طایی خودرو و بیمه بدنه

دارندگان این کارت این امکان را دارند که خودرو خود را در محل توسط امداد خودرو تعمیر کنند، اما برای بیمه بدنه این قابلیت در نظر گرفته نشده است.

با داشتن کارت طلایی محدودیتی برای دریافت خسارت بدون کروکی وجود ندارد، درحالی که برای بیمه بدنه این قابلیت یک بار بیشتر وجود ندارد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، آموزش های حوزه خودرو به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
  • سلام
    اطلاعات در مورد کارت طلایی اشتباه است
    2 ستاره سرویس دوره ای دارد تعمیرات فنی نیز دارد

    • سلام این درسته بابت یک عدد رینگ ماشین بنده نزدیک به یک هفته در تعمیرگاه مرکزی ۱۱۸۰ بخوابه وهیچ کس جوابگو نباشه اینم از بیمه طلایی شما واقعاحیف از هزینه ای که کردم بابت بیمه طلایی