معرفی و بررسی بهترین کیف پول لایت کوین (LTC) در سال 2019 میلادی

معرفی و بررسی بهترین کیف پول لایت کوین (LTC) در سال 2019 میلادی

لایت کوین (Litecoin) ارز دیجیتالی متن باز و همتا به همتا است که با هدف کاهش کارمزد تراکنش‌ها و افزایش سرعت پردازش نسبت به شبکه بیت کوین طراحی شده است. از زمان پیدایش لایت کوین در سال 2011 میلادی این ارز دیجیتال توانسته به یکی از شناخته شده ترین و محبوب‌ترین ارزهای رمزپایه تبدیل شود و در لیست 10 ارز برتر بازار قرار بگیرد. اگر شما هم به فکر خرید لایت کوین و نگهداری کوین‌های آن هستید، ابتدا باید کیف پول خوبی برای این کار پیدا کنید. کیف پول‌های دیجیتال زیادی هستند که امکان نگهداری لایت کوین را به کاربر می‌دهند، اما همیشه سعی کنید کیف پولی را انتخاب کنید که با نیازهای شما بیشترین مطابقت را داشته باشد. در این مطلب بهترین کیف پول لایت کوین در سال 2019 میلادی را معرفی و بررسی خواهیم نمود.

نکات مهم برای انتخاب بهترین کیف پول لایت کوین

اگر قصد نگهداری ارزهای دیجیتال مختلف از جمله لایت کوین، بیت کوین و اتریوم را دارید، نکاتی هست که باید به آنها توجه نمایید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. این نکات عبارتند از:

  • پشتیبانی کیف پول انتخابی از لایت کوین (LTC)
  • داشتن رابط کاربری ساده و قابل درک
  • امنیت بالا
  • امکان تهیه نسخه پشتیبان در کیف پول
  • تیم توسعه دهنده حرفه ای با پشتیبانی شبانه روزی

لیست انواع کیف پول لایت کوین

در این مطلب 11 کیف پول برتر برای نگهداری ارز دیجیتال لایت کوین را به شما معرفی و ویژگی های هر کدام را بررسی می‌کنیم. بر این اساس بهترین کیف پول های لایت کوین عبارتند از:


کیف پول سخت افزاری Ledger Nano S


کیف پول لایت کوین Ledger Nano S

کیف پول های سخت افزاری یکی از امن ترین گزینه ها برای نگهداری دارایی های دیجیتال هستند. در این میان کیف پول لجر نانو اس، ساخت فرانسه، از گزینه های محبوب و بسیار پرطرفدار به شمار میرود. Ledger Nano S کیف پولی کم وزن و شبیه به یک فلش مموری است که روی سیستم عامل های ویندوز، مک، لینوکس و مرورگر کروم سازگار و قابل اجرا است.

تمرکز اصلی این کیف پول روی امنیت آن است. این کیف پول به شما امکان استفاده از پین کد و احراز هویت دو عاملی (2FA) را می‌دهد. کلیدهای خصوصی شما در کامپیوترتان ذخیره شده و کنترل آن به شخص ثالثی سپرده نمی‌شود. همچنین صفحه نمایشگر OLED در این کیف پول تعبیه شده که باعث افزایش سرعت و آسان‌سازی تأیید تراکنش‌ها می‌شود.

نصب و راه‌اندازی لجر نانو اس بسیار ساده است. این کیف پول بیش از 700 ارز دیجیتال مختلف از جمله لایت کوین (LTC)، بیت کوین (BTC)، بیت کوین کش (BCH)، اتریوم (ETH)، دش (DASH)، ریپل (XRP) و نئو (NEO) را پشتیبانی میکند.

با این حال از جایی که این کیف پول از نوع سخت افزاری است، استفاده از آن رایگان نیست و برای خرید این کیف پول باید هزینه‌ای صرف کنید. در زمان نوشتن این مطلب قیمت کیف پول لجر نانو اس در ایران بیش از 1.164.000 تومان میباشد.


کیف پول سخت افزاری TREZOR


کیف پول لایت کوین TREZOR

با این وجود که این کیف پول بیشتر برای نگهداری بیت کوین استفاده می‌شود، اما امکان نگهداری ارزهای رمز پایه لایت کوین، اتریوم، بیت کوین کش و رنج گسترده ای از سایر کوین‌ها و توکن‌ها در کیف پول سخت افزاری TREZOR وجود دارد.

درست مانند لجر نانو اس، این کیف پول شبیه به فلش مموری است و تمرکز اصلی آن حفظ امنیت پول‌های شما میباشد. TREZOR برای ورود به حساب شما امکان انتخاب و استفاده از پین کد را می‌دهد و هر بار که این پین کد اشتباه وارد شود، مدت زمانی که باید برای وارد کردن مجدد پین کد منتظر بمانید به توان دو می‌رسد. همچنین امکان استفاده از احراز هویت دو عاملی، عبارت یادآور 24 کلمه‌ای و صفحه نمایشگری برای مشاهده و تأیید اطلاعات تراکنش‌ها در این کیف پول وجود دارد.

ترزور با سیستم عامل‌های ویندوز، مک، لینوکس و گوشی‌های اندروید سازگار است. نصب و راه اندازی این کیف پول بسیار ساده است، حتی اگر فردی مبتدی باشید تنها کاری که باید بکنید این است که دستورالعمل‌های این کیف پول را دنبال کنید تا بتوانید به راحتی کار خود را با آن آغاز نمایید.

با این وجود ممکن است هزینه نسبتا بالا این کیف پول برای بعضی از کاربران بصرفه نباشد. در زمان نگارش این مطلب قیمت کیف پول سخت افزاری TREZOR بیش از 1.320.000 تومان میباشد.


کیف پول نرم افزاری Atomic


کیف پول لایت کوین Atomic

اگر به دنبال ساده‌ترین راه برای کنترل و نگهداری کوین‌های لایت کوین خود هستید، کیف پول اتومیک یکی از گزینه‌هایی است که بهتر است نگاه به آن بیندازید.

یکی از امکانات قابل توجه این کیف پول Atomic Swap است. اتمیک سوآپ به شما امکان معاوضه امن، ناشناس و کم هزینه لایت کوین با بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را می‌دهد. صرافی‌های غیرمتمرکز همچنان نیمه متمرکز هستند؛ این در حالیست که Atomic Swap بر مبنای قراردادهای هوشمند کار می‌کند و کاملا غیرمتمرکز است. بنابراین می‌توانید بدون انتقال وجوه به صرافی‌های ارز دیجیتال و به راحتی در کیف پول خود از این ویژگی استفاده کنید.

البته برای استفاده از تمامی این امکانات نیاز نیست که حتما فردی حرفه‌ای باشید. رابط کاربری کیف پول اتمیک به گونه ای طراحی شده است که هر فردی در مدت زمان کمی کاملا با نحوه استفاده از آن آشنا می‌شود. تنها ایرادی که به این کیف پول وارد است عدم سازگاری و همگام سازی آن با کیف پول‌های سخت افزاری است. هرچند تیم توسعه دهنده آن قول داده است در آینده‌ای نزدیک این ویژگی به کیف پول اضافه خواهد شد.

دانلود کیف پول Atomic


کیف پول نرم افزاری Litecoin Core


کیف پول لایت کوین Litecoin Core

Litecoin Core کیف پول رسمی لایت کوین است که توسط تیم توسعه دهنده آن پشتیبانی می‌شود. استفاده از این کیف پول کاملاً رایگان است و روی سیستم عامل‌های ویندوز، مک و لینوکس اجرا می‌شود.

بزرگترین مزیت این کیف پول این است که بطور اختصاصی برای نگهداری کوین‌های LTC طراحی و ساخته شده است. با وجود اینکه سایر کیف پول‌ها رابط کاربری نسبتا ساده‌تری در مقایسه با Litecoin Core دارند، این کیف پول هم سعی کرده تا کار خود را به بهترین نحو انجام دهد. از این رو نصب و راه‌اندازی آن بسیار ساده است و مدیریت دارایی های دیجیتال با این کیف پول به راحتی انجام می‌شود.

با این وجود، برای استفاده از کیف پول Litecoin Core نیاز به اجرای یک نود کامل دارید؛ بنابراین باید بلاک‌چین لایت کوین را بطور کامل در کامپیوتر خود دانلود کنید که این کار نه تنها کمی زمان‌بر است، بلکه حجم زیادی از سیستم شما را اشغال می‌کند. همچنین اگر قصد نگهداری ارز دیجیتالی به غیر از لایت کوین را داشته باشید، باید کیف پول دیگری را انتخاب کنید؛ زیرا این کیف پول فقط لایت کوین را پشتیبانی می‌کند.

دانلود کیف پول Litecoin Core


کیف پول نرم افزاری Exodus


کیف پول لایت کوین Exodus

کیف پول دیجیتال Exodus در جولای سال 2016 میلادی معرفی شد و به سرعت توانست به یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌ها بین طرفدران ارزهای دیجیتال تبدیل شود. مزیت اصلی این کیف پول رابط کاربری منحصر بفرد آن است؛ بطوریکه حتی مبتدی‌ترین افراد هم با استفاده از آن به راحتی می‌توانند دارایی های دیجیتال خود را مدیریت کنند. از دیگر امکانات بصری خوب این کیف پول نمودارهای کابردی، امکانات قابل تنظیم و گام به گام بودن مراحل آن است.

همچمنین این کیف پول بیش از 25 رمز ارز مختلف از جمله لایت کوین، بیت کوین، بیت کوین کش و اتریوم را پشتیبانی می‌کند. با این وجود دو نکته مهم وجود دارد که قبل از انتخاب و استفاده از اکسودوس باید بدانید. اول اینکه در این کیف پول امکان استفاده از احراز هویت دو عاملی که یکی از امکانات امنیتی کاربردی است، وجود ندارد. دومین نکته این است که کیف پول Exodus از تازه واردان به دنیای ارزهای دیجیتال است و با وجود بازخوردهای مثبتی که داشته هنوز امتحان خود را بطور کامل پس نداده است.

دانلود نرم افزاری Exodus


کیف پول نرم افزاری Jaxx


کیف پول لایت کوین Jaxx

Jaxx یکی از کیف پول های کاربر پسند است که با هدف تبدیل شدن به کیف پولی برای افراد مبتدی در سال 2014 میلادی ساخته شد. مانند اکسودوس، رابط کاربری این کیف زیبا و پول منحصر بفرد است. این ویژگی به گونه ای است که هم کاربر از نگاه کردن به آن لذت می‌برد و هم به راحتی می‌تواند کارهای خود را با آن انجام دهد.

کیف پول Jaxx روی دسکتاپ و گوشی های هوشمند قابل اجرا است و با سیستم عامل‌های ویندوز، OSX، لینوکس، اندروید و iOS کاملاً سازگار است. همچنین افزونه مرورگر کروم کیف پول جکس موجود می‌باشد.

این کیف پول طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال برتر از جمله لایت کوین، بیت کوین، اتریوم، دش، زی‌ کش و … را پوشش می‌دهد. از دیگر امکانات جکس استفاده از پلتفرم Shapeshift است به این معنی که در کیف پول خود به راحتی می‌توانید ارزهای دیجیتال خود را به یکدیگر تبدیل کنید.

با وجود تمامی این امکانات، از آنجایی که جکس کیف پولی آنلاین (کیف پول داغ) است، باید ریسک امنیتی اتصال به اینترنت را متحمل شوید. به عنوان مثال، در ژوئن سال 2017، گزارشاتی مبنی بر آسیب پذیر بودن این کیف پول و دزدیده شدن ارزهای دیجیتال به ارزش بیش از 400 هزار دلار وجود داشت.

دانلود کیف پول Jaxx


کیف پول نرم افزاری Electrum-LTC


کیف پول لایت کوین Electrum-LTC

Electrum-LTC نسخه سبک تر و کم حجم‌تر کیف پول Litecoin Core است که پیش از این در این مقاله چگونگی عملکرد آن را بررسی نمودیم. این کیف پول با هدف سریع‌تر و کم حجم‌تر بودن نسبت به Litecoin Core ساخته شد، بطوریکه برای راه‌اندازی آن دیگر نیازی به همگام سازی با شبکه لایت کوین و دانلود بلاک چین آن ندارید. در نتیجه زمان کمتری صرف نصب آن می‌شود و حجم زیادی از سیستم را اشغال نمی‌کند.

مراحل نصب و راه اندازی این کیف پول سریع و راحت است. این نرم‌افزار تحت سیستم عامل‌های ویندوز، لینوکس و OSX کار می‌کند. کیف پول Electrum-LTC برای افزایش امنیت به شما امکان استفاده از رمزعبوری 12 کلمه‌ای را می‌دهد. به علاوه، با استفاده از این کیف پول می‌توانید آدرسی دلخواه را مسدود کنید.

یکی از ایراداتی که به این کیف پول وارد است، عدم پشتیبانی آن از سایر ارزهای دیجیتال است، پس اگر قصد نگهداری ارزهای دیجیتال دیگری به غیر از لایت کوین را دارید این کیف پول گزینه خوبی برای شما نیست.

دانلود کیف پول Electrum-LTC


کیف پول نرم افزاری Guarda


کیف پول لایت کوین Guarda

Guarda یکی از بهترین کیف پول‌های غیرحضانتی و چند ارزی محبوب در دنیای ارزهای دیجیتال است. این کیف پول تحت وب، دسکتاپ و گوشی‌های هوشمند (اندروید و iOS) قابل اجرا است و بیش از 40 ارز رمزپایه از جمله لایت کوین، بیت کوین، بیت کوین کش، بیت کوین اس وی، اتریوم، اتریوم کلاسیک و مونرو را پشتیبانی می‌کند. به علاوه، قابلیت خرید و معاوضه کوین و توکن‌های مختلف با بهترین نرخ در این کیف پول نرم افزاری وجود دارد.

کیف پول Guarda به سرعت توانست به شهرت و محبوبیت دست پیدا کند، بنابراین بصورت مستمر در حال توسعه و بهبود است و روز به روز به تعداد کوین‌های قابل پشتیبانی، شرکا و امکانات آن افزوده می‌شود.

از جمله امکانات خوب کیف پول Guarda این موارد را می‌توان نام برد:

  • امکان تهیه نسخه پشتیبان رمزنگاری شده و ساختار غیرحضانتی کیف پول (کنترل کلیدهای خصوصی در دستان کاربر است نه شخص ثالث)
  • پشتیبانی طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال که روز به روز به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود
  • تمامی کیف پول‌های ساخته شده در Guarda در هر پلتفرم و نسخه‌ای به راحتی قابل همگام سازی با نسخه‌ها و پلتفرم‌های دیگر است
  • امکان خرید و معاوضه ارزهای دیجیتال داخل کیف پول
  • امکان همگام سازی با Ledger Nano S
  • دارای خدماتی از جمله مولد توکن های ERC-20 با عنوان ERC20 Token Generator
  • تیم پشتیبانی قوی و خدمات رسانی شبانه روزی این تیم

دانلود کیف پول Guarda


کیف پول تحت وب LiteVault


کیف پول لایت کوین LiteVault

LiteVault کیف پولی آنلاین برای مدیریت کوین‌های لایت کوینتان با استفاده از مرورگر وب است. این کیف پول بسیار سریع است و دسترسی و استفاده از آن بسیار ساده است، عملیات ثبت نام و ساخت حساب در این کیف پول کمتر از 10 ثانیه طول می‌کشد.

LiteVault متن باز است و کد اصلی آن بصورت عمومی قابل دسترسی است. تمامی کیف پول‌های کاربران قبل از اتصال به سرور تامین کننده سایت رمزنگاری می‌شود. بنابراین کنترل کامل کلیدهای خصوصیتان در اختیار شما قرار دارد.

با این وجود کیف پول‌های تحت وب امنیت کمتری دارند و بیشتر در معرض حمله‌های سایبری و هک شدن قرار دارند. LiteVault فقط لایت کوین را پشتیبانی می‌کند، پس اگر به فکر نگهداری ارزهای دیجیتال دیگری هستید بهتر است گزینه‌ای دیگر را مد نظر قرار دهید.

دانلود کیف پول LiteVault


کیف پول موبایل LoafWallet


کیف پول لایت کوین LoafWallet

هیچ لیستی از بهترین کیف پول‌های لایت کوین بدون حضور LoafWallet کامل نیست. این کیف پول توسط سازنده لایت کوین چارلی لی طراحی و ساخته شده. LoafWallet کیف پولی فقط موبایلی است که رابط کاربری ساده و زیبایی دارد و فقط برای نگهداری لایت کوین استفاده می‌شود.

این کیف پول در اصل فقط برای گوشی‌های iOS  ساخته شده بود، اما در حال حاضر با سیستم عامل اندروید هم سازگار است. LoafWallet متن باز و HD است و براساس کیف پول محبوب بیت کوین یعنی BreadWallet ساخته شده.

طراحی این کیف پول جوری است که ارسال و دریافت کوین‌ها به راحتی و سریع با استفاده از آن انجام می‌شود. به علاوه امکان استفاده از عبارت یادآور 12 کلمه‌ای در آن وجود دارد تا بتوانید در صورت بروز مشکل کوین‌های لایت کوین خود را بازیابی کنید.

با این حال، کیف پول‌های موبایلی مانند کیف پول‌های دسکتاپ و تحت وب امنیت کمتری در مقایسه با کیف پول‌های سخت افزاری دارند، و همچنین اگر به فکر نگهداری ارزهای دیجیتالی به غیر از لایت کوین هستید این کیف پول گزینه مناسبی برای شما نیست.

دانلود کیف پول LoafWallet


کیف پول کاغذی LiteAddress


کیف پول لایت کوین LiteAddress

اگر مقدار زیادی لایت کوین دارید و می‌خواهید آن‌ها برای مدت زمانی طولانی نگهداری کنید، بهتر است کیف پول کاغذی لایت کوین را که از آدرس liteaddress.org قابل دسترسی است، مد نظر قرار دهید. با استفاده از این کیف پول کلیدهای عمومی و خصوصی شما روی کاغذی پرینت گرفته شده در اختیار شما قرا می‌گیرد، بنابراین بهتر است چندین کپی از این تکه کاغذ داشته باشید و آن‌ها را در مکان‌های مختلف نگهداری کنید، اگر به کلیدهای خصوصی خود دسترسی نداشته باشید در واقع پول خود را گم کرده‌اید!

کیف پول‌های کاغذی یکی از ارزان‌ترین و امن‌ترین روش‌ها برای نگهداری لایت کوین هستند. در واقع به این دلیل که این کیف پول‌ها آفلاین هستند امنیتی برابر با کیف پول‌های سخت افزاری دارند.

نکاتی برای نگهداری کوین های LTC با امنیت بالا

بهتر است در هنگام نگهداری لایت کوین، نکات زیر را برای اطمینان از امنیت بیشتر کیف پول خود رعایت کنید:

  • استفاده از کیف پول‌های آفلاین (سخت افزاری یا کاغذی)؛ زیرا این کیف پول‌ها در مقایسه با سایر گزینه‌ها امنیت بیشتری در مقابل هک شدن دارند
  • استفاده از تمامی امکانات امنیتی کیف پول مانند پین کد، احراز هویت دو عاملی و سایر قابلیت های امنیتی
  • تهیه نسخه پشتیبان از کیف پول
  • انتخاب رمزعبوری قدرتمند برای کیف پول و کلیدهای خصوصی
  • نصب آنتی ویروس قدرتمند و فعال روی کامپیوتر برای کاهش احتمال هک شدن
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
  • من مقاله در ارتباط با ارز های دیجیتال کم نخوندم ولی نمیدونم چرا جواب این سوالم رو نگرفتم هنوز!
    بیت کوین ارزی هست که مثلا برای خرید یک تلیویزیون میتونیم بپردازیم و بخریم.اما سوالم اینه که آیا میشه با پرداخت مثلا اتریوم یا بیت کوین کش یا ترون یا کاردانو و… هم این خرید رو انجام داد؟؟؟