هودل در ارز دیجیتال چیست؟

هودل در ارز دیجیتال چیست؟

هولد کردن یا هودل کردن در ارز دیجیتال یکی از اصطلاحات رایج در دنیای کریپتوکارنسی‎ها است. این اصطلاح از سال 2013 تا اکنون مورد استفاده قرار گرفته است. به طوری که استراتژی HODL کردن ارز دیجیتال می‌تواند ضررهای اقتصادی کمتری را در پی داشته باشد. سرمایه گذاری بلند مدت همان مفهوم هولد کردن است. این استراتژی سرمایه گذاری را تمامی افراد می‌توانند اجرا کنند، بدون اینکه محدودیتی داشته باشند. در صورتی که می‌خواهید HODL کردن ارز دیجیتال را فرا بگیرید، همراه ما باشید.

هودل یا سرمایه گذاری بلندمدت در ارز دیجیتال

اصطلاح هودل (HODEL) در ارز دیجیتال را می‌توان معادل کلمه انگلیسی HOLD دانست. جالب است بدانید که استراتژی هودل ارز دیجیتال با غلط املایی آغاز شد. از هودل بعنوان مهم‌ترین استراتژی سرمایه‌گذاری در حوزه ارز دیجیتال یاد می‌شود. چون نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال در در هودل کمتر هستند. همچنین، در هودل ارز دیجیتال هیچ کدام از احساسات منفی مانند ترس، تردید و عدم اطمینان وجود ندارد. در گذشته، استراتژی هودل تنها برای نگهداری طولانی مدت بیت کوین استفاده می‌شد.

اما امروزه، مفهوم هودل برای تمامی ارزهای دیجیتال کاربرد دارد. افرادی که از هودل ارز استفاده می‌کنند، دیگر در جستجوی خرید و فروش لحظه‌ای کریپتوکارنسی‌ها نیستند. بلکه آن‌ها به همان نگهداشتن طولانی مدت ارز دیجیتال اکتفا می‌‎کنند. چون نگهداری کریپتوکارنسی‌ها در یک بازه زمانی طولانی، سودآور و سودمند است.

هودل ارز دیجیتال چگونه به وجود آمد؟

سال 2013 در وبسایت bitcointalk.org، اولین باری بود که از مفهوم هودل در ارز دیجیتال استفاده شد. در این وبسایت، کاربران می‌توانند اطلاعات خود را درباره رمزارزها به اشتراک بگذارند. در سال 2013، کاربری با نام GameKyuubi پستی را منتشر کرد که حاوی غلط املایی بود. در واقع، او به جای اینکه از عنوان «I AM HOLDING» استفاده کند، از عنوان «I AM HODLING» استفاده کرد. مفهوم هولد کردن در ارز دیجیتال از همین پست نشئت گرفت.

برخی از افراد می‌گویند که او به طور عمدی، این اشتباه تایپی را در عنوان پست خود انجام داده بود. هنوز هم دلیل خاصی برای انجام این اشتباه تایپی یافت نشده است. او در پست خود بیان کرده بود که هولد کردن باعث می‌شود تا کاربران ترید کردن بیت کوین را کنار بگذارند و استرس خرید و فروش لحظه‌ای را نداشته باشند. چون GameKyuubi معتقد بود که نگهداشتن بیت کوین در طولانی مدت باعث افزایش میزان سودآوری خواهد شد. در ضمن، او میزان سودآوری بیت کوین بعد از نگهداشتن طولانی مدت را بیشتر از ارزش سود فروش لحظه‌ای آن دانست.

ارزش بیت کوین در همان ماه ژانویه سال 2013، 15 دلار بود. پس از گذشت 11 ماه در سال 2013، قیمت بیت کوین 11 برابر شد. با این حال، بیت کوین ریزش‌هایی هم داشت. برای نمونه، از سال 2011 تا سال 2013، تنها قیمتی 17 برابر ارزش اولیه خود در سال 2013 بود. زیرا در این دو سال، ریزش غیر منتظره‌ای در نمودار رشد و خیز بیت کوین رخ داد.

در این شرایط، هودلرها با چشم پوشی از نوسانات بیت کوین اقدام به سرمایه گذاری کرده بودند. در نهایت، آن‌ها از افزایش قیمت بیت کوین، سود زیادی کسب کردند. مفهوم هودل در ارز دیجیتال تا حد زیادی به همین نقطه از تاریخ باز می‌گردد. در این شرایط، هودلرها همانند سایر کاربران حوزه کریپتوکارنسی‌ها از دو اشتباه بزرگ چشم‎پوشی کردند. اشتباه اول، ترس از دست دادن فرصت بود که آن‌ها به هیچ وجه وسوسه نبودند و خود را در دام خرید بیت کوین با قیمت بالا محبوس نکردند. اشتباه دوم، عدم اطمینان و تردید بود. چون سرمایه گذاری بلند مدت به آن‌ها کمک کرده بود که سهام خود را با قیمت پایین عرضه نکنند.
یکی دیگر از عواملی که موجب شد تا هودل بعنوان بهترین استراتژی در بازار ارزهای دیجیتال شناخته شود، ماندگار شدن ارزهای دیجیتال به جای ارز فیات است. به طوری که کارشناسان آن زمان معتقد بودند که ارز دیجیتال بیت کوین می‌تواند لقب پادشاهی را از آن خود کند.

هودل ارز دیجیتال چگونه به وجود آمد؟

چه زمانی از هولد ارز دیجیتال استفاده کنیم؟

خوب است بدانید که مفهوم هودل ارز دیجیتال با هولد ارز دیجیتال هم شناخته می‌شود. پاسخ به سوال مذکور، کمی سخت است. چون هیچ نوع چارچوبی برای هولد ارز دیجیتال وجود ندارد. چون افزایش قیمت کریپتوکارنسی‌ها در طولانی مدت تنها به نفع دارندگان آن‌ها نیست. چه بسا که اخبار ناگوار و هک کردن حساب‎های کاربری موجب می‌شود تا قیمت ارزهای دیجیتال روند نزولی داشته باشد. در حال حاضر، بسیاری از کاربران حوزه ارز دیجیتال از هولد ارز دیجیتال تنها برای بیت کوین استفاده می‌کنند.

در مقابل، خرید و فروش لحظه‌ای را برای سایر آن‌ها در پیش گرفته اند. چون کاربران اطمینان ندارند که هولد ارزهای دیجیتال غیر از بیت کوین‌ها هم می‌تواند اطمینان، سود و منفعتی را در پیش داشته باشد. به طور خلاصه، هولد کردن ارز دیجیتال زمانی مناسب است که مارکت کپ ارزها زیاد و در عین حال، سود کم و اطمینان بالا داشته باشند.

هودل کردن ارز دیجیتال برای چه کسانی مناسب است؟

شاید تعجب کنید که هودل کردن ارز دیجیتال برای طیف بسیاری از کاربران می‌تواند بسیار مناسب باشد. برای نمونه، افرادی که به تازگی پا به عرصه ارزهای دیجیتال گذاشته اند، بهتر است از هودل کردن ارز دیجیتال استفاده کنند. همچنین، افرادی که با تحلیل تکنیکال آشنایی ندارند، به سادگی می‌توانند از هودل کردن ارز دیجیتال برای جلوگیری از وارد شدن ضررهای مالی استفاده نمایند. یکی از جنبه‌های دیگر هودل کردن را می‌توان به تنوع سبدهای سهام نسبت داد. برای مثال، اگر ارزش یکی از کوین‌های شما افت پیدا کرد؛ ارزش سایر ارزهای دیجیتال شما از بین نمی‌رود. به نظر می‌رسد افرادی که از استراتژی سرمایه گذاری بلند مدت در بازار ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند، دچار ضررهای مالی کمتری شده اند.

چگونه به یک Hodler تبدیل شویم؟

تب و تاب سرمایه گذاری بلند مدت در گوش همه‌ی کاربران پیچیده شده است. بنابراین عجیب نیست که افراد زیادی تمایل داشته باشند تا به یک Hodler تبدیل شوند. در ادامه به 6 مورد از مواردی که یک هودلر باید در نظر داشته باشد، می‌پردازیم.

  • توجه به مفهوم کسب و کار برای هودل کردن
    زمانی که درک درست و صحیحی از مفهوم کسب و کار داشته باشید، می‌توانید هودل کردن را مغتنم بشمارید. با مطالعه وایت پیپرهای مربوط به هر نوع ارز دیجیتال می‌توانید با نوع عملکرد آن‌ها آشنا شوید. چون وایت پیپرها می‌تواند اطلاعات دقیقی از سازندگان ارز دیجیتال، برنامه و تمرکز آن‌‎ها اشاره کنند.
  • بررسی اعضای تیم سازنده ارز دیجیتال برای هودل کردن
    پی بردن به شهرت بنیانگذاران هر نوع ارز دیجیتال می‌تواند سهم بسزایی در هودل کردن داشته باشد. چرا که شما با اطمینان خاطر و بدون تردید می‌توانید سرمایه گذاری کنید.
  • توجه به موارد استفاده از ارز دیجیتال برای هودل کردن
    موارد استفاده از ارز دیجیتال را می‎توان مهم‌ترین عامل در سرمایه گذاری بلند مدت دانست. برای مثال، شما باید بدانید که هودل کردن ارز دیجیتال را به دلیل فعالیت بیزینسی و یا تکنولوژی آن انجام داده اید. در این بین، هودل کردن ارز دیجیتال به دلیل فعالیت بیزینسی می‌تواند سودآوری بیشتری داشته باشد.
  • بررسی حجم بازار و کشش قیمتی ارز دیجیتال برای هودل کردن
    ویژگی‌هایی که یک ارز دیجیتال دارد، می‌تواند به شما اطمینان بدهد که چقدر سود خواهید کرد و روند انجام معاملات به چه صورت خواهد بود. به این ترتیب پی خواهید برد که ارزش ذاتی هر نوع ارز دیجیتال چقدر است.
  • مدیریت ریسک ارزش ذاتی ارز دیجیتال برای هودل کردن
    اگر می‌خواهید به طور کنترل‌شده اقدام به سرمایه گذاری بلند مدت کنید، لازم است تا مدیریت ریسک داشته باشید. مدیریت ریسک به معنای تشخیص درست زمان خرید و فروش ارز دیحیتال می‌باشد.
  • شفاف کردن پروژه‌ها برای هودل کردن
    مهم است بدانید که اسناد و مدارک شرکت‌های عرضه کننده ارز دیجیتال چیست و دارایی آن‌ها در چه جاهایی ذخیره شده است. برای مثال، تمامی تراکنش‌های بیت کوین برر وی بلاکچین ثبت می‌شود و همه افراد بدون هیچ محدودیتی می‌توانند آن‌ها را مشاهده کنند.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *