مشخصات لاماری ایما به همراه بررسی و معرفی کامل | آیا لاماری ارزش خرید دارد؟ + عکس

مشخصات لاماری ایما به همراه بررسی و معرفی کامل | آیا لاماری ارزش خرید دارد؟ + عکس

لاماری ایما، نامی که این روزها در صنعت خودرو زیاد شنیده می شود یکی دیگر از خودرو های ساخت چین که به تازگی وارد بازار کشور شده است که با سبک طراحی و مشخصات فنی و امکانات رفاهی خوبی که ارائه کرده طرفداران زیادی برای خود دست و پا کرده است.

به همین دلیل در این مقاله قصد داریم بیشتر از این ماشین صحبت کنیم، مشخصات لاماری را بررسی کنیم ، به نقاط ضعف و قوت آن اشاره کنیم ، مشخصات فنی و ظاهری لاماری را بررسی کنیم و در آخر هم یک جمع بندی کلی از این  خودرو تازه وارد داشته باشیم که آیا ارزش خرید دارد یا خیر، پس با سیگنال همراه باشید.

معرفی لاماری

 معرفی لاماری ایما

خودرویی که با نام لاماری ایما توسط آرین موتور در حال پیش فروش است، در واقع خودرویی از برند دانگ فنگ به نام FORTING T5 EVO است. بعد از ممنوعیت واردات خودرو ، آرین موتور با مونتاژ و ارائه این ماشین با نام لاماری ایما توانست مجوز تولید و فروش این خودرو را بگیرد. نکته  جالب در مورد لاماری این است که پلتفرم لاماری و FMC T5 یکسان است و در واقع لاماری نسخه اسپرت تر فردا T5 می‌باشد که با فرم جدید چراغ های جلو و طراحی خود و همچنین مشخصات فنی قابل قبول مشتریان زیادی را به خود جلب کند.

لاماری که به چند وقتی هست که توسط آرین موتور پیش فروشش آغاز شده، از طریق بورس کالا این خودرو را پیش فروش و در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. برای توضیحات بیشتر میتوانید به مقاله ثبت نام لاماری ایما مراجعه کنید.

مشخصات ظاهری لاماری

مشخصات ظاهری

با نگاهی به ظاهری بیرونی لاماری، اولین نکته ای که حواس مخاطب رو به خودش جلب می‌کند طراحی جدید این خودرو است. جایی که لاماری با الگو برداری از خودرو سازان اروپایی و آسیایی اولین تغییر را در فرم چراغ های اصلی ایجاد کرده است و با اضافه کردن چراغ های اصلی به درون سپر خودرو و دیلایت با فرم جدید تا حدی زبان طراحی جدیدی را به مانند رقبای خود مثل KMC K7 و MVM x22 PRO ایجاد کردند.

طراحی بیرونی خودرو

اما نمای کناری این خودرو نه تنها شبیه سایر خودرو های چینی موجود در بازر ایران نیست بلکه یادآور خودرو سازان اروپایی است . این سبک طراحی در نمای پشتی خودرو هم کاملا مشخص است جایی که با الگو برداری از پورشه  سبک جدیدی از طراحی چراغ های عقب ، سقف خمیده و همچنین نمای صندوق عقب ارائه کرده است.

طراحی داخلی

در بحث طراحی داخلی نیز با یک طراحی جذاب و جدید مواجه هستیم، جایی که استفاده از فرمان D-CUT و کلاستر تمام دیجیتال و یک تکه ظاهری بسیار جذاب به داخل خودرو داده است.

طراحی داخلی ایما

استفاده از صندلی هایی با چرم مصنوعی با کیفیت و راحت و نیزطراحی با کیفیت کنسول وسط شامل سر دنده و درچه های کولر که بی شباهت با مرسدس بنز نیست و همچنین کیفیت خوب قطعات داخلی باعث شده است تا این زبان طراحی و کیفیت قطعات داخلی لاماری  مشتریان خودر را تا حد زیادی مجذوب خود کند.

مشخصات فنی لاماری

از هرچه بگذریم از مشخصات فنی لاماری نمیشه گذشت، جایی که قلب تپنده 1.5 لیتری توربو شارژ ساخت شرکت میتسوبیشی با فناوری سیستم تزریق مستقیم سوخت (GDI) ، می‌تواند حداکثر قدرت 195 اسب بخار و حد اکثر گشتاور 285 نیوتون بر متر ایجاد  کند.

مشخصات فنی لاماری

نیروی این پیشرانه به واسطه یک گیربکس 7 سرعته دو کلاجه تر به چرخ های جلو منتقل می‌شود. صفر تا صد لاماری تقریبا 9.5 ثانیه است و مصرف سوخت ترکیبی آن هم 6.6 لیتر می‌باشد که با توجه به موتور نسبتا کوچک و توان تولیدی بالا این خودرو عددی بسیار خوب می‌باشد.

برای اینکه بیشتر با مشخصات فنی لاماری ایما آشنا شویم جدول زیر ارائه شده :

مدل خودرولاماری ایما
پیشرانه4سیلندر خطی با توربو شارژ و سیستم تزریق مستقیم سوخت (GDI)
حجم موتور (cc)1481
حد اکثر قدرت195 اسب بخار در 5600 دور
حد اکثر گشتاور285 نیوتن متر در دور موتور 1500 تا 4000 دور بر دقیقه
گیربکس7 سرعته دو کلاجه تر (WDCT)
مصرف سوخت (ترکیبی)6.6
شتاب صفر تا صد (ثانیه)9.5
حداکثر سرعت(km/h)195
حجم مخزن سوخت(L)55
حجم صندوق (L)480
ابعاد لاستیک ها235/55 R19
سیستم تعلیق جلومک فرسون
سیستم تعلیق عقبمستقل چند اتصالی (MULTY LINK)
وزن(KG)1550
ابعاد خودرو (mm)1690*1860
فاصله محور (mm)2715

امکانات رفاهی و ایمنی

در لیست بلند بالایی که شرکت آرین موتور برای آپشن های لاماری ایما ارائه کرده است می توان گفت اکثر امکاناتی که در خودرو های روز دنیا وجود دارد در این خودرو نیز وجود دارد. امکاناتی مثل: کی لس استارتر، ترمز پارک برقی، اتو هلد، مالتی مدیای 10.25 اینچی، دوربین دنده عقب، دوربین ثبت وقایع ، فرمان D-CUT، سنسور نور ، دیلایت ، کروز کنترل، سقف پانوروما، تهویه خودکار کابین .

در بخش ایمنی خودرو نیز امکاناتی مثل: کنترل الکترونیکی پایداری (ESC) کنترل کشش(TSC)،کنترل شروع حرکت در سر بالای و سر پایینی (HAC/HDC)، سنسور کنترل فشار باد لاستیک (TPMS)، 6 ایربگ و امکاناتی از این قبیل وجود دارد. در این لیست بلند بالای امکانات رفاهی یک سری امکانات دیده نمیشه که تا حدی جای تعجب دارد ، امکاناتی مثل : هشدار دهنده نقطه کور، دروبین 360 درجه و گرمکن صندلی های جلو که البته طبق اعلام آرین موتور در سری های جدید این خودرو این نواقص بر طرف خواهد شد و همراه با این امکانات لاماری ایما به مشتریان تحویل داده خواهد شد.

امکانات رفاهی لاماری ایما

مزایا و معایب ایما

اگر بخواهیم لاماری را در مقایسه با سایر رقبای خودر در بازار ایران مقایسه کنیم تعدادی نکته مثبت و منفی قطعا خواهد داشت که در این مطلب سعی داریم به تعدادی از آنها اشاره کنیم، این نقاط مثبت و منفی در جدول زیر آماده است:

مزایامعایب
ظاهر اسپرت، جذاب و به روزنداشتن آپشن های رفاهی  مرسوم در سایر رقبا مثل  سنسور پارک جلو ، دوربین 360 درجه، درب صندوق برقی، تهویه مطبوع دو کاناله و …
حجم موتور کم و در عین حال توان تولید 195 اسب بخار نیرو و شتاب اولیه بالا نسبت به رقبانداشتن حالت تیپ ترونیک برای گیربکس
فضای داخلی زیاد نسبت به رقبا مخصوصا برای سرنشینان ردیف دومقطعات یدکی کمیاب و نسبتا گران

کیفیت رانندگی

با توجه به تست های مختلف رانندگی که در شرایط مختلف با این خودرو گرفته شده است. نتایج نسبتا مطلوبی حاصل شده است.

با توجه به موتور پر توان خودرو و همچنین به لطف وجود گیربکس 7 دنده دو کلاجه تر تعویض دنده ها خیلی روان تر و به موقع انجام می‌شود که نتیجه آن سواری  چالاک و پر شتاب برای لاماری است، البته نباید از نسبت وزنی مناسب این خودرو غافل شد، چرا که داشتن وزن کمتر نسبت به رقبای دیگر از دلایل چابک تر بودن لاماری است.

رانندگی با لاماری ایما

اما نکته ی مهم دیگر در بررسی این خودرو هندلینگ قابل قبول این خودرو در مقابل سایر رقبا در سر پیچ هاست ، که این نکته تا حدی لاماری را نسبت به سایر رقبایش متمایز می‌کند.

رقبای لاماری ایما

با توجه قیمت گذاری دانگ فنگ T5 EVO یا همان لاماری ایما در چین که در 4 تیپ مختلف ارائه می‌شود، یعنی بازه 15 تا 21 هزار دلار ، کی ام سی K7 ، فونیکس تیگو 7 پرو و دیگنیتی بهمن موتور از رقبای اصلی لاماری در کشور به شمار می روند .

از نظر کیفی و فنی و رقابت سنگینی بین این 4 مدل خودرو وجود دارد اما با توجه به اینکه قلب تپنده لاماری با طراحی و تکنولوژی میتوسوبیشی ژاپن ارائه می‌شود میتواند مزیت بزرگی نسبت به رقب در این حوزه ایجاد کند.

کلام پایانی

با توجه به نکات مثبت و منفی که از لاماری گفته شد این خودرو میتواند خودرویی با کیفیت با موتوری به روز و امکانات قابل قبول دانست که با توجه به توان تولید داخلی که برای آن متصور هستیم تا حدی می‌تواند پاسخگوی نیاز مشتریان این سگمنت بود، البته نمی‌توان از نقاط ضعف این خودرو به خصوص در بحث آپشن های این خودرو به راحتی گذشت، با تمام این تفاسیر لاماری ایما یکی از بهترین خودرو های چینی در زده قیمتی خودش به شمار می رود.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و آموزش در حوزه خودرو به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *