ربات معامله‌ گر بورس یا تریدر چیست؟ انواع، مزایا و معایب

ربات معامله‌ گر بورس یا تریدر چیست؟ انواع، مزایا و معایب

ربات معامله گر بورس یا تریدر ارز دیجیتال از سری عباراتی هستند که به گوش سرمایه گذاران حرفه‌ای آشنا می‌آیند. ربات معامله گر بورس با به کارگیری الگوریتم‌هایی که برایش تعریف و مشخص شده است، عمل خرید یا فروش را انجام می‌دهد.

الگوریتم ها این توان را در ربات معامله گر فراهم می‌آورند تا تریدر زمان و موقعیت درست را تشخیص داده و اقدام به خرید یا فروش کند. برای آشنایی بیشتر با ربات تریدر اتوماتیک، مزایا، انواع و روش به کار گرفتن آن‌ها از خواندن ادامه این مطلب غافل نشوید.

ربات تریدر ارز دیجیتال چیست؟

همان‌ طور که گفتیم، ربات تریدر یا معامله گر بورس، نرم افزاری است که با توجه به الگوریتم‌های برنامه نویسی شده، به صورت خودکار اقدام به خرید و فروش دارایی‌ها می‌کند. این ربات در بازارهای مالی همچون فارکس کاربرد بسیار دارد.

تریدر ارز دیجیتال را برنامه نویس‌ها، عمومی یا اختصاصی طراحی می‌کنند. معمولا ربات‌های معامله گری که به صورت عمومی تولید شده‌اند، کارایی لازم را ندارند و همچنین خطر احتمال کلاهبرداری در آن‌ها زیاد است. این گونه ربات ها اغلب باعث ضرر می‌شوند.

هر چند که هنوز ربات های معامله گر به خرد انسانی نرسیده‌اند و تکیه 100% بر آن‌ها منطقی به نظر نمی‌آید، با این حال سرمایه گذاران با تجربه و حرفه‌ای از ربات های اختصاصی استفاده می‌کنند. ربات تریدر ارز دیجیتال این امکان را ایجاد کرده که در هر ساعت از شبانه روز، روند معاملات زیر نظر گرفته شود و موقعیت‌های مناسب به سرعت تشخیص داده شوند.

10 ربات برتر ترید ارز دیجیتال

تا به امروز از ربات های معامله گر بسیاری رونمایی شده است و هر یک از آن‌ها خدمات متعددی را ارائه داده و برای نیاز خاصی طراحی شده‌اند. در میان این لیست بلند و بالایی از بهترین تریدرهای ارز دیجیتال در فضای وب وجود دارد.

برخی از این ربات های معامله گر به صورت رایگان در اینترنت عرضه شده‌اند و برخی دیگر از آن‌ها همراه با اشتراک ماهانه ارائه می‌شوند.

ربات ترید گان بات

مزایای استفاده از ربات‌ تریدر

استفاده از ربات های معامله گر تریدر دارای مزایای زیادی است که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • معامله به دور از هیجان و بر اساس اطلاعات

یک ربات بدون هیچ گونه هیجان انسانی و بهتر از یک معامله گر حرفه‌ای، قدرت پردازش دارد. انسان قدرت پردازش تمام اطلاعات را ندارد و نمی‌تواند از داده‌ها، یک استراتژی معاملاتی همه جانبه تولید کند.

علاوه بر این یک ربات مفید تریدر ترسی از ضرر و هیجانی برای کسب سود بیشتر ندارد. بنابراین تصمیمات احساسی در ربات‌ها جایی نخواهند داشت.

  • تغییر به هنگام استراتژی

ربات ها می‌توانند با تمرکز بر روی تست استراتژی و تنظیم شدن بر تاریخچه، جفت ارز مورد نظر و ضریب اطمینان را محاسبه کنند.

  • قدرت تحلیل بالا و عدم خستگی

یک انسان بعد از چند ساعت کار کردن خسته می‌شود و ضریب خطایش افزایش پیدا می‌کند. حالا کار حساس بازارهای مالی را در نظر بگیرید. پردازش اطلاعات از اهمیت بالایی برخوردار هستند و شخص معامله گر توان کار 24 ساعتی، آن هم با کیفیتی مطلوب را نخواهد داشت. در چنین شرایطی، تریدر ارزهای دیجیتال طبق استراتژی‌های مشخص شده معاملات مناسب را انجام می‌دهد.

  • کارآمد بودن

یکی دیگر از نقاط قوت ربات تریدر ارز دیجیتال، دور بودن از خطای انسانی و به تاخیر نینداختن تصمیمات صحیح و انجام سفارشات است. تا زمانی که به ربات تریدر اطلاعات درست تزریق شود و الگوریتم‌های دریافتی آن دقیق محاسبه شده باشند، شک نکنید که معاملات با سودآوری بیشتری انجام خواهند شد.

معایب استفاده از ربات معامله گر

  • دشواری کد نویسی

نوشتن کدهای صحیح، متغییرهای به جا، عملگرها، انتخاب پوزیشن‌ها و کارهای دیگری که با آن‌ها ارتباط دارد، بسیار دشوار است. ایجاد هر گونه خطا در نگارش الگوریتم‌های معاملاتی منجر به خسارت‌های جبران ناپذیری خواهد شد.

  • بهینه سازی مداوم

ربات های تریدر نیازمند بهینه سازی مداوم هستند و باید بر اساس اطلاعات همان لحظه بازار به روز شده باشند.

  • خطا و باگ برنامه نویسی

درست است که این ربات ها دارای سابقه خوبی هستند اما با وجود این، هنوز نتوانسته‌اند در حد کفایت کامل و بدون نقص عمل کنند. این خطاها ممکن است به ضرر سرمایه گذار تمام بشود. بنابراین اگر قصد استفاده از تریدر ارز دیجیتال را دارید، حتما از یک ربات معامله گر خوش سابقه و سرشناس استفاده کنید.

  • نبود قدرت پیشبینی

این ربات ها بر اساس الگوریتم‌های از پیش تعیین شده کار می‌کنند، پس طبیعی است که قدرت پیش بینی در آن‌ها تعبیه نشده باشد. همان طور که می‌دانید اوضاع بازار مدام در حال تغییر است پس منطقی خواهد بود که یک ربات ارز دیجیتال نتواند جوابگوی تمامی شرایط باشد.

  • قبول استراتژی‌های محدود

یک ربات ممکن است از استراتژی منسوخ شده‌ای استفاده کند یا از استراتژی‌های پر کاربرد و محبوب بهره‌مند نباشد.

  • کلاهبرداری در پوشش ربات معامله گر

مراقب باشید که به هر رباتی اعتماد نکنید. اطلاعات حساب صرافی و کیف پول خود را در اختیار هر رباتی قرار ندهید. ممکن است کلاهبرادارها در قالب یک ربات شما را طعمه قرار داده و حساب شما را خالی کنند.

بهترین ربات های تریدر

ربات معامله گر ارز دیجیتال چگونه کار می‌کند؟

1- تحلیل داده‌ها

ربات مفید تریدر داده‌های خام و اطلاعات داغ بازار ارز دیجیتال را از منابع مختلف دریافت کرده و پس از ذخیره سازی، اقدام به تفسیر، نتیجه گیری و اخذ تصمیم می‌کند. اغلب ربات‌ها این امکان را در اختیار معامله گر قرار می‌دهند، تا آن‌ها بتوانند نوع داده‌های ورودی به ربات تریدر را مشخص و تعیین کنند.

2- پیش‌بینی ریسک

بزرگ‌ترین ویژگی یک ربات معامله گر ارز دیجیتال، قابلیت اندازه گیری ریسک موجود در بازار است. این ربات با آنالیز داده‌ها، مقدار ریسک بازار را اعلام می‌کند. با این فاکتورِ موثر، ربات می‌تواند تصمیم گیری بهتری داشته باشد و بهتر مشخص کند که چه مقدار از دارایی خود را به فروش رسانده و چه دارایی‌هایی را خریداری کنیم.

3- توان خرید و فروش

ربات تریدر با بهره گیری از تعدادی API که رابط کاربری بین نرم افزارها هستند، خرید و فروش دارایی‌ها را با برنامه و استراتژی انجام می‌دهد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل‌ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *