دریافت وام شهریه دانشجویی در سال 1400

دریافت وام شهریه دانشجویی در سال 1400

صندوق رفاه دانشجویان هر ساله تسهیلاتی را در قالب وام شهریه در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. وام شهریه دانشجویی برای دانشجویان دانشگاه های پیام نور، آزاد، غیر انتفاعی، علمی کاربردی، مجازی، پردیس خودگردان و دوره های غیر روزانه که باید شهریه بپردازند، از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد.

در حال حاضر دانشجویان بسیاری در دانشگاه های غیر روزانه و شهریه پرداز مشغول به تحصیل هستند که گاها برای پرداخت شهریه خود به وام شهریه دانشجویی نیاز پیدا می‌کنند. در اینجا به بررسی بیشتر وام شهریه دانشجویی و شرایط دریافت آن می‌پردازیم.

مبلغ وام شهریه دانشجویی چقدر است؟

سقف وام شهریه دانشجویی در مقاطع مختلف تحصیلی متفاوت است. سقف این وام در مقاطع کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته 1 میلیون و 300 هزار تومان و در مقاطع کارشناسی ارشد پیوسته، ناپیوسته، دکترای حرافه ای و دکترای پیوسته 2 میلیون و 600 هزار تومان و در مقطع دکترای تخصصی ناپیوسته 6 میلیون و 500 هزار تومان می‌باشد.

نرخ سود این وام 4 درصد و شروع بازپرداخت اقساط پس از تاریخ فراغت از تحصیل (که مستلزم پرداخت 10 درصد از مبلغ کل وام ) می‌باشد.

نوبت پرداختنرخ سودسقف واممقطع تحصیلی
هر نیمسال4 درصد1 میلیون و 300 هزار تومانکاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته
هر نیمسال 4 درصد 2 میلیون و 600 هزار تومانکارشناسی ارشد پیوسته و ناپیوسته، دکترای حرفه ای و پیوسته
هر نیمسال 4 درصد 6 میلیون و 500 هزار توماندکترای تخصصی ناپیوسته

شرایط دریافت وام شهریه دانشجویی

وام شهریه به کلیه دانشجویان واجد شرایط از سال تحصیلی جدید، فقط از طریق صندوق رفاه دانشجویان پرداخت می شود. ضامن وام شهریه دانشجویی می‌تواند ضامن رسمی یا پیمانی و بازنشسته کسر از حقوق باشد.

وام شهریه دانشجویی به کدام دانشجویان تعلق نمی‌گیرد؟

وام شهریه دانشجویی به دوره های پولی پردیس های خودگردان در هیچ مقطعی تعلق نمی‌گیرد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه‌‌ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
  • درخواست وام دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شهر اسلامشهر در حال حاضر ادامه تحصیل کارشناسی علوم تحقیقات