پیگیری کارت سوخت خودرو با 6 روش مختلف | استعلام کارت سوخت المثنی

پیگیری کارت سوخت خودرو با 6 روش مختلف | استعلام کارت سوخت المثنی

در صورتی که 20 روز از زمان ثبت نام شما برای دریافت کارت سوخت گذشته و همچنان این کارت به دستتان نرسیده است، بهتر است به دنبال پیگیری کارت سوخت خود باشید.
عدم دریافت کارت سوخت ثبت نام شده به صورت کلی دو دلیل دارد:

  1. کارت سوخت شما تحویل اداره پست داده شده و به دلایل مختلف، از آن‌جا به دست شما نرسیده است.
  2. کارت سوخت هنوز به اداره پست تحویل داده نشده است.

با استعلام کارت سوخت می‌توانید متوجه شوید که کارت شما در کدام مرحله قرار دارد. این کار به روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است که در ادامه تک تک آن‌ها بررسی خواهیم کرد.

کارت سوخت چند روزه میاد؟


در پاسخ «سوال کارت سوخت چند روزه میاد» باید به مصاحبه چند روز اخیر مدیر سامانه هوشمند سوخت اشاره کرد. محمد صادقی در اوایل اردیبهشت ماه اعلام کرد کارت سوخت خودروها ظرف مدت حداکثر ۲ ماه صادر و ارسال خواهد شد. او اشاره کرد در موارد زیادی کارت سوخت در مدت زمان کمتری به دست صاحبان خودروها رسیده است. همچنین بنابر گفته مدیر سامانه هوشمند سوخت، تمامی افرادی که در سال ۱۴۰۱ نسبت به ثبت‌نام اقدام کرده‌اند، کارت سوخت خود را تا به امروز دریافت کرده‌اند.

با این حال در سال گذشته روند ارسال کارت سوخت برخی از افراد بیش از ۲ ماه به طول انجامیده است. افرادی که در سال جاری با چنین مشکلی مواجه شده‌اند نیز باید از طریق روش‌های پیگیری که در همین مقاله ذکر شده، وضعیت کارت سوخت خود را بررسی کنند.

اعلام مفقودی کارت سوخت


برای اعلام مفقودی کارت سوخت می‌توان به دفاتر پلیس+۱۰ مراجعه کرده و درخواست خود برای ابطال کارت قبلی و صدور کارت المثنی را ثبت کنید. پس از اعلام مفقودی کارت قبلی، می‌توانید از طریق سامانه mob.gov.ir برای دریافت کارت سوخت جدید اقدام نمایید.

استعلام اخرین سوختگیری کارت سوخت


برای استعلام اخرین سوختگیری کارت سوخت هنوز راهکار یا سامانه مجازی ایجاد نشده است. بنابراین افرادی که قصد دارند وضعیت و موجودی کارت سوخت را بررسی کنند، می‌توانند با در دست داشتن مدارک به دفاتر پلیس+۱۰ مراجعه کنند. البته پس از حملات سایبری به سامانه‌های سوختی، روند این استعلام با مشکلاتی رو به رو شده است. از همین رو ممکن است امکان ارائه چنین خدماتی در دفاتر پلیس+۱۰ میسر نباشد.

پیگیری کارت سوخت با پلاک


تا چندی پیش برای استعلام وضعیت کارت سوخت با پلاک می‌توانستید از سامانه www.epolice.ir استفاده کنید. در صورتی که کارت سوخت شما تحویل اداره پست داده شده بود، شماره مرسوله مربوطه را دریافت می‌کردید و در قسمت رهگیری سایت ملی پست به راحتی مرسوله خود را پیگیری می‌کردید. اما در حال حاضر چنین قابلیتی وجود ندارد و برای پیگیری کارت خود، باید یکی از راه‌های دیگری را که در این مطلب به آن پرداختیم انتخاب کنید.

پیگیری کارت سوخت با کد ملی


در حال حاضر سامانه‌ای که امکان پیگیری کارت سوخت با کد ملی در آن وجود داشته باشد در دسترس نیست، اما داشتن کد ملی برای اکثر روش‌های استعلام کارت هوشمند سوخت که در این مطلب به آن‌ها پرداختیم، الزامی است.

پیگیری کارت سوخت از سامانه www.epolice.ir


در گذشته پیگیری کارت سوخت از سامانه www.epolice.ir با وارد کردن شماره پلاک ماشین امکان‌پذیر بود. در حال حاضر با ورود به سامانه و انتخاب گزینه “پیگیری کارت سوخت”، به شماره تلفن شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی وصل خواهید شد (می‌توانید مستقیم با شماره 09627 تماس بگیرید).

در این مکالمه شما جهت استعلام کارت سوخت راهنمایی خواهید شد.

پیگیری از طریق تماس تلفنی


برای پیگیری صدور کارت سوخت خودرو هستید، می‌توانید با شماره‌های زیر تماس بگیرید:

  • شماره 81240514 برای ارتباط با ناجا (برای پیگیری صدور کارت)
  • شماره 84470000 برای ارتباط با پست (برای پیگیری ارسال کارت)
  • شماره 09627 برای ارتباط با شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی (برای هرگونه سوال درباره کارت هوشمند سوخت)

پیگیری کارت سوخت با VIN (استعلام کارت سوخت از طریق پیامک)


پیش از این با مراجعه به سایت رهگیری مرسولات سازمانی آجا و وارد کردن شماره VIN خودرو، می‌توانستید از وضعیت کارت سوخت ماشین خود اطلاع پیدا کنید. در حال حاضر این سامانه چنین خدمتی ارائه نمی‌کند و تنها با ارسال کد VIN با فرمت V*VIN می‌توانید کارت سوخت خود را استعلام کنید.

نمونه پیامک ارسالی برای پیگیری کارت هوشمند سوخت: V*IRP0000289525

مراجعه حضوری به پلیس +10


در صورتی که امکان استفاده از خدمات اینترنتی یا تلفنی معرفی شده را ندارید، راه دیگری که پیش روی شماست مراجعه حضوری به پلیس +10 است. مدارکی که برای مراجعه به پلیس +10 باید همراه داشته باشید عبارت‌اند از:

  • مدارک شناسایی مالک خودرو
  • مدارک خودرو
  • کد رهگیری کارت سوخت

آن‌جا می‌توانید کد رهگیری مرسوله پستی خود را دریافت کنید و بعد از آن با مراجعه حضوری به دفتر پست یا سایت شرکت ملی پست به نشانی tracking.post.ir و وارد کردن کد رهگیری مرسوله، آخرین وضعیت آن را پیگیری کنید.

پیگیری کارت سوخت از جایگاه


چنانچه کارت سوخت خود را در جایگاه سوخت جا گذاشته‌اید، حداکثر تا 3 روز بعد برای دریافت آن از جایگاه اقدام کنید، زیرا بعد از گذشت این مدت زمان کارت‌های مفقود شده به شرکت ملی پخش فرستاده خواهد شد.

جایگاه سوخت(کارت سوخت)

ثبت نام کارت سوخت المثنی


بر اساس آخرین دستور العمل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در حال حاضر تنها راه درخواست صدور کارت سوخت المثنی، مراجعه حضوری صاحب خودرو به همراه مدارک مورد نیاز به مراکز پلیس +10 می‌باشد.

صاحبان کارت سوخت (کارت بنزین) باید توجه داشته باشند که صدور کارت المثنی برای کارت‌های مفقودی، سوخته، خراب شده (شکسته شده) و یا به سرقت رفته صادر می‌گردد.

شرکت پخش فرآورده های نفتی (کارت سوخت)

صاحبان خودروها باید به این نکته توجه داشته باشند که در صورت درخواست صدور کارت سوخت المثنی، کارت سوخت قبلی غیر فعال خواهد شد. بنابراین توصیه می‌شود صرفا در صورت مفقودی کارت سوخت اقدام به دریافت کارت سوخت المثنی کنند.

 نکته: تمام مواردی که در این مقاله برای درخواست صدور کارت سوخت و نحوه استعلام آن ذکر شده است صرفا مربوط به  سهمیه خودرو های بنزینی است و خودرو های گازوئیلی ساز و کاری مجزا دارد.

مدارک لازم جهت ثبت نام کارت سوخت المثنی

  1. حضور مالک وسیله نقلیه (در صورت نبود مالک وکالت نامه ای که عنوان “کارت سوخت ” در آن قید شده باشد)
  2. اصل و کپی کارت، سند و با بنچاق خودرو
  3. شناسنامه یا کارت ملی مالک و یا وکیل ایشان جهت احراز هویت
  4. آدرس کامل مالک به همراه کد پستی
  5. همراه داشتن بیمه نامه خودرو
  6. پرداخت مبلغ واریزی جهت صدور و ارسال کارت سوخت المثنی از طریق دستگاه پوز پلیس +10

سوالات متداول


چقدر باید منتظر رسیدن کارت سوخت باشیم؟

مدت زمان انتظار برای دریافت کارت سوخت در گذشته بین 40 تا 60 روز بود که این زمان به 20 روز کاهش پیدا کرده است.

چطور میتوانیم کارت سوخت را سریع تر دریافت کنیم؟

راه‌های مختلفی برای ثبت در خواست و دریافت کارت سوخت المثنی وجود دارد که شاید بتوان گفت مراجعه به مراکز پلیش +10 سریع‌ترین و مطمئن‌ترین روش باشد.

هزینه صدور کارت سوخت چقدر می‌باشد؟

برای دریافت کارت سوخت خودروهای جدید نیازی به مراجعه به دفاتر پلیس +10 و پرداخت هزینه وجود ندارد، اما برای افرادی که درخواست صدور کارت سوخت المثنی دارند مبلغ 100هزار تومان باید پرداخت شود.

تا چه زمانی کارت سوخت جا گذاشته شده در جایگاه سوخت را نگهداری می‌کنند؟

کارت‌های سوخت مفقودی یا جا گذاشته شده در جایگاه‌های سوخت را تا 72 ساعت در جایگاه نگهداری میکنند و بعد از آن، کارت را به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی تحویل می‌دهند.

چطور برای کارت سوخت رمز تعریف کنیم یا رمز آن را تغییر دهیم؟

برای این کار حتما می‌بایست به مراکز معرفی شده توسط شرکت پخش فرآورده‌های نفتی مراجعه کرده و نسبت به تغییر یا حذف رمز 4 رقمی اقدام کنید. رمز اولیه کارت سوخت 4 رقم آخر شماره ملی مالک خودرو می‌باشد.

چطور میتوانم کارت سوخت را از سایت epolice.ir دریافت کنم؟

با ورود به سامانه epolise.ir که به سامانه کارت سوخت هم معروف است، می‌توانید با وارد کردن شماره پلاک در این سامانه پیگیری کارت سوخت خود را انجام دهید

استعلام کارت سوخت به چه روش‌هایی انجام می‌شود؟

همانطور که در این مطلب اشاره کردیم، 6 روش برای این کار وجود دارد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و بازدهی حوزه خودرو به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
  • سلام درست سه ماه هس تقاضا کارت سوخت المثنی کردم ولی هنوز نیومده در صورتی خود شما گفتین المثنی ما بین 40 تا 60 روز میاد میخوام بپرسم چقدر باید دیگه در انتظار باشم من راننده اسنپ هستم جایگاه ها هم کارت سوخت ندارن یا نمیدن بگید چقدر باید انتظار بمونم یا راهنمایی کنید کجا برم

  • با سلام
    شهریورماه 1401 ، نزدیک به 6 ماه پیش خودروی صفر تحویل گرفتم ولیکن هنوز کارت سوخت تحویل نگرفتم!

    • پیگیری واستعلام کارت سوخت به طور کامل در همین مقاله درج شده است.

  • سلام نزدیک به چهار ماه میشه ماشینو تحویل گرفتم ولی کارت سوختم نیومده

      • داداش بصورت پیشفرض 4 رقم آخر شماره ملی شخصی که نامش به عنوان مالک در سند درج گردیده تعیین میشود

    • سلام کارت سوخت المثنی و ثبت نام کردم ۳۵ روزه هنوز نیومده لطفا راهنمایی کنین

  • سلام : مهر ماه امسال خودرو صفر تحویل گرفتم اما هنوز خبری ازکارت سوخت اون نشده چکار باید بکنم

  • در قسمت کارت سوخت گزینه ای برای استعلام کارت سوخت صادر شده وجود ندارد خودرو صفر از کارخانه تحویل گرفتم چهر ماه هنوز خبری از کارت سوختش نیست ودرگاهی که کد رهگیری بدهد وجود ندارد با پیامک هم می فرستی پاسخی نمی دهد چه باید کرد

  • گزینه ای بری پیگیری کارت سوخت صادر شده در سلیت پیش بینی نشده

    • سلام نزدیک به سه ماه درخواست کارت سوخت المثنی دادیم هنوز خبری نیست

  • سلام کارت سوختم مفقودشده بود وبرای صدور المثنی اقدام کردم. وحالا کارت سوختم پیداشده وهنوزم فعال میباشد. آیا میتونم صدور کارت المثنی رو کنسل کنم؟ چطوری؟