آشنایی با coinbase | آموزش ثبت نام در صرافی کوین بیس

آشنایی با coinbase | آموزش ثبت نام در صرافی کوین بیس

بازار ارزهای دیجیتال روز به روز محبوب‌تر می‌شود. افراد زیادی سرمایه‌گذاری در این بازار را شروع کرده و درآمدهای قابل توجهی کسب کرده‌اند. برای خرید رمزارز یا تبادل آن می‌توان از پلتفرم‌های مختلفی مثل صرافی یا کیف پول استفاده کرد. صرافی کوین بیس (Coinbase Exchange) یکی از مشهورترین بسترهای معاملاتی در جهان است. این پلتفرم که به امنیت بالا و پردازش سریع تراکنش معروف است، مزایا و معایب گوناگونی دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت. همچنین فرایند ثبت نام و ساخت حساب کاربری در coinbase را مرور خواهیم کرد.

صرافی کوین بیس coinbase چیست؟

کوین بیس (Coinbase) یک صرافی رمزارزی واقع در کالیفرنیا آمریکا است که جزو پلتفرم‌های معاملاتی محبوب این کشور نیز محسوب می‌شود. امکانات و سرویس‌های صرافی کوین بیس برای همه کشورها یکسان نیست. کاربران بسیاری از کشورها نیز امکان دسترسی به این پتلفرم را ندارند. با این حال Coinbase یکی از ۵ صرافی برتر کریپتو در لیست کوین مارکت کپ است.

صرافی کوین بیس coinbase چیست؟

تاریخچه کوین بیس

اولین گام برای تاسیس صرافی کوین بیس در بهار سال ۲۰۱۱ برداشته شد. برایان آرمسترانگ (Brian Armstrong) موسس این صرافی مشهور است. از سال ۲۰۱۲ سرویس‌های خرید و فروش و نگهداری بیت کوین به صرافی Coinbase اضافه شد و به مرور قابلیت‌های متنوعی در اختیار کاربران قرار گرفت. در همین سال فرد ارسام (Fred Ehrsam) نیز به تیم توسعه کوین بیس اضافه شد.

در حال حاضر صرافی کوین بیس نزدیک به ۱۵ میلیون کاربر در سراسر جهان دارد. از همان سال‌های ابتدایی بیت کوین (BTC)، بیت کوین کش (BCH)، لایت کوین (LTC) و اتریوم (ETH) به عنوان چهار رمزارز اصلی در این صرافی پشتیبانی شدند. از سال ۲۰۲۰ نیز تعداد ارزهای دیجیتال پشتیبانی‌شده به تدریج افزایش پیدا کرد.

مزایای صرافی کوین بیس (coinbase)

صرافی‌ها مزایای و معایب گوناگونی دارند اما هر صرافی در یک یا چند ویژگی عملکرد بهتری ارائه می‌کنند که به عنوان مزیت رقابتی محسوب می‌شود.

پشتیبانی از رمزارزهای محبوب در coinbase

امروزه اکثر صرافی‌ها از ارزهای دیجیتال مشهور پشتیبانی می‌کنند. کوین بیس نیز رمزارزهای متعدد و مشهوری را برای کاربران لیست کرده‌ است. کاربرانی که به دنبال بستری مطمئن و معتبر برای ذخیره و خرید و فروش ارزهای دیجیتال شناخته‌شده هستند می‌توانند از صرافی کوین بیس برای مدیریت دارایی خود استفاده کنند.

رابط کاربری آسان

کار با رابط کاربری و محیط نرم‌افزاری صرافی Coinbase بسیار راحت خواهد بود. از همین رو افرادی که اطلاعات زیادی پیرامون صرافی‌ها ندارند و تازه‌کار محسوب می‌شوند می‌توانند فعالیت خود در کریپتو کارنسی را با این پلتفرم شروع کنند. به علاوه وب‌سایت این مجموعه کاملا ریسپانسیو است و با هر دیوایسی در دسترس خواهد بود. همچنین بنیاد کوین بیس یک کیف پول با نام Coinbase Wallet طراحی کرده است تا کاربران موبایلی به روش‌های مختلفی دارایی‌های خود را مدیریت کنند.

رابط کاربری آسان یکی از مزایای صرافی کوین بیس

پردازش سریع

یکی از فاکتورهای مهم برای سنجش یک صرافی، سرعت پردازش تراکنش‌ها است. صرافی کوین بیس حجم تبادلات مالی بسیار بالایی دارد. از نظر حجم تبادلات این صرافی نزدیک‌ترین رقیب به بایننس به حساب می‌آید. به همین دلیل سرعت پردازش تراکنش‌ها نیز بسیار بالا است. این موضوع برای تریدرها و سرمایه‌گذارانی که از معاملات کوتاه‌مدت و آربیتراژ درآمدزایی می‌کنند اهمیت زیادی دارد.

امنیت مالی

صرافی کوین بیس اطلاعات کاربران را به صورت آفلاین در دیتابیس‌هایی ذخیره‌سازی می‌کند. طبق اعلام تیم توسعه Coinbase تنها یک درصد از داده‌ها به صورت آنلاین ذخیره خواهند شد. همین موضوع احتمال کلاهبرداری و نفوذ هکرها را تا حد زیادی کاهش خواهد داد.

بیمه دارایی

کوین بیس دارایی‌های کاربران را بیمه می‌کند. در صورتی که به هر دلیلی دارایی دیجیتال به سرقت رفته یا از بین برود و صرافی مسئول اتفاق شناخته شود، تمام خسارت‌ها جبران خواهد شد. از همین رو سرمایه‌گذاران کلان و شرکت‌ها می‌توانند با خیال راحت دارایی خود را در این پلتفرم نگهداری کنند. کارگزار بیمه این صرافی مسئولیت جبران خسارت تا ۲۵۰ هزار دلار برای هر حساب کاربری را برعهده گرفته است.

پذیرش معاملات فیات، امکان اتصال به حساب‌های بانکی ایالات متحده و امکان اتصال به GDAX برای ترید رمزارزها از دیگر مزیت‌های Coinbase Exchange است.

معایب صرافی کوین بیس coinbase

معایب صرافی کوین بیس

کوین بیس به کاربران ایرانی خدماتی ارائه نمی‌کند. کاربران داخل کشور که قصد استفاده از خدمات صرافی کوین بیس را دارند باید سرویس‌ تغییر آي‌پی تهیه کنند. این موضوع ممکن است چالش‌هایی برای کاربران ایجاد کند.

در مقایسه با صرافی‌های مشهوری مثل بایننس، کوین بیس ارز دیجیتال کمتری را لیست کرده است. همچنین این صرافی کارمزدهای نسبتا بالایی از کاربران دریافت می‌کند. کارمزد تراکنش‌ها در این پلتفرم متغیر است و بر اساس روش خرید تعیین خواهد شد. معمولا بین ۱.۵ تا ۴ درصد از هر معامله به عنوان کارمزد باید پرداخت شود که در مقایسه با صرافی‌های دیگر مبلغ قابل توجهی به نظر می‌رسد.

علاوه بر این اطلاعات کاربران با سازمان‌های مالیاتی به اشتراک گذاشته می‌شود. به این مشکلات پشتیبانی ضعیف و محدودیت در تراکنش را نیز باید اضافه کرد.

آموزش ثبت نام در صرافی Coinbase

گام اول

ابتدا به وب‌سایت صرافی کوین بیس به آدرس coinbase.com مراجعه کنید.

گام دوم

پس از مشاهده صفحه ابتدایی وب‌سایت، روی گزینه Get Started کلیک کنید.

آموزش ثبت نام در صرافی Coinbase

گام سوم

در صفحه جدید مشخصات هویتی و اطلاعات تماس خود را وارد کنید و سپس روی گزینه Create Account کلیک کنید.

گام سوم

گام چهارم

در مرحله بعد روی گزینه Next کلیک کرده و سپس قوانین و مقررات صرافی کوین بیس را مطالعه کنید. برای تایید این قوانین باید روی گزینه l acknowledge کلیک کنید.

گام چهارم

گام پنجم

حال صرافی از شما پیرامون تمایل به دریافت اخبار و اطلاعیه‌ها از طریق ایمیل سوالی خواهد پرسید. در صورت تمایل به دریافت این موارد روی گزینه Yes کلیک کنید.

گام پنجم

گام ششم

با اتمام مراحل اولیه ایمیلی برای شما ارسال خواهد شد. برای فعال شدن حساب کاربری باید ایمیل ارسال شده تایید شود.

گام ششم

گام هفتم

پس از تایید ایمیل و مراجعه مجدد به پلتفرم باید کشور و شماره موبایل خود را وارد کنید. بعد از تایید شماره موبایل کد احراز هویت برای شما ارسال خواهد شد.

گام هفتم

گام هشتم

با وارد کردن کد پیامک شده مراحل ثبت نام اولیه به پایان خواهد رسید. حال می‌توانید سایر اطلاعات هویتی مثل تاریخ تولد، محل سکونت، تصویر کارت شناسایی و … را وارد کنید.

گام هشتم ثبت نام در صرافی coinbase

جمع بندی

کوین بیس جزو پلتفرم‌های معاملاتی محبوب دنیای ارزهای دیجیتال است اما استفاده از آن شاید برای همه کاربران مناسب نخواهد بود. کارمزدهای بالا، دسترسی محدود و پشتیبانی از تعداد کمی ارز دیجیتال ممکن است چالش‌هایی برای سرمایه‌گذاران و تریدرها ایجاد کند. از طرفی رابط کاربری ساده، پشتیبانی از رمزارزهای مشهور و امنیت بالا باعث شده تا صرافی کوین بیس گزینه‌ای محبوب برای کاربران مبتدی و اشخاص حقوقی باشد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *