آشنایی با کراکن، صرافی محبوب کریپتو

آشنایی با کراکن، صرافی محبوب کریپتو

کراکن یکی از صرافی‌های شناخته‌شده و محبوب کریپتو است. این صرافی که به واسطه امنیت بالا، ارائه سرویس‌های معاملاتی متنوع و سابقه زیاد توانسته میزبان تراکنش‌ها و کاربران فراوانی باشد از حدود ۸۰ رمزارز پشتیبانی می‌کند. معایب و مزایای مختلفی برای صرافی کراکن بیان می‌شود. در این مطلب به بررسی ویژگی‌های کراکن خواهیم پرداخت و فرایند ثبت نام در این پلتفرم معاملاتی را بررسی خواهیم کرد.

صرافی کراکن چیست؟

کراکن (Kraken) یکی از صرافی‌های قدیمی و معتبر کریپتو کارنسی است که از سال ۲۰۱۱ کار خودش را آغاز کرده است. این صرافی توسط جسی پاول (Jesse Powell) تاسیس شد. طبق داده‌های کوین مارکت کپ حجم سرمایه میزبانی شده توسط این پلتفرم حدود1.3 میلیارد دلار است.

گرچه به دلیل تحریم‌های بین‌المللی دسترسی به صرافی کراکن در ایران مقدور نیست اما این پلتفرم معاملاتی خدماتش را به حدود ۲۰۰ کشور مختلف در سرتاسر جهان ارائه می‌دهد. دفتر مرکزی این صرافی در شهر سانفرانسیسکو است و گفته می‌شود حدود ۲۵۰ نفر در آن مشغول به کار هستند. بیت کوین (BTC) و لایت کوین (LTC) اولین رمزارزهایی که بودند که صرافی kraken آن‌ها را لیست کرد.

صرافی کراکن چیست؟

مزیت‌های صرافی کراکن

صرافی کراکن جزو پلتفرم‌های قدیمی برای خرید رمزارز و سرمایه‌گذاری در حوزه کریپتو محسوب می‌شود. با این که کراکن نتوانسته از نظر حجم معاملات رقیبی قدرتمند برای بایننس یا کوین‌بیس باشد، اما جزو پلتفرم‌های شناخته‌شده و معتبر دنیای ارزهای دیجیتال به حساب می‌آید. مزیت‌های این صرافی عبارتند از:

کامزدهای منصفانه

یکی از دغدغه‌های مهم کاربران و سرمایه‌گذاران هزینه‌های مربوط به کارمزد است. اکثر صرافی‌ها تلاش می‌کنند تا با تعیین کمترین کارمزد ممکن رضایت تریدرها و کاربران جلب کنند. این موضوع برای کاربران ایرانی نیز اهمیت بالایی دارد. کارمزدهای صرافی کراکن با توجه به رمزارز، سطح کاربری و نوع معامله از ۰ تا 0.26 درصد تراکنش خواهد بود.

کراکن چند سطح کاربری تعریف کرده است. هر چه کاربر تعداد تراکنش‌های بیشتری داشته باشد یا حجم معاملاتش افزایش یابد، کارمزد کمتری پرداخت خواهد کرد.

خرید با ارز فیات در کراکن

برخی صرافی‌ها امکان استفاده از کارت‌های اعتباری بین‌المللی را به کاربران نمی‌دهند و برای شروع سرمایه‌گذاری باید دارایی از دیگر پلتفرم‌ها به صرافی منتقل شود. صرافی کراکن امکان خرید ارز دیجیتال با کارت‌های اعتباری را فراهم کرده است. در نتیجه کاربران به راحتی می‌توانند ارز فیات (پول ملی) خود را به رمزارز تبدیل کنند.

پشتیبانی از طیف وسیعی از رمزارزها

کراکن جزو صرافی‌هایی است که از تعداد نسبتا زیادی ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند. تریدرها و سرمایه‌گذاران تمایل دارند در پلتفرم‌هایی فعالیت کنند که گزینه‌های زیادی برای خرید و فروش داشته باشد.

هر روز شاهد توسعه رمزارزهای جدیدی هستیم. بسیاری از این ارزهای دیجیتال آينده روشنی دارند و به همین دلیل افراد زیادی علاقه به سرمایه‌گذاری روی آن‌ها دارند. صرافی‌ها نیز رقابتی شدید در لیست کردن رمزارزها دارند. در این میان امنیت سرمایه کاربران هم باید حفظ شود. به همین دلیل منطقی نیست که به محض توسعه رمزارز آن را لیست کرد. ایجاد توازن میان تعداد رمزارزهای پشتیبانی شده، تامین امنیت سرمایه‌گذاران، پشتیبانی از رمزارزهای محبوب و جلوگیری از کلاهبرداری و سواستفاده کلید موفقیت یک صرافی برای جلب رضایت کاربران است.

مزیت‌های صرافی کراکن

نمودارها و ابزارهای پیشرفته

صرافی کراکن ابزارها و نمودارهای پیشرفته‌ای برای تجزیه و تحلیل روند بازار در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به علاوه دیگر امکانات این صرافی مثل نمایش تاریخچه تراکنش‌ها روی نمودار و فعال شدن نوتیفیکیشن مرورگر به کاربران در رسیدن به نتایج بهتر و سودآوری بیشتر کمک خواهد کرد.

ارائه اپلیکیشن موبایلی

یکی از مزیت‌های صرافی kraken ارائه اپلیکیشن موبایلی در نسخه‌های اندروید و ios‌ است. بدین ترتیب کاربران با دیوایس‌ها و شرایط مختلف می‌توانند نسبت به ثبت نام و سرمایه‌گذاری در پلتفرم کراکن اقدام کنند. تیم توسعه کراکن چندین اپلیکیشن مختلف را طراحی کرده است تا سرویس‌ها و قابلیت‌های متنوعی در اختیار کاربران قرار گرفته و تمام نیازهای معاملاتی و سرمایه‌گذاری رفع شود.

پشتیبانی ۲۴ ساعته

دنیای ارزهای دیجیتال پر از ابهام و پیچیدگی است. تازه‌کارها و حتی حرفه‌ای‌های کریپتو گاهی نیاز دارند پیرامون مشکلات معاملاتی خود با یک کارشناس مشورت کنند. پشتیبانی ۲۴ ساعته کراکن باعث اطمینان خاطر سرمایه‌گذاران می‌شود. این تیم مشکلات و سوالات را در هر زمانی پیگیری کرده و از طریق چت آنلاین با کاربر در ارتباط خواهند بود.

امنیت دارایی در کراکن

یکی از فاکتورهای مهم در افزایش محبوبیت صرافی kraken امنیت بالای دارایی است. در این پلتفرم معاملاتی ۹۵ درصد از دارایی‌ها به صورت آفلاین ذخیره می‌شوند. این صرافی مجوز FinCEN را اخذ کرده است. همچنین کراکن بالاترین استانداردهای بانکی و قانونی را رعایت می‌کند. به علاوه امکان فعال کردن احراز هویت دو مرحله (2FA) در این صرافی وجود دارد.

استیک رمزارز

یکی از راه‌های مطمئن برای کسب درآمد از کریپتو کارنسی استیک (Stake) یا سپرده‌گذاری ارزهای دیجیتال است. در فرایند استیک کاربر مقداری رمزارز را در حساب صرافی بلوکه کرده و به طور متناوب سود دریافت می‌کند. گرچه پاداش استیک نسبت به سود حاصل از ترید کمتر است اما ریسک بسیار پایین‌تری داشته و برای افراد زیادی راهکاری مناسب به حساب می‌آید.

استیک رمزارز

معاملات مارجین و فیوچرز

معاملات مارجین جزو فرصت‌های مهم بازار ارزهای دیجیتال برای کسب درآمد است. گرچه این معاملات ریسک بالایی دارند اما تا امروز افراد زیادی را ثروتمند کرده‌اند. صرافی Kraken شرایط انجام چنین معاملاتی را با اهرم‌های متنوع فراهم کرده است. در این صرافی می‌توان رمزارزها را در پوزیشن‌های کوتاه‌مدت (Short) و بلندمدت (Long) معامله کرد.

علاوه بر معاملات مارجین، این صرافی سرویس معاملات فیوچرز بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، ریپل و بیت کوین کش را نیز راه‌اندازی کرده است.

معایب صرافی کراکن

شاید بتوان مهم‌ترین مشکل صرافی کراکن را کار با رابط کاربری آن دانست. رابط کاربری کراکن پیچیدگی‌های نسبتا زیادی دارد. از همین رو تازه‌کارها و کاربران مبتدی ممکن است دچار مشکلات و چالش‌هایی شوند. یکی دیگر از انتقادهایی که نسبت به صرافی Kraken مطرح می‌شود، سرعت پشتیبانی و رسیدگی به سوالات و مشکلات کاربران است. با این که سیستم پشتیبانی این صرافی به صورت ۲۴ ساعته فعال است اما به دلیل حجم بالای درخواست‌ها و کندی فرایند چت آنلاین ممکن است کاربران دقایق یا ساعتی در انتظار دریافت پاسخ بمانند.

آموزش ثبت نام در صرافی kraken

گام اول

برای ثبت نام در کراکن ابتدا باید به وب‌سایت این صرافی به آدرس Kraken.com مراجعه کرده و روی گزینهCreate Account کلیک کنید. متاسفانه دسترسی کاربران ایرانی به این وب‌سایت مسدود شده است. بنابراین باید از سرویس‌های تغییر IP برای اتصال به صرافی کراکن استفاده کنید.

گام اول

گام دوم

در مرحله دوم باید اطلاعات اولیه شامل ایمیل، نام‌کاربری و رمزعبور را وارد کنید.

گام دوم

گام سوم

پس از تکمیل اطلاعات ایمیلی حاوی کد فعال‌سازی (Activation Code) برای شما ارسال خواهد شد. با وارد کردن کد و کلیک روی گزینه Activate Account وارد مرحله بعد خواهید شد.

گام سوم

گام چهارم

در این مرحله حساب کاربری شما ساخته شده است. توصیه می‌شود پس از افتتاح حساب حتما نسبت به فعال‌سازی احراز هویت دوعاملی اقدام کنید. بدین منظور می‌توانید از بخش پروفایل وارد قسمت Security شده و سپس روی گزینه 2FA Setting کلیک کنید.

گام چهارم

گام پنجم

حال با کلیک بر روی گزینه Activate Now احراز هویت دو عاملی فعال خواهد شد.

گام پنجم

گام آخر ثبت نام در کراکن

سپس نرم‌افزار Google Authenticator را روی تلفن همراه خود نصب کرده و کد QR را در اپلیکیشن اسکن کنید. اپلیکیشن کدی به شما اعلام خواهد کرد که باید آن را در پایین همین بخش وارد کنید.

گام آخر

امکان فعال‌سازی احراز هویت دو عاملی برای خرید و فروش رمزارز یا واریز و برداشت دارایی نیز میسر است.

جمع بندی

صرافی کراکن یکی از بهترین پلتفرم‌های کریپتو است که مزیت‌های بسیار زیادی دارد. امنیت مناسب، حجم بالای معاملات، پردازش سریع تراکنش‌ها، ابزارها و نمودارهای پیشرفته، کارمزد منصفانه و پایین و… از مهم‌ترین مزیت‌های صرافی kraken است. با این حال مشکلاتی مثل سرعت کم پشتیبانی و رابط کاربری پیچیده باعث شده تا برخی از کاربران تمایلی به استفاده از این صرافی نداشته باشند. در حال حاضر از نظر حجم معاملات کراکن چهارمین صرافی برتر محسوب می‌شود.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل‌ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

مهمترین مزیت‌های صرافی کراکن چیست؟

کارمزد پایین تراکنش‌ها، امنیت بالای دارایی، امکان استیک رمزارز، سرویس معاملات مارجین و فیوچرز، امکان خرید توکن با ارز فیات و پردازش سریع تراکنش‌ها از مهم‌ترین مزیت‌های کراکن است.

امکان استفاده از سرویس‌های صرافی کراکن برای کاربران ایرانی فراهم است؟

دسترسی IP‌های ایران به این صرافی مسدود شده است اما کاربران داخل کشور به کمک سرویس‌های تغییر آی‌پی مثل VPN و پروکسی می‌توانند حساب کاربری خود را در صرافی kraken ایجاد کنند.

استیک دارایی در صرافی kraken به چه صورت است؟

کاربران می‌توانند با سپرده‌گذاری و بلوکه کردن رمزارز به طور متناوب سود دریافت کنند. پاداش‌ها با تناوب زمانی دو هفته‌ای واریز خواهد شد. میزان سود نیز با توجه به رمزارز، شرایط بازار و حجم تراکنش‌ها و … سالیانه بین ۱.۵ تا ۴۰ درصد خواهد بود.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *