کیف پول اکسودوس (Exodus)، بهترین کیف پول برای تازه‌کاران

کیف پول اکسودوس (Exodus)، بهترین کیف پول برای تازه‌کاران

این روزها بازار ارزهای دیجیتال بسیار مورد توجه قرار گرفته است و عموم مردم به فکر سرمایه‌گذاری در این حوزه هستند اما از اولویت‌های سرمایه گذاری در این حوزه داشتن یک کیف پول امن با کاربری ساده است.

کیف پول اکسودوس (Exodus) یکی از این کیف پول‌هاست که رابط کاربری بسیار ساده ای دارد. اگر مایلید با این کیف پول و نحوه‌ی نصب آن بیشتر آشنا شوید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

آشنایی با کیف پول اکسودوس (Exodus)

کیف پول اکسودوس در سال 2015 توسط دنیل کستنالی (Daniel Castagnoli) و جی پی ریچاردسن (JP Richardson) عرضه شد. این کیف پول با کیف پول سخت افزاری TREZOR نیز همکاری می‌کند و می‌توان این دو کیف پول را به یکدیگر متصل نمود.

آموش نصب و آشنایی با محیط کیف پول اکسودوس (Exodus)

در این آموزش به نصب نسخه‎‌ی ویندوز این کیف پول می‌پردازیم اما تفاوتی بین نسخه‌های مختلف این کیف پول نمی‌باشد و همگی طرز کار مشابه‌ی دارند.

دانلود کیف پول اکسودوس (Exodus)

توجه : در صورت مشکل داشتن برای دانلود این کیف پول از vpn استفاده نمایید.

پس از نصب کیف پول اکسودوس وارد این برنامه می‌شویم در ابتدای ورود با صفحه‌ای مانند تصویر زیر مواجه خواهید شد.

exdous

با نصب برنامه‌ی اکسودوس کیف پول شما ساخته می‌شود ولی این کیف پول دارای امنیت بسیار پایینی است به همین منظور به بخش تنظیمات می‌رویم.
در بخش تنظیمات با قسمت‌های متختلفی مواجه خواهیم شد این بخش‌ها عبارتند از:

exodus
  1. دارایی های (assets)
  2. برنامه ها (Apps)
  3. دستگاه ها (Devices)
  4. شخصی سازی (Personalize)
  5. امنیت (Security)
  6. پشتیبان گیری (Backup)

دارایی‌ها (Assets)

در این بخش می‌توانید مدیریت کوین‌ها و توکن‌های موجود در کیف اکسودوس را انجام دهید؛ برای این منظور کافیست ارزدیجیتال مورد نظر خود را در بخش مربوطه سرچ کنید و نمایش یا عدم نمایش آن‌را با تیک کنار نام نماد مشخص نمایید.

exodus

برنامه ها (Apps)

این بخش مربوط به مدیریت برنامه‌هاست که در حال حاضر کاربرد زیادی برای کاربران ندارد.

دستگاه ها (Devices)

با توجه به همکاری کیف پول اکسودوس با کیف پول سخت افزاری ترزور (trezor)، در این بخش به راحتی می‌توان این دو کیف ‌پول را به یکدیگر متصل کرد؛ برای اتصال کیف پول سخت افزاری ترزور با کیف پول اکسودوس کافیست نرم افزار Trezor Bridge را نصب کنید پس از تصب این برنامه با اتصال کیف سخت افزاری trezor به سیستم به راحتی می‌توان این دو کیف پول را به یکدیگر متصل نمایید.

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید می‌توانید نسخه‌های مختلف کیف پول اکسدوس را به هم متصل نمایید؛ برای این منظور کافیست بر روی گزینه‌ی Sync کلیک کرده و در صفحه‌ی بعد QR Code مورد نظر را توسط نسخه‌ی دیگر اسکن نمایید.

exodus

شخصی سازی (Personalize)

در این بخش شما به راحتی می‌توانید محیط کیف پول اکسودوس را برای خود شخصی سازی نمایید؛ در این بخش مواردی برای بهبود رابطه‌ی کاربری گنجانده شده است که عبارتند از:

exodus
  • تغییر ارز پایه (set currency)
  • ایجاد پورتفولیو (portfolios)
  • ایجاد محیط پیشرفته برای کیف پول (Advanced Wallet Mode)
  • تغییرات ظاهری محیط کیف پول

تغییر ارز پایه (set currency)

در این بخش به راحتی می‌توانید پایه‌ی دارایی‌های خود را به دیگر ارزهای دیجیتال مانند EUR ، GBP و… تغییر دهید.

ایجاد پورتفولیو (پرتفوی) (portfolios)

با فعال کردن این قسمت، بخش دیگری در سربرگ تنظیمات به نام portfolios اضافه خواهد شد؛ که در این بخش به راحتی می‌توانید یک پورتفولیوی مجزا برای خود بسازید.

exodus

با وارد شدن به بخش portfolios می‌توانید به راحتی یک پورتفولیوی جدید بسازید یا پورتفولیوی حال حاضر خود را شخصی سازی نمایید.

exodus

برای ایجاد پورتفولیوی جدید بر روی گزینه‌ی ساخت کلیک کرده و در بخش بعد، نام و لگوی پورتفولیوی خودر را انتخاب نمایید.

exodus

حالا شما صاحب دو پورتفولیو در این کیف پول هستید.

ایجاد محیط پیشرفته برای کیف پول (Advanced Wallet Mode)

در این بخش می‌توانید حالت پیشرفته برای کیف پول اکسودوس را فعال نمایید؛ در حالت غیر پیشرفته کیف پول شما به صورت تصویر زیر است.

اما با فعال کردن حالت پیشرفته کیف پول شما مانند تصویر زیر تغییر می‌نمایید که دسترسی های زیادی به شما می‌دهد.

exodus

از مهمترین این امکانات میتوان به موارد مشخص شده در تصویر اشاره نمود.

توجه : به هیچ عنوان کلید خصوصی ارز دیجیتال خود را در اختیار فرد دیگری قرار ندهید.

تغییرات ظاهری محیط کیف پول

در این بخش به راحتی می‌توانید برای کیف پول خود تم قرار دهید یا رنگ محیط را تغییر دهید.

امنیت (Security)

در این بخش می‌توانید مشخص نمایید که کیف پول شما بعد از چه مدت به صورت خودکار قفل شود اما در ابتدا اینبخش غیر فعال است و شما برای فعال شدن این بخش باید رمز عبور برای کیف پول اکسودوس خود اتنخاب نمایید.

پشتیبان گیری (Backup)

در این بخش می‌توانید رمز عبور برای کیف پول خود مشخص نمایید و 12 کلمه‌ی بازیابی کیف پول خود را مشاهده نمایید
ابتدا رمز عبور مورد نظر خود را وارد و سپس آن را تکرار نمایید.

در بخش بعد به شما 12 کلمه‌ی بازیابی برای بازگردانی کیف پول اکسودوس داده می‌شود.

توجه : این 12 کلمه را در جای امنی نگهداری نمایید زیرا در صورت از بین رفتن کیف پول اکسودوس شما فقط با این 12 کلمه امکان بازیابی حسابتان را دارید.

با قرارگیری نشانه‌گر موس روی اعداد، کلمات بازیابی نمایش داده می‌شود.

اکسودوس

در مرحله‌ی بعد باید از بین گزینه‌ها کلمه‌ای که در 12 کلمه‌ی شما است را مشخص نمایید. اگر مایل به تغییر رمز عبور هستید یا 12 کلمه‌ی بازیابی را یاداشت نکرده‌اید؛ می‌توانید از این بخش کمک بگیرید.

اکسودوس

حال که با تمام تنظیمات کیف پول اکسودوس اشنا شده‌اید به بررسی انتقال و برداشت از این کیف پول می‌پردازیم.

چگونه به کیف پول اکسودوس ارز دیجیتال ارسال کنیم؟

برای ارسال ارز دیجیتال مورد نظر به کیف پول اکسودوس ابتدا باید ارز دیجیتال مورد نظر را جستجو کرده و وارد صفحه‌ی اصلی آن شویم. در این بخش برای واریز به کیف پول اکسودوس گزینه‌ی Receive را انتخاب می‌نماییم در این بخش با دریافت آدرس کیف پول و ارسال این ادرس به فرستنده ارسال توسط فرستند انجام خواهد شد.

چگونه از کیف پول اکسودوس خود ارز دیجیتال انتقال دهیم؟

برای انتقال از کیف پول اکسودوس به کیف پول فردی دیگر کافیست در صفحه‌ی ارز دیجیتال مورد نظر گزینه‌ی send را انتخاب کنیم. در بخش بعد آدرس کیف پول مقصد و مقدار ارز دیجیتال مورد نظر را وارد می‌کنیم و بر روی گزینه‌ی send کلیک می‌نماییم و با وارد کردن رمز عبور انتقال صورت می‌پذیرد.

چگونه در کیف پول اکسودوس (Exodus) به مبادله بپردازیم ؟

احتمالا زمانی پیش آمده است که نیاز به تبدیل رمز ارزها به یکدیگر را داشته اید اما صرافی مورد اعتمادی دردسترستان نبوده است. برای حل این چنین مشکلات، کیف پول اکسودوس بخشی با نام exchange را به وجود آورده است در این بخش به راحتی می‌توانید ارزهای دیجیتال خود را به یکدیگر تبدیل نمایید.

توجه : کارمزد تبدیل در کیف پول‌ها بیشتر از صرافی‌های می‌باشد وهمچنین بالاترین قیمت پیشنهادی برای معامله‌ی شما انتخاب می‌شود؛ به همین دلیل در صورت نیاز از این بخش استفاده نمایید.

در این بخش برای تبدیل کافیست دارایی خود و مقدار آنرا در بخش مربوطه وارد نماییم سپس ارز دیجیتال مورد نظر را انتخاب کنیم و بر روی گزینه‌ی EXCHANGE کلیک نماییم.

exodus

جمع بندی

در این مقاله سعی شد تمام نکات کیف پول اکسودوس بیان شود؛ کیف پول اکسودوس یک کیف پول با رابط کاربری بسیار محسوب که این نکته باعث جذابیت این کیف پول بین کاربران تازه وارد در این حوزه شده است.
اما لازم به ذکر است که اکسودوس از تایید دو مرحله‌ای پشتیبانی نمی‌نمایید که این امر باعث کاهش امنیت این کیف پول می‌شود.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *