آشنایی کامل با ارز دیجی بایت

آشنایی کامل با ارز دیجی بایت

دیجی بایت جزو ارزهای دیجیتال قدیمی است. نام digibyte را با کلمه اختصاری DGB هم ممکن است بشناسید. بسیاری از کارشناسان و متخصصان حوزه ارزهای دیجیتال پیشبینی می‌کنند که محبوبیت دیجی بایت نسبت به لایت کوین و حتی بیت کوین هم افزایش پیدا خواهد کرد. البته هم‌اکنون هم متقاضیان دیجی بایت نسبت به آن وفادار هستند. همراه ما باشید تا هر آنچه را که باید از ارز دیجیتال دیجی بایت بدانید، ارائه کنیم.

دیجی بایت چیست؟

دیجی بایت در زیرمجموعه ارزهای دیجیتال غیر متمرکز قرار می‌گیرد. به صورتی که متقاضیان، بدون واسطه و به صورت مستقیم می‌توانند ارز دیجیتال دیجی بایت را خریداری کنند. دیجی بایت به واسطه سرعت بالایی که دارد، شناخته می‌شود.

دیجی بایت دارای 100 هزار نود در سرتاسر دنیا است. اما تا به حال به صورت رسمی اثبات نشده است که دیجی بایت 100 هزار نود دارد. با توجه به این موضوع می‌توان دریافت که مسئله پذیرفتن دیجی بایت اوضاع خوبی ندارد و رشد چندان چشم‌گیری هم نداشته است.

اگر به وبسایت دیجی بایت هم سر بزنید، چیستی دیجی بایت دقیقا مشخص نیست. زیرا اولین بار، دیجی بایت با کپی برداری از سایر ارزهای دیجیتال به وجود آمد و به آرامی تغییر کرد. دلیل کپی برداری از سایر ارزهای دیجیتال را می‌توان به جاه طلبی جرد تیت و دستیاران او ارتباط داد.

تاریخچۀ دیجی بایت

پاسخ سوال «خالق ارز دیجیتال دیجی بایت کیست؟» را می‌توان در تاریخچۀ دیجی بایت به طور مفصل شرح داد. فردی به نام جرد تیت در سال 2013، پروژه‌ی جدیدی را آغاز کرد که امروزه با نام دیجی بایت شناخته می‌شود. جرد تیت در این راه، تنها به توسعه دیجی بایت نپرداخت. او دستیارانی داشت که این پروژه بلاک چین را توسعه دادند. دستیاران جرد تیت کمتر از 10 نفر حدس زده می‌شوند.

فعالیت جرد تیت تا سال 2020 ادامه پیدا کرد. روند فعالیت او، آنقدر بی سر و صدا بود که چندان سرمایه‌ای به سمت خود جذب نکرد. سرانجام، انتقادها و پیشنهادات سرسختانه‌ای به او منتقل شد که برکنار شدن او را در پی داشت. به همین خاطر است که هم اکنون، اطلاعات دقیقی از مدیر پروژه دیجی بایت در دسترس نیست و ابهامات زیادی مطرح است. حتی شما نمی‌توانید اطلاعات مهمی از وبسایت رسمی دیجی بایت کسب کنید.

هدف ارز دیجیتال دیجی بایت

هدف ارز دیجیتال دیجی بایت می‌تواند در آینده‌ای نه چندان دور، باعث تمایز آن شود. هدف اصلی جرد تیت از ارز دیجیتال دیجی بایت، افزایش سرعت و افزایش امنیت بود. در حال حاضر هم، ارز دیجیتال دیجی بایت به عنوان ایمن‌ترین و سریع‌ترین ارز دیجیتال شناخته می‌شود. به همین خاطر، دور از تعجب نیست که دیجی بایت در بین آلت کوین‌ها بدرخشد.

در ابتدای سال رسمی فعالیت دیجی بایت، زمان بلاک آن 60 ثانیه بود. در صورتی که با گذشت سال‌ها، زمان بلاک دیجی بایت به 15 ثانیه رسید. اما ظرفیت آن در طی زمان از 140 تراکنش در ثانیه به 280000 تراکنش رسید. دلیل کاهش زمان بلاک کردن دیجی بایت به فرآیند کاهشی آن در هر 2 سال مربوط می‌شود. چون هر دو سال یک بار، مدت بلاک کردن دیجی بایت نصف می‌شود و ظرفیت آن افزایش پیدا می‌کند.

دیجی بایت چگونه کار می‌کند؟

ارز دیجیتال دیجی بایت را می‌توان فورک بیت کوین دانست. به طوری که برخی از بخش‌های بیت کوین دستخوش تغییر شدند و دیجی بایت به وجود آمد. در ابتدای به وجود آمدن دیجی بایت، آپدیت‌های متعددی برای تغییر ساختار کلی و جزئی آن وجود داشت. اما هم اکنون، از تعداد دفعات این آپدیت‌ها کاسته شده است.

به بیانی دیگر، جرد تیت و دستیارانش به سادگی توانستند به هدف تمرکز بر روی کاهش شباهت میان بیت کوین و دیجی بایت دست پیدا کنند. طرز کار کردن دیجی بایت تا حد زیادی به الگوریتم‌هایی بستگی دارد که فرآیند استخراج ارز از آن انجام می‌شود. Scrypt، Qubit، odocrypt، Skein و SHA256 همان 5 الگوریتمی هستند که به طور همزمان برای استخراج ارز دیجیتال دیجی بایت استفاده می‌شوند. برآورد شده است که هر کدام از این الگوریتم‌ها می‌توانند 20 درصد عملکرد داشته باشند.

اگر به دنبال جستجو و چرایی استفاده همزمان از 5 الگوریتم هستید، باید بدانید که هدف‌هایی را می‌توان با استفاده از آن‌ها دنبال کرد. عدم انحصاری شدن و عدم متمرکز شدن ماینینگ همان اهدافی هستند که با استفاده همزمان از 5 الگوریتم در دیجی بایت محقق می‌شوند.

اما مهم‌ترین ویژگی‌های ارز محبوب دیجی بایت

برخی از ویژگی‌های ارز دیجیتال دیجی بایت را می‌توان به ویژگی‌های بیت کوین نسبت داد. از شباهت‌های میان این دو می‎توان به ساختارهای یکسان تایید دیجی بایت و ساختار تایید بیت کوین اشاره کرد. UTXO، نمونه‌ای از آن چیزی است که برای ساخت دیجی بایت استفاده شده است.

چون بعد از هر تراکنش از دیجی بایت، مقداری ارز دیجیتال بعد از یک تراکنش باقی می‌ماند. البته از تفاوت‌های میان بیت کوین و دیجی بایت نباید غافل شد. یک نمونه از تفاوت‌های میان دیجی بایت و بیت کوین به نحوه استخراج آن‌ها مربوط می‌شود. به طوری که بیت کوین دارای 21 میلیون واحد است و تعداد واحدهای دیجی بایت چیزی بیشتر از 21 میلیارد واحد می‌باشد.

در رابطه با دیجی بایت باید بدانید که تمامی واحدهای آن تا سال 2035 استخراج می‌شوند. چند برابر بودن تعداد واحدهای دیجی بایت به دلیل استفاده آسان آن‌ها در روش‎های پرداخت می‌باشد. البته مقدار هزینه‌ای هم که قرار است از واحدهای دیجی بایت کاسته شود، بسیار کم است. به طوری که در هر بار پرداخت، بهتر است کارمزدی هم به آن افزوده شود. با این حال، بسیاری از کارشناسان حوزه ارز دیجیتال باور دارند که این روش نمی‌تواند برای افزایش واحدهای دیجی بایت مناسب و کاربردی باشد.

یکی از بارزترین ویژگی‌های دیجی بایت این است که پاداش استخراج آن کاهش پیدا می‌کند. نرخ کاهش پاداش استخراج دیجی بایت در حدود 1 درصد در هر ماه است. به طوری که با گذر زمان، میزان عرضه کاهش پیدا می‌کند و کمیابی آن افزایش خواهد یافت.

digi-byte

چگونگی استخراج دیجی بایت

استخراج دیجی بایت با فرآیند استخراج بیت کوین، تفاوت‌های بسیار زیادی دارد. زیرا هر بلاک از دیجی بایت به سختی استخراج می‌شود. این در حالی است که استخراج هر بلاک از بیت کوین تا سال 2016 سخت بود و هم اکنون، سختی آن برطرف شده است. اما همچنان، سختی استخراج بلاک از دیجی بایت وجود دارد. دلیل ارائه شده برای سخت بودن فرآیند استخراج از دیجی بایت به افزایش تعادل آن در شبکه مربوط می‌شود.

این روند استخراج دیجی بایت را می‌توان جزو ویژگی‌های منفی آن دانست. حتی برخی از کارشناسان بر این باور هستند که ویژگی‌های خاص دیجی بایت در استخراج کردن، فقط جنبه‌ی ظاهری دارد و هیچ تفاوتی در افزایش کارایی آن ایجاد نمی‌کند.

آیندۀ ارز دیجی بایت چطور پیش‌بینی می‌شود؟

آیندۀ دیجی بایت را می‌توان با تعداد دارندگان آن سنجید. در حال حاضر، دیجی بایت در وبسایت Reddit بیشتر از 20 هزار عضور دارد. با این حال، ارز دیجیتال دیجی بایت در پیش بردن اهداف خود چندان موفق نبوده است. چون هیچ گونه خبر و یا جاذبه‌ای در صفحه دیجی بایت وجود ندارد که خبر دلگرم‌کننده‌ای به کاربران خود بدهد. پیشبینی می‌شود که دیجی بایت در آینده با رقبای بسیار زیادی روبرو باشد. چون دیجی بایت مبتنی بر خروجی تراکنش خرج‌نشده شکل گرفته و سایر ارزهای دیجیتال هم از این نوع تراکنش بهره برده اند.

بخش دیگر از رویکرد دیجی بایت در آینده را می‌توان در بخش گیمینگ مشاهده کرد. برای نمونه، تا سال 2017 می‌توانستید با صرف زمان برای گیمینگ بازی‌های خاص، موفق به دریافت دیجی بایت شوید. البته این مدت دیری نپایید و در سال 2017، همه چیز متوقف شد. علاوه براین، ماینرهای زیادی علاقه‌ای به استخراج دیجی بایت نشان نداده اند. به طوری که اعداد و ارقام پایین هش ریت دیجی بایت هم این ادعا را اثبات می‌کنند. تعداد کل هش ریت دیجی بایت در حدود 90 هزار تراهش است.

اگر این هش ریت را با هش ریت بیت کویت مقایسه کنید، متوجه خواهید شد که این میزان از هش ریت در دیجی بایت چقدر کمتر است. یکی از اصلی‌ترین دلایل نرخ پایین هش ریت ارز دیجیتال دیجی بایت را می‌توان به کم بودن سودآوری آن نسبت داد. البته در این بین، ماینرهایی هم هستند که چشم‌انداز خوبی از دیجی بایت داشته باشند و به ماینینگ ادامه بدهند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *