ارز دیجیتال بیت کوین اس وی (Bitcoin SV) چیست؟

ارز دیجیتال بیت کوین اس وی (Bitcoin SV) چیست؟

بیت کوین اس وی (BSV) یا همان “Bitcoin Satoshi Vision” یک ارز دیجیتال رمزپایه است که در تاریخ 15 نوامبر 2018 میلادی در نتیجه هارد فورک بیت کوین کش خلق شد. می توان گفت بیت کوین اس وی یک سیستم پولی الکترونیکی همتا به همتا است که به عقیده بنیانگذاران آن همان نسخه اصلی بیت کوین است. این ارز رمزنگاری شده پروتکل اصلی بیت کوین را بازیابی می کند، آن را در شرایط ثابت حفظ نموده و به مقیاس پذیری آن کمک می کند.

در تاریخ ذکر شده بلاک چین بیت کوین کش دچار یک فورک شد و به دو قسمت کاملاً رقیب تقسیم شد که عبارتند از:

  1. ارز دیجیتال بیت کوین اس وی (Bitcoin SV)
  2. ارز دیجیتال بیت کوین ای بی سی (Bitcoin ABC) یا همان بیت کوین کش

این فورک به این دلیل رخ داد که بخشی از اکوسیستم خواستار بلوک های بزرگتر و سریعتر جهت انجام معاملات بوده و برخی دیگر نیز خواستار تغییرات در ویژگی های بالقوه قراردادهای هوشمند بودند.

رهبر زنجیره بیت کوین SV کریگ رایت (Craig Wright)، دانشمند علوم رایانه ای و تاجر استرالیایی، است که ادعا می کند ساتوشی ناکاموتو همان خالق افسانه ای بیت کوین است. البته این ادعا در جامعه ارزهای دیجیتال با شک و تردیدهای بسیاری مواجه شد و بسیاری آن را به هیچ وجه قبول نکردند.

کریگ رایت یکی از چهره های مهم رسانه ای است که درگیر جنگ مشهور Bitcoin Cash به همراه راجر ور (Roger Ver) بوده است. جنگ داخلی بیت کوین کش نه تنها بر قیمت آن تأثیر گذاشت، بلکه منجر به تغییرات اساسی در بازار ارزهای دیجیتال شد.

کریگ رایت خالق بیت کوین اس وی
کریگ رایت؛ خالق ارز دیجیتال Bitcoin SV

تاریخچه پیدایش بیت کوین اس وی (Bitcoin SV)

این ارز رمزنگاری شده با عنوان “BCHSV” نیز شناخته می شود؛ زیرا همانطور که گفته شد اواخر سال 2018 میلادی از بیت کوین کش فورک شد. داستان Bitcoin SV و Bitcoin Cash بسیار شبیه به جنگ داخلی در یک کشور بود.

تصور کنید که یک جناح خاص در داخل کشور معتقد است که دولت این کشور قانون اساسی خود را به غلط تفسیر نموده است و این امر به جامعه ای منتهی می شود که منعکس کننده دیدگاه بنیانگذاران کشور نیست. اگر این جناح نسبت به زندگی مطابق با دیدگاه اصلی بنیانگذاران آن علاقه مند باشد، چند گزینه خواهد داشت:

  • آنها می توانند یک کشور جدید را از ابتدا در یک قطعه زمین تازه ایجاد کنند.
  • آنها می توانند از کشور جدا شوند و بخش مخالف خود را از کشور به یک کشور کاملاً جدید تبدیل کنند.
  • آنها می توانند کشور را وادار كنند كه در صورت لزوم، اقدام به اجرای صحیح قانون بر اساس قانون اساسی کشور نماید.

مثال بیان شده طیف وسیعی از گزینه های موجود برای جناح های درون جامعه بلاک چین را شامل می شود که احساس می کنند این نسخه بلاک چین به نوعی نتوانسته است به رسالت خود عمل کند. بنابراین آنها می توانند یک بلاک چین (Blockchain) جدید را از ابتدا ایجاد نموده و تغییرات دلخواه خود را روی زنجیره آن اعمال کنند یا می توانند سعی کنند بلاک چین را مجبور کنند که تغییرات مورد نظر آنها را از طریق یک روش دیگر اعمال نماید.

جامعه Bitcoin Cash اعتقاد داشت که بیت کوین از هدف اصلی ایجاد سیستم پولی کارآمد، همتا به همتا و کاملاً دیجیتال چشم پوشی کرده است و به همین دلیل آنها یک فورک را تصویب کردند تا یک نسخه از بیت کوین را ایجاد نمایند که منحصراً روی این اهداف متمرکز باشد.

استخراج بیت کوین اس وی چگونه انجام می شود؟

استخراج بیت کوین اس وی

بیت کوین Satoshi Vision از الگوریتم SHA-256 استفاده می کند که دقیقاً همان الگوریتم به کار رفته در شبکه بیت کوین است. در نتیجه با وجود تعداد زیاد افرادی که در استخراج این نوع شبکه ها شرکت می کنند، دیگر نمیتوان به عنوان یک استخراج گر تنها با دارا بودن CPU یا GPU اقدام به این کار نمود.

از این رو برای شروع استخراج بیت کوین اس وی ابتدا باید ASIC (مدارهای مجتمع با کاربرد خاص) مخصوص به این الگوریتم را خریداری کنید. ASIC ماشینهای تخصصی طراحی شده برای بهینه سازی تجربه استخراج ارزهای دیجیتال هستند و نتیجه نهایی استفاده از آنها افزایش درآمد و کارآمد شدن فرآیند استخراج است.

شما همچنین میبایست جهت استخراج بیت کوین اس وی به استخرهای استخراج مربوطه مراجعه نموده و عضوی از آنها شوید. استخرهای استخراج (Mining Pools) به استخراج کنندگان كمك می كنند تا شانس خود را برای دریافت پاداش بلوك بهبود بخشند؛ زیرا یک استخر قدرت محاسباتی همه دستگاههای متصل به آن را در هم آمیخته است. بهترین استخر برای استخراج ارز دیجیتال بیت کوین اس وی “SVPool” نام دارد.

قیمت Bitcoin SV : سرمایه گذاری با آینده ای درخشان

قیمت بیت کوین اس وی (BSV) در زمان نگارش این مقاله 134.69 دلار است که در 24 ساعت گذشته حدوداً 4.63 درصد افزایش داشته است. هم اکنون این ارز رمزپایه دارای میزان 18.06 میلیون سکه در گردش و حداکثر عرضه 21,000,000 BSV (همانند بیت کوین و بیت کوین کش) است. فعالترین صرافی ارز دیجیتال که مبادلات Bitcoin SV را انجام می دهد، بیت هامب (Bithumb) است.

شما می توانید تاریخچه قیمت بیت کوین اس وی را از ابتدا تا کنون روی نمودار زیر مشاهده نمایید:

نمودار قیمت بیت کوین اس وی

همچنین شما می توانید جهت مشاهده قیمت لحظه ای بیت کوین اس وی و استفاده از ابزار تحلیل تکنیکال به لینک زیر در وب سایت سیگنال مراجعه نمایید:

نمودار پیشرفته قیمت BitcoinSV

ذخیره سازی ارز دیجیتال بیت کوین اس وی (BSV)

کیف پول های سخت افزاری و نرم افزاری متعددی برای نگهداری کوین های BSV وجود دارد که در زیر مهمترین آنها را معرفی نموده ایم:


کیف پول سخت افزاری Ledger Nano S


کیف پول بیت کوین اس وی Ledger Nano S

جهت نگهداری دارایی های دیجیتال با بالاترین سطح امنیت باید به دنبال خرید کیف پول‌های سخت افزاری باشید. یکی از محبوب ترین کیف پول های سخت افزاری در حال حاضر کیف پول Ledger Nano S است.

این کیف پول توسط کابل USB به کامپیوتر متصل می‌شود و امکان ذخیره سازی مطمئن کلیدهای خصوصی را روی دستگاه فراهم می‌کند. در واقع کلیدها داخل این دستگاه امن که با پین کد قفل شده است، نگهداری می‌شوند. همچنین به منظور افزایش امنیت هنگام ارسال و دریافت پول، کیف پول لجر نانو اس قابلیت احراز هویت دو عاملی (2FA) را نیز در خود دارد.

یکی دیگر از ویژگی‌های اصلی این کیف پول صفحه نمایشگر OLED آن است که به شما امکان بازرسی مجدد و سریع کلیه تراکنش‌ها را می‌دهد. در عین حال تراکنش ها با فشار دادن دکمه‌ای فیزیکی که روی دستگاه تعبیه شده است، تأیید می‌شوند.

فرآیند نصب و راه اندازی Ledger Nano S بسیار ساده است. این کیف پول سخت افزاری امکان نگهداری، ارسال و دریافت بیش از 20 ارز دیجیتال از جمله بیت کوین کش (BCH)، بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH) و بیت کوین اس وی (BSV) را به کاربران می‌دهد.


کیف پول نرم افزاری ElectrumSV


کیف پول بیت کوین اس وی ElectrumSV

ElectrumSV یک فورک از کیف پول محبوب بیت کوین به نام “Electrum” است. ElectrumSV یک کیف پول نرم افزاری سبک است که بطور رسمی توسط Bitcoin SV توسعه و پشتیبانی می شود. نکته خوب این است که شما در این کیف پول نیازی به بارگیری کل بلاک چین Bitcoin SV نخواهید داشت.

به راحتی می توانید سکه های BSV خود را بر روی Electrum مدیریت کرده و ذخیره کنید و با این حال به کلیه ویژگی های شبکه Bitcoin SV دسترسی داشته باشید. Electrum SV همچنین با کیف پول های سخت افزاری لجر سازگار است تا با مجموع این ویژگی ها بهترین رابط کاربری را در اختیار شما قرار دهد.

در حال حاضر ElectrumSV برای سیستم عامل های ویندوز و مک در دسترس است که می توانید آن را از لینک زیر دانلود نمایید:

دانلود کیف پول ElectrumSV


کیف پول موبایل Coinomi


کیف پول بیت کوین اس وی Coinomi

اگر به دنبال کیف پولی با رابط کاربری ساده برای مدیریت ارزهای دیجیتال خود هستید، Coinomi یکی از گزینه هایی است که باید مد نظر قرار دهید. این کیف پول محبوب بیش از 100 ارز دیجیتال از جمله بیت کوین کش (BCH)، بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، لایت کوین (LTC) و بیت کوین اس وی (BSV) را پوشش می‌دهد.

این کیف پول HD است؛ یعنی کنترل کلیدهای خصوصی آن در دستان شما است و امنیت بالایی دارد. در هنگام نصب نیز اطلاعات شخصی از شما دریافت نمی‌شود، بنابراین حریم خصوصی کاربران حفظ می‌شود. با این حال بطور کلی کیف پول های موبایلی امنیت کمتری نسبت به کیف پول های سخت‌افزاری دارند.

کیف پول Coinomi از تمامی سیستم عامل های ویندوز، مک، لینوکس، اندروید و iOS پشتیبانی می‌کند. می‌توانید از لینک زیر کیف پول Coinomi را برای پلتفرم دلخواه خود دانلود نمایید:

دانلود کیف پول Coinomi

مزیت های بیت کوین SV

  • مقیاس پذیری : اندازه بلوک ها در بیت کوین اس وی برابر با 128 مگابایت بوده، در حالی که در بیت کوین کش این حجم 32 مگابایت است. افزایش سایز بلوک ها به مقیاس پذیری شبکه کمک کرده و اجازه می دهد معاملات بیشتری انجام شود.
  • کارمزد معاملات : یکی از اهداف توسعه دهندگان BSV به حداقل رساندن هزینه های معاملات است. معاملات مقرون به صرفه و سریع در مقیاس بزرگ کلید موفقیت این ارز رمزپایه جدید است.
  • توسعه شبکه : اجرای دیدگاه Satoshi با توجه به بلاک چین موجود نیاز به کارهای زیادی در زمینه توسعه دارد. از این رو Bitcoin SV زنجیره ای است که نسبت به رقیب خود یعنی Bitcoin ABC تغییرات بیشتری متحمل شده است.

نتیجه گیری

در حال حاضر بیت کوین SV مستقر شده و جایگاه خود را به عنوان یک ارز رمزنگاری شده مجزا با یک جامعه و بازار خاص تثبیت نموده است. در زمان نوشتن این مقاله بیت کوین اس وی در جایگاه نهمین ارز رمزپایه به لحاظ حجم بازار با 2,460,826,644 دلار قرار دارد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *