هر آنچه باید دربارۀ ارز دیجیتال ریون دانست!

هر آنچه باید دربارۀ ارز دیجیتال ریون دانست!

تا امروز بیش از چند هزار رمز ارز در جهان وجود دارد که توکن‌ها دستۀ بزرگی از آن‌ها را شامل می‌شوند. ارز دیجیتالی که امروز به بررسی آن می‌پردازیم نوعی توکن با نام Ravencoin است که برگرفته از شبکه متن‌باز بیت‌کوین بوده و با تمرکز بر انتقال دارایی از یک کاربر به کاربر دیگر فعالیت می‌کند.

ارز ریون چیست؟

ریون‌ کوین Ravencoin رمزارز به نسبت جوانی‌ است که در سال 2018 از هارد‌فورک بیت‌کوین و با نماد Rvn ایجاد شد. به گفته موسسان این پروژه، نام ریون که در فارسی به زاغ برگردان می‌شود، در ژانر وسترن، نماد پیامرسانی است که گزاره‌ای حقیقی را حمل می‌کند.

بر همین اساس ریون‌ کوین در White paper یازده صفحه‌ای خود اشاره کرده که در ابتدای کارش، برخلاف بسیاری از ارزهای دیجیتال، برای جذب سرمایه، از روش ICO یا عرضه اولیه سکه، استفاده نکرده و تمامی هزینه‌های اولیه توسط «Medici Ventures» تامین شده است. به بیان دیگر، ریون‌ کوین برای نشان دادن صداقت این شبکه، پیش از راه‌اندازی پروژه خود، هیچ توکنی را نفروخته و هیچ مقداری را برای بنیان‌گذاران اولیه کنار نگذاشته است.

چگونه صاحب ارز دیجیتال ریون کوین بشویم؟

همانند بسیاری دیگر از رمزارزها، دو روش برای بدست آوردن ریون‌کوین وجود دارد:

استخراج ارز دیجیتال ریون (Ravencoin)

با وجود شباهت‌های ریون‌ کوین به بیت کوین، به عنوان فورکی از این رمز ارز ، تفاوت‌هایی از نظر تعداد، پاداش و زمانبندی بین این دو ارز دیجیتال وجود دارد. تعداد کل واحدهای ریون‌ کوین 21 میلیارد و ده برابر بیتکوین و پاداش زمان هر بلاک 1 دقیقه است. پاداش هر بلاک 5000 RVN بوده که در هر 2.100.000 بلاک، نصف و به 2500 RVN کاهش پیدا می‌کند. با حسابی سرانگشتی، اولین نیمه شدن پاداش‌ها در ژانویه سال 2022 رخ خواهد داد.

این ارز محبوب، برخلاف بیت‌کوین که از الگوریتم SHA-256 برای استخراج استفاده می‌کند، ریون، در ابتدا برای مقابله با متمرکز شدن استخراج با استفاده از دستگاه‌های قدرتمند ASIC و همچنین استخرهای استخراج ارز، الگوریتم X16r را ارائه کرد. اما در سال 2019 و توسعه دستگاه های ASIC سازگار با این الگوریتم، در مه 2020، الگوریتم KawPoW که مبتنی بر اثبات کار بود را جایگزین X16r و X16RV2 کرد. این بدین معناست که طرفداران ریون‌ کوین نمی‌توانند از اسیک ASIC برای استخراج این رمز ارز استفاده کنند. بنابراین GPUهایی نظیر AMD و NVIDIA سخت‌افزار مناسبی برای کسانی که به کسب ریون‌کوین فکر می‌کنند، به شمار می‌رود.

از ابزارهای دیگری که برای استخراج ریون‌ کوین مورد استفاده قرار می‌گیرد،«کیف پول ریون کوین با ماینر» است. با استفاده از این کیف پول، علاوه بر نگهداری و انتقال RVNها می‌توانید آن‌ها را با به کارگیری CPU سیستمتان استخراج کنید. البته با این‌کار نمی‌توان بلوکی استخراج کرد اما پرداخت اولیه 5000 ریون‌ کوینی ارزش استفاده از آن را دارد.

Ravencoin

با تمام این حرف‌ها، سوالی که ذهن هر علاقه‌مند به این رمز ارز را به خود مشغول می‌کند این است که در حال حاضر چند ریون‌ کوین دیگر قابل استخراج است؟
به دلیل رخ دادن یک حمله هکری معروف، به بلاکچین ریون‌ کوین در سال 2020، 1.5 درصد از 21 میلیارد ریون، یعنی چیزی حدود 315 میلیون RVN به سرقت رفت. با این اتفاق، تا امروز و طی سه سال اخیر، 39 درصد از این ارز استخراج شده است.

خرید ارز دیجیتال ریون کوین

با توجه به اینکه نقدینگی این رمزارز متمرکز نیست، اگر در ایران هستید و قصد دارید به بازار Ravencoin وارد شوید کافی‌ است به صرافی‌های معتبر این رمز ارز مراجعه و یا از طریق سایت Change، بیت‌ کوین و ارز اتریوم شما را با ریون‌ کوین معاوضه کنید.

انواع کیف پول ریون کوین کدام است؟

برای ایجاد توکن، اتریوم رایج‌ترین پلتفرم شناخته شده است. بر همین اساس، توکن‌هایی که مبتنی بر این پلتفرم ساخته می‌شوند، با عنوان توکن‌های ERC-20 نامیده می‌شوند. برخلاف این توکن‌ها، ریون‌کوین دارای نشان ERC-20 نیست و همین امر باعث شده تا خریداران این ارز دیجیتال، انتخاب زیادی در خصوص محل نگهداری و ذخیره آن نداشته باشند. با این حال بهترین کیف‌ پول‌های نگهدارنده ریون‌ کوین به شرح زیر است:

کیف پول ravencoin

این والت که به صورت رسمی توسط خود ravencoin معرفی شده، می‌تواند بر روی سیستم‌عامل‌های ویندوز، مک، لینوکس، اندروید و IOS نصب شود. برای همگام‌سازی خود بر روی چند دستگاه، کل blockchain را بارگیری می‌کند و به نسبت دیگر والت‌ها، بروزرسانی سریعتری دارد. برای دریافت این کیف پول می‌توانید به آدرس زیر مراجعه و یا از مخزن گیت‌هاب آن را دانلود کنید.
https://ravencoin.org/wallet

یکی از بهترین کیف پول‌های نرم‌افزاری دیگر برای ارز دیجیتال که بر روی سیستم‌عامل‌های IOS و اندرویدی قابل نصب است و گزینه مناسبی برای نگهداری ریون‌ کوین‌هاست.

کیف پول سخت افزاری Trezor برای ارز ریون

بسیاری افراد، کیف پول‌های سخت‌افزاری را به والت‌های نرم‌افزاری ترجیح می‌دهند. Trezor که به تازگی از رمز ریون‌کوین پشتیبانی می‌کند، با وجود صفحه نمایش LCD خود و امکان تایید اعتبار قبل از اتصال به رایانه، یکی از بهترین گزینه‌های کیف‌ پول سخت‌افزاری برای ذخیره این ارز دیجیتالی به شمار می‌رود.

 کیف پول سخت افزاری Trezor برای ارز ریون

کیف پول کاغذی برای ارز دیجیتال ریون

با استفاده از این کیف پول، کلید خصوصی مورد نیاز شما در قالب یک QR کد چاپ می‌شود. از آن‌جایی که استفاده از این کیف پول به صورت آفلاین امکانپذیر است، خطر کمتری در خصوص هک و بدافزارها شما را تهدید خواهد کرد. برای دریافت این کیف پول، کافیست به سایت اصلی ravencoin بروید و پس از انتخاب گزینه والت، بر روی یکی از کیف پول‌های کاغذی کلیک کنید. فقط به خاطر داشته باشید برای چاپ کدهای QR از پرینتر مطمئن استفاده کنید و برای جلوگیری از خطرهای احتمالی، از ذخیره فایل آن برروی سیستم بپرهیزید.

رقبای ارز دیجیتال ریون

در انتها برای اینکه بدانیم آیا سرمایه‌گذاری بر روی این رمز ارز کار درستی است یا خیر بیایید مقایسه کوچکی انجام دهیم.
زمانی که این گزارش نگارش می‌شود، قیمت لحظه‌ای ریون‌ کوین، 0.141 دلار است. این عدد در مقایسه با رمز ارز Bytom با قیمت لحظه‌ای 0.085 دلار، که یکی از مهمترین رقبای ریون‌ کوین محسوب می‌شود، عدد قابل توجهی است.

این در حالی است که Bytom برخلاف ravencoin، می‌تواند با استفاده از اسیک ASICاستخراج شود. با این اوصاف، با توجه به پتانسیل بالای این پروژه، توسعه فازهای بعدی آن و حمایت شرکت بزرگی مثل Overstocks؛ با نگاهی به نمودار پر فراز و نشیب ریون‌ کوین، و کاهش 5.3 درصدی آن در روزهای اخیر، در صورتی که یک پولبک خارجی صعودی اتفاق بیافتد، همه چیز تغییر خواهد کرد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *